I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

100 000 000 homusexuella kineser?

Övrigt - Blandat

   

2007-01-29 18:45

100 000 000 homusexuella kineser?

Första gången jag fick höra den gamla slagdängan: "1 av 10 killar gillar killar" gick jag i tredje klass och hade precis blivit tillsammans med min första tjej. Jag tyckte statistiken verkade en aning flummig, kanske till och med lögnaktik, och inte blev det bättre när jag på skoj, försökte homoidentifiera tre av mina klasskompisar.

Jag frågade min nyvunna tjej vad hon trodde och tänkte, och hon sa att det mycket väl kunde stämma. En artikel i KamratPosten hade antytt något liknande sa hon, och sedan var det slutdiskuterat... KP hade, av någon konstig anledning, en mycket hög och trovärdig status under min uppväxt.
 
Nu, fjorton år senare, när jag sitter på ett bibliotek i Norra Europa, slår tanken mig igen, men med ett undantag: Denna gång har jag mer livserfarenhet, mer visdom och mer möten med homusexuella att referera och relatera till. Statistiken var sann, min glasögonprydda flicka hade rätt och sannolikt var någon i min klass iaf lite smågay.

När jag sedan släppte homostatistiken för ett ögonblick och inte tänkte på någonting, dök av någon anledning kineser plötsligt upp på kartan och jag var tvungen att tänka på hur roliga och snälla dom oftast är.

Två sekunder efter det slår frågan, som jag tänkte diskutera och debattera med er om, mig hårt, och lurigt i magen. 


Finns det verkligen hundra miljoner homosexuella kineser?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.