Blivit av med jobbet.
I fredags blev jag av med jobbet. Visst fick inte världens lön eller så och jobbade bara 40-60 timmar i månaden. Har jobbat där i 6 månader nu och tänkte gå med i facket, pratade med chefen om vad vi hade för fack och så vidare. Fick ett nr och namn på facket tänkte kanon bra ringde dom o pratade lite grann och skulle posta över arbetsbeviset till dom. Så nästa dag gick jag till jobbet som vanligt bad om en kopia av arbets beviset som jag skrev efter 2 veckors provanställning och hon sa att hon skulle leta upp det till nästa dag. Så när jag kommer till jobbet nästa dag så berättade hon att jag inte hade skrivit nåt vilket jag va 300% säker på att jag hade gjort. Så fick skriva ett nytt nu med ännu sämre lön. Skrev naturligtvis på de utan att tänka mig för, och helt plötsligt går jag på provotion. 20% av det jag säljer, med andra ord måste jag sälja för ca 3000-5000:- vilket jag aldrig har nått. Så va tvungen att sluta för tjänade 70:- om dagen och det funkade inte.. Så nu står jag här i min hand 800:- i spårvagnsböter och ca 700:- i telefonräkning även en hyra på 2000:- och vet inte var jag ska ta vägen. Pratade med västtrafik o dom sa att jag kunde delbetala av skiten, dock kostade de 25:- varje gång och inte mindre än 200:- i månaden så dit ska jag imon.. Min mobil stängs av och ut på gatan for jag.. Så gott folk FACKET ska ni vända er till direkt när ni får jobb..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Lider med dig man. Som jag alldeles nyss skrev i tråden "Röstade fel?" så vore det great om avgångsvederlag gällde alla arbetare i Sverige!
http://Soldjah.blogg.se/
Lider verkligen med dej, men se efter hos socialen som shaman över mej säger, vet att de kanske inte kan vara roligt men ett alternativ tills att du hittat ett nytt jobb... (jobba svart ett tag+sociala = bra pengar men inte fint i andras ögon, bäst är att du får tag i ett jobb där du kan räkna dina pensions pengar = vitt jobb) =P Lycka till
Lilla Edet
Mm men hyr lägenheten svart så soc lär ta på sig nån månad iaf innan dom hjälper mig.. Fan vilken ångest jag har..
du kmr att klara de, det ärr juh inte så att du håller på att dö av ngn sjukdom ändå, de här fixar du!
Lilla Edet
hmm jag fattar inte riktigt grejen med ditt anställningsavtal? Det är knappast dit ansvar att se till att ett sådant finns och sen tror jag att om arbetsgivaren inte fixat fram ett avtal inom en månad så är man automatiskt fast anställd? nån som kan reda ut detta?
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Syphilis Jag har skrivit ett innan jag skrev det andra det är jag 300% säker på som jag skrev. Bara för dom slarvade bort de så skrev dom att jag va anställd sen 2:a januari. Och för få ersättning av facket så måste man va inskriven minst ett halvår och jobbat minst ett år..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
facket kan hjälpa dig ändå! ring dem!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
gillar allas över tro på macdonalds personal om sättning. menar skulle vi väl inte ha någon som hälst arbetlöshet om alla kunde jobba på donken rigth away. annars hade bruden rätt i sin sak även om det lös igenom lite småt naiv syn på arbets utbudet som råder för oss arbetlösa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fidelista 1.) Jag fick ingen kopa av kontraktet som skrevs. 2.) Fattar inte riktigt frågan? Det va ju arbetsgivarn som sa att jag skulle skriva på det sämre kontraket plus sköter allt sånt pilli pill. 3.) Ja? Har bara skjutit upp det sen har det varit jul o grejer.. 4.) Jag har redan skrivit på kontraktet så facket kunde inget göra
1.) Hur i helvete skulle jag veta att jag skulle behöva kontraketet? skulle säkert slarvat bort de i vilket fall som helst. 2.) Visste ju inte vilket fack det va? Vem skulle jag ha fråga då? 3.) Men 2 veckors provanställning, sen första lönerna man va fett glad för slantarna man hade o ville inte slösa dom på facket tex 4.) Jag skulle förmodlingen blivit sparkad om jag inte hade de?
Så jävla lätt att sitta o skriva vad man ska göra o inte göra när man har facit i hand.
Tycker synd om dig, men du borde tagit kopia av första arbetsbeviset direkt efter du skrivit på det, facket är en självklarhet som att byta underkläder minst 1 gång var 24e timme~
Är det på G så hänger det.
Gå och prata med någon facklig representant och se ifall det är något du kan göra den vägen. För det låter lite som fult spel från din förra arbetsgivares sida.
Gåt till soc, svårare är det inte
1.) aa det spelar ingen roll nu. 2.) Trodde det va en jävla massa olika fack? jag skulle tex ha handelstjänste bla bla eller dylikt.. Visste inte att de bara finns ett stort fack man kunde ringa? 3.) Så det första arbetet du fick första lönen så valde du att ge de till ett fack? 4.) a som jag skrev lättare att styra att ställa när man har facit i hand. Aja facket ska bli mina bästisar nästa jobb jag får..
brukar inte alla jobb ha så att man skriver på ett kontrakt för provanställning, och sen förlänger det efter 3 eller 6 månader? du kanske har missat förlänga ditt? hur som helst så är det rent bajs av jobbet att ha gjort så mot dig.. gå till kvällsposten eller nått, de gillar såna här grejer :)
Ja hur dom undgår 90 kontot så pengarna går till deras sekt. Massa jävla böcker om ufon o grejer, att barnen inte får skrika vid födelsen. Hur man trycker ner folk så mycket man kan så man kan trycka inom massa smörja om ufon .. Manipulera folk.. Nämner inga namn får säkert skit för det då..
Fidelista F22 "
Jag är själv arbetslös, menb det är för att jag har a-kassan och sänker mig inte så lågt som att gå tillbaka att jobba på snabbmatsresturang (som var mitt första jobb efter gymnasiet)." eh.. det där är väl en riktigt taskig attityd om något? eller? wtf?
Alla på whoa ger 10 kronor var så har han iaf lite pengar =D
det farligaste du kan förlora verkar va lägenheten? sälj allt du äger, inklusive datorn... prioritera hyran i första hand. sen löser det sig, söker man jobb på heltid tar det inte många dar innan man får ett. vet iofs inte hur det e i gbg eller var du nu bor.
för sent
Allt jag äger? ja datorn har jag lånat av en kompis. Ja du jag äger inte mycket, en tv med ett sprucket lysrör så det e fyra gröna ränder i tvn. Så bud på den om nån vill ha.. Mobilen enda jag har som kan vara värt mer än 200:- men den behöver jag annars får inte folk tag på mig.. Jaja välkommen ut i vuxen livet sen en spark i arshlet..
men gå till facket idag. det här kan ju vara något för arbetsdomstolen. de måste självklart ha ett avtal, och du kan ju bevisa att du fått lön av dem under sex månaders tid. om det inte var ett svartjobb, men då skulle du väl inte gå med i facket.. socialbidrag ska du kunna få om du måste ha det. hör av dig till soc och arbetsförmedlingen NU!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Var har du mer än dina ord som bevisar att detta hänt? Ngt du kan komma på? Ngt arbetskamrat i liknande situation osv? Säger som albin, gå till arbetsdomstolen med detta. Rätt piss att behandlas så av sin arbetsgivare. TM-jobb är rätt lätta att få, bara ett tips på tillfälligt jobb. Håll ut och ta tag i saker nu, det kommer ordna sig då.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Det är vitt, betalat skatt varje månad. På så sätt kan dom se hur länge jag har fått de överfört på mitt konto? Nej inte så att man sitter bland 30 personer när man skriver på ett avtal. Men sen när hon berättar att avtalet e borta har jag ett antal arbetskollegor.. Ironisk nog så sa den helgansvariga att jag skulle gå med i facket för dom brukar strula med löner o så 3 månader jag började..
Ta kontakt med arbetskamrater, dom är vittnen till hur det kan gå till på arbetsplatsen? Kanske rentav varit med ngt liknande själva? min föreläsare är fd domare, kan kanske fråga henne om tips imorrn. är ju onekligen en intressant fråga, det här!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Du ska ju självklart ha en kopia av alla papper du skriver på, vad det än är.
all fire burns, little baby, you´ll learn
"1.) Hur i helvete skulle jag veta att jag skulle behöva kontraketet? skulle säkert slarvat bort de i vilket fall som helst." hahaha omg
...looking more like 5 cent
Jobbade du med telemarketing?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor