I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skapa sin egen religion

Övrigt - Blandat

2007-02-05 07:47

Skapa sin egen religion

Hur skulle detta rent juridiskt sett ga till? Maste man ha nagra papper pa att en religion existerar?

WHADUP

2007-02-05 07:50
Hell no! Men en helig skrift skulle ju underlätta för dig att skaffa anhängare, men det beror ju så klart på vad det står i den...
"I grew up in San Francisco, lots of cowboys but no horses."

2007-02-05 07:55
borde väl va som att starta en sekt?
Wisdom is wonder

2007-02-05 08:00
Jo kanske det, och hur gar det till?

Ska man kanske googla pa det (som allt annat)?
WHADUP
Producent

2007-02-05 08:04
jag har för mig att du maste ha massa (minns inte antal) anhängare innan det räknas som en relgion. och församlingar och sadant. religionen maste ocksa vara godkänd. fast alltsa. jag minns inte alls, sa google är nog hetare än mitt svar
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-02-05 08:12
Det är bara att göra som alla andra religioner, skriv en bok med massa mumbojumbo, (om du vill tjäna extra penga så gör du som scientologerna och gör boken hämlig)sen går du massa retorikkurser om du inte redan är en bra övertalare. sen är det bara att börja övertala....

eller nått.
Orale!

2007-02-05 09:17
för att få anhängare kan du ju alltid gå runt med vatten pistol och tvinga folk vara med i din religon, om de inte vill vara med så skjuter du dem! och sen kan du gå till staten och fråga om de inte kan införa att alla måste betala skatt till dig!!!  då har du ju lite pengar att starta med och bygga upp lite församlings hus här och där! sen skriv en bok om att du är grym på allt typ bordtennis och klättra i trän!! där har du nog allt för att starta en religon, jag fick reda på det när jag läste Tar över världen kurs B.

Hoppas du lyckas
Du är ett lat stycke mat!
Skivsamlare

2007-02-05 11:12
whoaism?
fair enough..

2007-02-05 11:16
jag gillar vad Ron L Hubbard sa innan han hade startat religionen sceintologi.. då han var sci-fi författare!

"Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion"

ändå går dom dumma amerikanerna på det!

fortsättning följer...

2007-02-05 13:34
There are no rules!
Lägg av, är det sant?

2007-02-05 14:48
Kan man blanda religoner då?  typ Rastafari o buddhism ?

Jag har så fall en egen religon me en polare !

2007-02-05 14:58
Varför skulle man inte kunna göra det? Tror bara att de flesta rastafaris och buddhister inte gillar idén.
Still in the bridge

2007-02-05 15:28
ta det bästa ur alla religioner...
Lägg av, är det sant?

2007-02-05 16:05
Jag tror USA tar åt sig för i deras ögon är dom all about freedom and fighting evil. Men filmen suger röv ändåså så orka bry sig...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-02-05 16:05
åh sorry fel tråd...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"