Ett svartsjukt ex.
Jises, att han håller på fortfarande.. efter 5månader. Han håller på att skriva massa elaka saker till mig genom hans systers msn. (har tagit bort hans msn men vill ha kvar hans systers eftersom vi har/hade bra kontakt), och han känner mig såpass väl att han vet exakt vad han ska säga för att såra mig.
Dessutom håller han på att trakassera mig på andra sidor som "anonym användare" och skriver massa saker till mig och dem som jag har kort på. Seriöst så vet jag inte vad jag ska ta mig till, hittills har jag bara ignorerat honom. Känns som att jag inte vill skriva elaka saker till han för att då sjunker jag ju till hans nivå. Alla kompisar jag har som sett vad han skrivit är rasande, och jag har ingen aning om hur jag ska göra för att han ska sluta. Jag menar, efter 5 månader.. och jag har ignorerat honom hela tiden, och han har inte slutat än! Någon som har något förslag på hur jag ska göra?
Sariiiiiiiish
sexualharrassment....panda! nää men anmäl jäveln eller SJUNK TILL HANS NIVÅ! TERRORISERA HONOM DÅ! FAST VAR 100 GGR VÄRRE.... 1 steg före hela tiden!! get evil baby!
um dois...
Skicka några snubbar hem till honom, några som kan "tysta" honom. Eller så snackar du med honom, säg som det är, att du är med Candide nu.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
säg att du är gay och det är NO TURNING BACK...
um dois...
håller med candine , "tysta" ner den jäveln! det är väll det som brukar funka bäst?
-ò_ó-
Har ju pojkvän nu, och han är hur förbannad som helst. Så han funderar att ta ett snack med honom. Eftersom mitt ex har skrivit elaka saker om honom också. Men jag vet inte om det är så bra idé, eller jo.. han kanske blir tyst då.. men samtidigt så har jag fortfarande tanken på att det biter bättre om man bara ignorerar.. eller? :S
Sariiiiiiiish
våld löser allt!
work some magic
åmeh dumskalle! hade du gillat nån reält mycket som besvarat dina känslor och sen helt plötsligt säger tackåhej hade du nog haft lite separationsångest du med! han däremot är ett kukhuvud som inte visar respekt till din vilja, ochhan borde överväga om hans psykiska attraktion är så betydande i hans tankegångar om dig. nog om den skiten det ja tcker är att: fråga honom vad hans syfte med skiten är! vill han va ihop med dig så kan du upplysa honom att han beter sig som en idiot, och idioter är inte så jävligt attraktiva byten Vill han ha ut nån hämnd så kan du upplysa honom om att det enda du gjort mot honom är att du tappat känslor för honom dvs. nåt du inte kan råför. Nåt som borde respekteras Sen kan du också upplysa honom om att han gör sig själv en jävligt stor otjänst som hakar upp sig på dig, när varenda skit han gör mot dig förminskar honom själv i inte bara dina ögon utan alla andra runt omkring också. Sen ska du veta att det mest troliga är att så småningom kommer han knappt komma ihåg dig när han hittat nåt annat lovligt att lägga vantarna på. thats guys, Du är jordens medelspunkt så länge han får för sig det, men alla är utbytbara vad man än intalar sig själv. förlåt att jag är bitter och kallade dig för dumskalle
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
våld löser allt!
DING DONG
Roni Haha tack för ordet dumskalle. Det var så att jag o mitt ex var ihop i 7 månader, sen gjorde han saker som jag inte kunde tollerera om man har ett förhållande (tänker inte gå in på det specifikt direkt). Och då gjorde jag slut, och jag var väldigt tydlig med varför jag gjorde det osv. Sen kan han inte lämna mig ifred i alla fall. Om vi pratar så börjar han bråka med mig och kalla mig saker, och jag försöker vara så snäll som möjligt tillbaka och inte kalla han saker osv.. Men han ger sig inte. Där har vi felet. Seperationsångest? efter 5månader, då är man inte dålig. Han gör allt för att jag ska bli svartsjuk, går på mina kompisar och säger att de är fina etc.. Allt för att mina kompisar ska säga till mig vad han säger till dem.. Jag har försökt med allt, sagt att vi kan vara vänner, frågat varför han håller på, osv.. men jag får bara otrevligheter tillbaka. Därför vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Sariiiiiiiish
simpelicious P20 Det verkar vara den enda utvägen faktiskt :S
Sariiiiiiiish
men ärligt, är du less på hans tjaffs så anmäler du honom. meddela mogget imorgon när du fått sova lite och berätta för honom att du tänker anmäla honom för trakaserier om han inte slutar. inget mer. sen avgör han om du ska anmäla eller inte. eller så anmäler du bara honom på en gång, men radera inget han skrivit till dig på nätet! Clap!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Din pojvänn är för snäll imo
witty unpredictible talent and natural gang
våld löser allt!
http://Soldjah.blogg.se/
okej jag lovar att sluta!! bara ingen slår mig
Du är ett lat stycke mat!
våld!
DETTAÄRMINSIGNATURDENÄRRIKIGTFETFAKTIST!
ja en tråd på whoa är inte hälften så effektiv som våld!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja våld eller hot om det iaf, din pojkvän får ju för fan ställa upp eller ska han bara titta på när hans tjej och han blir behandlade som skit?!
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
håller med colde! hade ja vart pojkvän hade jag ringt honom å förklarat hur de ligger till,sen hade ja gjort massa skumma saker med honom om han fortsatte. jag har läst en lista på internet om hur man dödar men man med enbart händerna! ohja..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja det får nog bli att tysta ner honom, finns nog inte så många andra saker att göra. Förstår inte vad som är felet på människor, om han inte glömt mig än och vill ha mig tillbaka så förstår jag inte varför han kallar mig saker. Helt vansinne. Det är nog hämnd från hans sida. Nu är jag trött på det här, och jag ska nog ställa honom mot väggen nästa gång jag ser honom och fråga vad fan han vill ha ut utav det.
Sariiiiiiiish
han vill väl du ska käna dig lika sårad som han gjorde nör du dumpade honom. på något sjukt sätt vill han väl du ska inse vad du gjorde mot honom ur hans perspektiv.
Mitt ex jagade mig i ett och ett halvt år, och han var obehaglig, la till nån grej på min mobil så han kunde hitta adress till var jag befann mig.. nån hitta kompis grej som tre erbjöd sina kunder, förföljde mig, kom till min skola när jag slutade, hade mitt schema i huvudet, ringde mina polare, snackade skit, hotade mig, och var rent ut sagt mongo. Han slutade den dagen jag sa att han hade liten snopp.
Vilja; våld och Vasselin :)
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Dränk jäveln i kungsvatten så försvinner han för gott!
som en gammal handledare sa"går det inte med lite våld, ja då går det med lite till!"
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Eller så anmäler du helt enkelt honom för trakasserier?
Look with your own eyes - See with your own mind
Well well.. ja nu ska vi inte använda våld heller...
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Äh fan en anonymt söndersparkad brevlåda och lite klotter på hans ytterdörr borde ju lösa saken. Ingen anledning att bli våldsam.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Dokumentera och anmäl, dokumentera och anmäl. Han visar en sida som kan vara början till mycket läskigare saker, se till att stävja det där i tid. Det enskilda tillfället kanske inte är något som polisen reagerar på, men kan du visa att det är något som fortgår så är det skäl för dem att agera. Spara allt, bokför tidpunkter och platser. Lämna in anmälningar varje månad, de måste ta emot dem. Då finns det också registrerat om han någon gång tar det till en fysisk nivå. Tyvärr har många misshandlande och terroriserande män gått fria för att det inte finns en historia att lyfta fram i rättegången. Se till att fixa en sådan. Dessutom händer det att polisen efter en anmälan åker hem till män av detta slag och tar ett snack, av någon anledning brukar de komma på bättre tankar och skaffa sig ett liv när det står två biffiga konstaplar i farstun. Som sagt, det där beteendet kan vara tecken på att han kan ta till våld mot dig eller de som står dig nära. Men det behöver inte gå så långt, eller det ska rättare sagt inte gå så långt. Du ska inte behöva acceptera att han gör som han gör, han har ingen rätt att vara ett problem i ditt liv. Anmäl honom. Nu! Fan vad jag ogillar såna där talibanjävlar... en rejäl omgång i häkteshissen är vad de ska ha.
kontakta polisen, man märker ju att killen inte mår bra. Kan ju bli värre också om man inte visar sina gränser :( fett läskigt. Lycka till btw
Johnny_K_Stål Vilken plan som sickan... btw vem har sagt att han är taliban?
Jan-t P18 Vaddå plan? Jag redogör för hur man, i mina ögon, ska agera i sådana är fall. Jag har sett hur illa det kan gå många gånger och jag vill undvika att fler hamnar i samma situation. Så det är ingen plan, det är ett råd från mig till världens alla förföljda kvinnor. Du vet mycket väl vad jag menar med taliban, bara för att du är en liten pojkspoling behöver du inte spela dummare än du är.
Jag tvivlar att en snubbe äldre än mig droppar talibanjävlar och en rejälomgång i häktehissen, men du kanske inte tänker lika snabbt som du åldras? sen att min åsikt är att man borde kunna lösa det på ett värdigare sätt än att ge honom till lagens långa arm som enligt mej är jävligt mkt värre än att spöa någon osv, med tanke på konsekvenserna det leder till för hans fortsatta liv i samhället som vi trots allt lever i. förutsatt att han inte är ett psykfall men skulle nog inte hetsa någon att ta till bängen om hon frågar på hjälp på whoa när hon har familj pojkvänn ect.. (no onfense soO F18 kul att folk tar upp saker menar bara att det kanske inte har gått så långt änn som polis) men nåt ska ju klart göras åt snubben...
Jan-t P18 Varför ta en sådan person i försvar? Varför ska man låta honom förstöra en annan persons liv (helt eller delvis)? Ska man i det läget tänka på huruvida hans liv kan bli förstört? Ska han inte behöva stå för sitt handlande? Utifrån trådstartarens beskrivning låter det som om killen dansar över lagens råmärken mest hela tiden vilket innebär trubbel för tjejen ifråga. I mina ögon är det ett solklart fall för farbror blå. Speciellt med tanke på att det här kan vara början av en eskalerande spiral. Visst, man kan prata om att dra in polare, brosor, ryska torpeder och fan och hans moster. Men då sätter man också sitt eget framtida liv på spel. När vi har en funktion i samhället, det vill säga rättsväsendet, som ska ta hand om situationer som denna bör man utnyttja det. Funkar inte det kan man ta det vidare, men rimligtvis borde man pröva den rätta vägen först.
Johnny_K_Ståhl ingen ålder jag tar verkligen inte honom i försvar då har du missuppfattat mig eller så ser vi det bara så olika men du 5 månader på msn är inget man löser med polisen enligt mig.
mackdaddyman heey kompis, det har jag redan försökt med.
Sariiiiiiiish
Johnny_K_Ståhl Jag vet att han inte kommer göra något fysiskt emot mig av något slag, för det vågar han inte. Sen vet jag att han inte är sån person som skulle göra det. Om jag går på stan och ser honom skulle han inte ens våga gå fram till mig. Men via internet är han en riktig "tuffing" och vågar säga elaka saker om/till mig.
Sariiiiiiiish
... karlstad? jag ordnar det för en lax.. =)
r-.-a
erorone P19 kan du skicka din lista där du hittade hur man dödar med händerna (A)
~~ when you wasn't famous... ~~
Reta P21 Där hade du en riktigt bra idé, jag hade ju ganska bra kontakt med hans föräldrar. Och om jag ser dem någonstans så kommer de alltid fram och frågar hur det är osv.. Det hade jag inte tänkt på! Tack för idén :)
Sariiiiiiiish
party_kurre ursäkta?
Sariiiiiiiish
jaefa ja hittar den inte nu men ska leta upp den. de va rätt fascinerande att nån verkligen gjort en sån lista!
jag hittade däremot 83 sidor hur man bästa sett tar självmord, tänk dig det värsta du kan komma på, dubbla det och du hittade ett av dom lindrigaste setten HELT sjuka saker.
~~ when you wasn't famous... ~~
Ja det får nog bli att tysta ner honom, finns nog inte så många andra saker att göra. HAHA ja förmodligen är det enda utvägen. Anmäl snacka med honom eller snacka med hans föräldrar om hur han håller på. Det lär han ju tycka vara ganska jobbigt, skulle iaf jag tycka om jag var en jobbig trakasseri-snubbe.
party_kurre jises :D
Sariiiiiiiish
dewilicious P19 Jag ska komma på något som knäcker honom så mycket att han inte ens vill kolla på mig mer.. Ska bara komma på något att komma på ;/
Sariiiiiiiish
Polisanmäl och skaffa en pepparspray, seriöst.
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
oj vad många dåliga förslag.
ett bra förslag var dock att tala med hans föräldrar som
Reta P21 sa.
Du kanske inte inte har sparat allt har skrivit men annars så hade du kunna anmäla fanskapet bara eller som reta sa att du skickar ett brev till deras päron hah har en känsla att dom kommer bli fett lacka på han ...eller ring nånn mcknutte som du känner och be han knacka lite dörr
Ja vaffan man va ju nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig
Mja, får se hur det blir. jag ger honom en till chans, om han ger sig så är det bra.. annars så har han inga hela ben i kroppen kvar sen. usch jag är så förbannad.
Sariiiiiiiish