I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sömnproblem

Övrigt - Blandat

2007-02-06 21:58

Sömnproblem

Ja. Jag kan omöjligen få någon sömn. Jag går upp typ 06:30 varje vardag efter kanske 2-3 timmars sömn och är vaken hela dagen förutom en halvtimme på eftermiddagen någon gång ibland. Detta är sjukt jobbigt. Jag kan inte få någon ro för min hjärna verkar aldrig ha arbetat klart. Men jag känner mig aldrig mer eller mindre trött på dagarna, det är bara huvudvärksgraden som varierar.

Hur mycket jag än försöker, eller vad jag än gör, tycks jag inte kunna sova någon längre tid. Och efter de 2-3 timmarna på natten känns det inte som jag sovit, utan mer bara vilat lite.

Jag har rutiner. Jag tränar och jag äter regelbundet och allt det där. Min kropp kan vara trött ibland, men mitt huvud är ändå klart och vägrar ta emot kroppens signaler. Det känns som om det finns så mycket saker i min hjärna att den inte nöjer sig förrän den bearbetat klart allting och detta håller mig uppe.

Jag är vaken sådär 21-22 timmar/dygn och jag orkar inte längre. Har testat receptfria sömnpiller, det sög, fungerade inte alls. Jag vill helst inte droga ned mig och bli beroende av något tungt heller, men nu börjar jag fundera på om det är enda alternativet.

Någon som har tips, är med om samma eller helt enkelt vet vad fan det är med mig?

2007-02-06 22:08
Känner igen mej som fan. Oftast brukar jag försöka, och nu är jag seriös, stirra tankefritt, rätt in i en vägg.

Oftast brukar jag somna lättare om jag har tränat riktigt hårt den dagen.

Kanske inte är världens bästa tips, men det är ett alternativ.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-06 22:13
Jag var med om precis samma sak. Först gick jag till doktorn och fick Imovane, men det blev man lite zombieaktig i skallen av och dessutom var det ganska beroendeframkallande. Nu tar jag bara Imovane när det verkligen krisar.

Men jag har köpt ett receptfritt naturläkemedel på apoteket, som heter Movina. Jag är också lite skeptisk till naturläkemedel men det här funkar faktiskt riktigt bra. Det är inte alls lika svagt som Valerina. Man sover när man ska utan att det påverkar ens vardag. Köp Movina och var glad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-02-06 22:21
Köp lite gräs, sen när du kommer hem på kvällen och varvar ner så röker du en marijuanacigarett. Det finns ingenting som att somna in efter lite gräs.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-06 22:29
Irie F18
Tack. Brukar vara immun mot mycket, men ska kolla upp det där. Värt att testa!

Dopeness P26
Beroendeframkallningen och biverkningarna gör det inte värt det tyvärr.

Producent

2007-02-06 22:32
Ok, jag förstår. Även om det inte är så beroende framkallande. Hellre dåligt minne än dåliga minnen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-06 22:41
jag kan inte såva på gärss min hjärna är för aktiv då, måste va efter i så fall
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD

2007-02-06 22:45
ja hade med sömnproblem ett tag, men fick reda på att även om man inte sover så vilar kroppen 90% av att bara ligga i sängen och blunda.
de e ju sjukt irreterande när man inte kan somna när man vill, och de är lätt att bli arg och få panik, men har lärt mej acceptera att ja inte somnar längre men att jag ändå vilar ut mej.

så även om du inte somnar eller är trött så försök att bara koppla av och gå å lägg dej.
ifall du har psyke till de, annars vet jag inte. sömnpiller e ju onödigt att trycka i sej.

2007-02-06 22:57
MANNEN RÖÖÖÖK BARAAA
RÖÖÖÖÖÖÖÖK
FUCKING RÖÖÖÖÖÖÖÖÖK

2007-02-06 23:16

Röka ain't an option, så schh.

Att bara ligga i sängen och blunda tror jag inte jag skulle klara av en hel natt, eller ens mer än någon timme. Men vet också att man vilar mycket så även om man inte sover. Grejen är den att när jag blundar får jag oftast en fallande känsla, allt börjar snurra, ögonen åker fram och tillbaka och jag börjar må illa. Då måste jag öppna ögonen igen och fokusera på något, sedan stänga igen osv osv. Det är också lite jobbigt, speciellt då om jag inte somnar efter ett tag.

2007-02-06 23:29
om du inte vill ta hjäla miss mary. ta ett glaswiskey eller annan sprit inna du vilar huvet på kudden. annrs kan du ju alltid läsa något eller lyssna på en bandbok brukar funka utmärkt för mig
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-02-06 23:35
bara jag som har svårt att sova fast jag är stenad? måste va bra stenad för att holken ska vara anledningen till att jag somnar, ni måste inbilla er eller något
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-06 23:41
Det där låter ju helt värdelöst.

Är det något som du grubblar över. Det låter när du beskriver det som att det bara är allmänna saker som du funderar över, har du problem? Är du deppig?

Jag har själv aldrig haft problem med att sova, bara att somna. Hade en period då jag alltid satt uppe till 8 på morgonen, hatade det.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-02-07 07:30
rökheldre weed är att knapra piller
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2007-02-07 08:41
Drogo_05
se till att du får stilnoct av läkaren, hellre än imovane, det blir man inte "zombieaktig" av. plus att dom verkar på typ 30 min. så du tar en, går å lägger dig, och vips så sover du! dom är kanon.
Wisdom is wonder

2007-02-07 09:30
haha, ska ni lura i honom stilnoct, typ dödsdrogen n.1. Skaffa valium eller xanor. Dem är lite mjukare och du kommer inte få hallisar av dem som på imovane o stilnoct.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-07 09:38
fy fan vad trött jag är på alla jävlar som tipsar om att man ska droga för att sova. seriöst pinsamt.
syumoan akoinwe!

2007-02-07 09:39
Mvh
man får bara hallisar om man inte går å lägger sig, känns som om Drogo_05 mest är intresserad av att sova... är det nåt man blir seg av dagen efter så är det ju benzo... dessutom är varken valium eller xanor sömntabletter...
Wisdom is wonder

2007-02-07 09:54
beror ju på vad man har för sömnproblem, stessar somnar jag bra med xanor med, + att jag vaknar mkt tidigare me det än stilnoct + att jag blir seg av dom dagen efter upp till varoch en hur dom verkar
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2007-02-07 10:08
Healing!

2007-02-07 11:57
ehhhh hur kan ni förespråka dödsläkemedel som benzo framför en liten spliff????? rök en joint så sover du som en liten bebis sen
Straight up Menace

2007-02-07 12:08
jag hade seriösa sömnproblem ett tag, men det berodde mest på psykisk obalans= yes I was depressed.
Fixa den obalansen (som du antagligen har) och du kommer att sova grymt.

sen så fick jag faktiskt prova stilnoct (4 piller endast), åt det 2 dagar i sträck (har fortfarande 2 piller kvar som har legat i flera år), och efter det behövde jag dem inte mer, utan sov normalt igen

valerina/valerina forte fungerar verkligen inte!
jag provade säkert 3-4 olika naturläkemedel inkluderat ovanstående, och de fick bara kroppen "att somna av", men inte hjärnan

2007-02-07 12:30
coranzito va ett göllit namn :)

2007-02-07 17:22

haha, alla antar att jag är en kille. Och det var ett jävla tjat om röka här. Inget sånt. + att jag håller med blazeandamaze P21 om att ni måste inbilla er.

candide P24
Jag vet inte vad det är jag funderar på egentligen. Tankarna tar aldrig bara slut. Jag lider av en form av Low Latent Inhibition (LLI). Det gör att jag omedvetet tar in och "tillgodo gör" mig mer av all information eller stimulans jag kommer över. Jag vet inte om beror lite på det. The thing is att jag inte är trött någon gång på dygnet, så på den biten känns det som att 2-3 timmars sömn är tillräckligt, men min kropp behöver mer. Huvudvärken jag har vissa dagar är inte att leka med.

Corazonzita F21
Fixa den obalansen (som du antagligen har) och du kommer att sova grymt.

Om jag visste hur jag kunde "fixa" den, hade jag varit i perfekt balans by now.

2007-02-08 08:59
Jag lider av samma slags sömnlöshet, aldrig trött på dagen, förutom de första timmarna på jobbet när man är lite i ett zombiestadie, har alldeles för mycket tankar på kvällen som gör att man inte sover... Men jag ska försöka arbeta med det genom att regelbundet träna, försöka att inte röka / dricka i veckorna och först och främst inte dega framför datorn in på småtimmarna som man alltid gör för man "tror" att man inte skulle kunna sommna ändå.  

Jag har stora förhoppningar på träningen faktiskt, för det handlar inte alltid om just psykisk obalans, låt oss säga att det finns en fysiskobalans som leder till det psykiska?

Sen så har läsning börjat hjälpa mig en hel del, att stänga av tvn eller datorn och börja läsa ist gör verkligen att man lugnar ner sig.

2007-02-08 14:47
Sitter i en sån situation nu i skolan, har sovit 1,5 timme inatt igen... Ögonen svider, och hänger inte med i lektionen för fem öre...

Igår kväll tränade jag i 3 timmar, äter regelbundet och inte för mycket... Drack ett par whiskys, men kunde fan inte sova ändå.

Det där med röka kan fungera ett tag, men tillslut kan man inte somna ändå, man är portad av John Blund helt enkelt...

Trist värld att leva i, inget tålamod med nånting.

Det sega är att det känns meningslöst att ta nåt sömnmedel klockan 04 när man ska upp 07...

Tror att man måste rensa hjärnan på nåt sätt, det är nog mest tankar i det undermedvetna som gör att hjärnan är uppe i varv...

Hoppas det löser sig!

För min del brukar detta bara hålla i sig en period, men det är jobbigt som fan...

Lägg av, är det sant?

2007-02-08 19:10
du kanske är en sån människa som inte behöver sova så mkt som alla andra. Men du verkar ju inte trivas med det....
Har du sovit bra förut eller har du alltid haft probelm me det?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-02-08 21:14
Nej, jag vet inte. Det handlar iofs inte om hur länge man sover, utan hur effektivt man gör det.

"Exakt hur mycket sömn som absolut behövs för att bibehålla full funktion är osäkert, men 4-5 timmars "kärnsömn" verkar absolut nödvändigt. Somliga personer är kapabla att anpassa sig till att bara sova denna kärnsömn, och kan därmed sova mycket effektivt."

Jag trivs inte med det då alla läkare och alla jag hört sagt att man i alla fall borde sova 4-5 timmar. Och för att jag mår inte bra av det.

Jag har sovit helt okej. Det var för två år sedan det började bli jobbigare. Och det senaste halvåret har varit förjävligt.