I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ölhak? ute efter tjeckisk bärs

Övrigt - Blandat

2007-02-08 16:24

Ölhak? ute efter tjeckisk bärs

Är det någon som vet om det finns något ölhak i sthlm som har många tjeckiska sorter, till rimligt pris, 20-40kr/biran
tack på förhand, andra bra tips e också välkommna

2007-02-08 16:27
Rosen på Rosenlundsgatan har tjeckiskt på fat, säkerligen har de fler på flaska. Ganska billigt är det också, men då ingår ett jävligt alkoholiserat klientel. Är inte Svejk en tjeckisk pub?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 16:29
precis som johnny_K_Ståhl sa, så serverar Soldaten Svejk vid medborgarplatsen i princip bara tjeckiskt. men smakar det så kostar det.

2007-02-08 16:38
Det finns en pub på Sibyllegatan (?) som kör Gambrinus, världens godaste öl, i pumparna. Ett ganska ovanligt val, så gissningvis har de annat tjeckiskt också. Har bara tittat in snabbt så det är inget jag kan garantera, vet heller inte vad stället heter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 19:27
johhny. du snackar antagligen om st andrews på nybrogatan. finns så vitt jag vet ingen pub på sibylle. det är väl en helt ok pub, rätt stiff. och blandade ölsorter

finns ett ställe som heter gambrinus på hantverkargatan, så antar att dom serverar gambrinus :D har aldrig varit där men gått förbi ganska ofta.

sen finns humlehof på folkungagatan som kör tjeckisk stil, men dom är dryga med 23årsgräns
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2007-02-08 19:44
Gambrinus, mmMmmmm...
Lägg av, är det sant?

2007-02-08 20:29
soldaten svejk såklart.. klockrent.. dock inte såå billigt men fett nice sortiment.. på östgötagatan vid korsningen folkunag. typ
Det va bättre förr, svenskunderjord!
DJ

2007-02-08 20:30
Jag hade några på lager, sen läste jag prisklassen. Ledsen kompis, men det här är inte 1989...