I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att bara äta havregrynsgröt

Övrigt - Blandat

   

2007-01-29 17:37

Att bara äta havregrynsgröt

Hej gott folk!
Jag satt och läste på ett havregrynspaket vid frukosten idag och det slog mig vilka suveräna energivärden havregryn faktiskt har. Till en portion använder man endast omkring 35 gram havregryn, ungefär 150-200 kalorier alltså. Det innebär att man kan gå runt och vara proppmätt hela dagarna utan att behöva oroa sig för att gå upp i vikt.

Inspirerad av en historia om filosofen Ludvig Wittgenstein som gjorde gällande att han under flera år av sitt liv levde på endast gröt funderar jag på att göra samma sak.

Nu är ju inte jag någon läkare eller dietist och min uppfattning om vad suveräna energivärden är stämmer kanske inte överens med en klokare persons uppfattning. Därför frågar jag nu er, bästa whoaiter:

Kan man leva ett sunt och friskt liv med en kost bestående av enbart microuppvärmd havregryn, vatten och kanske en frukt emellan varven?