I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lövbiffsrecept

Övrigt - Blandat

2007-02-21 19:55

Lövbiffsrecept

Hallå ! Nu är det så här att jag ska laga middag och enda proteinet jag har i huset är ett paket lövbiff.

Men jag hatar egentligen lövbiff, varför skära ner kött i dessa små skivor som ändå bara blir torra och inte smakar något.

Jag tänker äta upp det men vill göra något roligt av det.
Jag har en burk turkisk yoghurt, massor med grönsaker, grädde, champijoner på burk, rösti och rätt mycket basic ingredienser.

Hjälp mig att förgylla min tråkiga lövbiff !

Rör inte min prilla !

2007-02-21 19:58
"Människan har lagat mat sen urminnes tider. Hur svårt är det igentligen? Vi behöver ju inte äns gör upp elden längre!

vill du ha purjolök och potatis dunkar du ner purjolök och potatis i en kastrull och ser vad som händer.. Vill du ha lite morötter tryck ner de med! vill du ha nötter, ja gissa, släng ner skiten.. Varför har matlagning blivit så jävla svårt på senare tid? fått sån jävla status?

testa er fram för fan.. eller svält som alla andra stackare"

Senaste var ett saxat svar på min synpunkt i en tråd ang. purjolöks soppa. byt ut ingredienserna mot mer passande så får du den här trådens svar.
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2007-02-21 20:02
Yup, wok is the way to go
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-02-21 20:05
-mäliS-
Har vi en blivande kandidat till år 2007s främste besserwisser?

shaman
Ja det ju dumt att jag inte tänkte så långt som att göra en wok på lövbiffen. Hade nog passat mig alldeles utmärkt, blev faktiskt väldigt sugen nu hehe.
Rör inte min prilla !

2007-02-21 20:08
"Gahh.. jag blir sån besserwiser av whoa. Måste logga ut. Peace" daterat till 20:05 21/2 2007 i en annan tråd. Går inte att argumentera emot, måste se mig besegrad.
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2007-02-21 20:27
ta smör o vitlök och blanda vitlökssmör.. de e gott som fan till.
gör klyftpotatis i ugnen, nåra potatisar på en form med t ex rapsolja, in i ugnen på ca 200 c o vänta tills dom ser bra ut, stek lövbiffen så den ser bra ut, servera med stekta champinjoner och salt.. färdigt och enkelt, gör gärna en sallad till bestående av rocula, tomat, gurka o lite annat kraffs, tillsätt lite salladskrydda och vitvinsvinäger, blanda och servera allt.. ta en öl till också..

Cheets o smaklig måltid..

Minnerna sitter på skorna
-------------------------------
vi alla var toys någon gång..

2007-02-21 20:34
nejnejnej, bakplåtspapper på plåten och ingen olja, så kan du ta en extra öl elelr mer vitlökssmör istället :)

2007-02-21 20:37
de fungerar de också, men grabben kanske har brist på bakplåtspapper? de tänkte du inte på va??

Cheers
Minnerna sitter på skorna
-------------------------------
vi alla var toys någon gång..

2007-02-21 20:41
sofijaaa
Halva planen lät bra, det där med en extra öl alltså =) Men ja som Defa  sa brist på bakplåtspapper =/

Men jag måste säga att jag föredrar en blodig entrecote eller ryggbiff med vitlökssmör och klyftpotatis. Nu blev det en wok istället, på fredag blir det blodig biff istället för fattigmansbiff
Rör inte min prilla !

2007-02-21 22:19
lövbiff med pommes vitlökssmör och bearniessås
mmmmmm
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-02-21 22:58
Jag hade lätt fräst dem lite lätt sen hookat upp nåt gott att fylla dem med typ vitlökssmör och sen kört in dem i ungen tillsammans med lite potatisgratäng. Smaka bra. Man behöver ingen sås och shit då, men om du vill lyxa till det kan du ju koka upp lite madiera sås med rödvin, oxfond och vatten.