Brottsregistret som icke myndig?
Jag har en fråga polisen inte gav något korrekt svar på utan velade fram och tillbaka på om det verkligen stämde va dem själv sa. om man åker fast för snatteri, 2600:- böter och åldern under 15. när försvinner det ur belastningsregistret? är det 5 år eller mindre? kan det ha försvunnit med 18 års åldern
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du kan ju begära ditt utdrag ur belastningsregistret och se själv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det tar 2 veckor att få det, jag behöver veta nu :/
5 år under 18 över blir det 10
fullfjädrad när jag kickat en gås..
jag har hört att allt man får innan man fyllt 15 försvinner när man blir 15 och där börjas det om?
Varför då? Är det någon arbetsgivare som kräver intyget så säg bara att du inte finns med i belastningsregistret, då kanske dom inte bestället det eller så gör dom det å då får du reda på om du är med eller inte, dom lär väl inte vara så hård på en snatteridom från du var 15... Har det med någon helt annat att göra så ber jag om ursäkt för onödig info hehe
det du sa stämde heh :D jobb. problemet är han sa i telefon idag "kom imorgon ta med blankett om belastningsregistret, men de ska nog se fint ut för annars hade du lagt på för längesen." dem har haft problem med stöld där innan som fan. :/ men som sagt jag hade inte fyllt 15. stämmer det som någon sa att allt innan försvinner vid 15 års åldern?
Som Gurraa säger så ljug o ta din chans ifall det är ett jobb. Onödigt att erkänna ifall de ändå inte kollar det..
Sweepboy, jag blev nekad ett lagerjobb när jag var i exakt samma sits som dig. Inget poppis med småtjuvar på lager.. tyvärr!
Eftersom man inte är straffmyndig förräns man fyllt 15, så är det nog ganska sannolikt att allt skit försvinner. Jag minns en incident när jag var 14... en i min klass hade tuttat eld på det jag hade i mitt skåp... vi snutanmälde den jäveln, men tre månader efter, det vill säga strax efter julen, hade man lagt ner åtalet. Idioten hade baxat magnesium ur kemisalen och det luktade riktigt jävla skumt i all aska och smält nylon... jävla meslagar vi har i Sverige asså...
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Jag hade några mindre roliga äventyr innan jag fyllde 15 och när jag skulle praktisera på en skola begärde dom ett utdrag från belastningsregistret och det var i alla fall alldeles tomt.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
xpertize - jävlar vilken höjdare.. hehe. Tur att du inte gjort nåt skit... det märks att skolorna är rädda för kriminella elever... jävla attityd.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
fan, alla säger olika :/ inte ens polisen visste! härligt system detta hehe
Då är väl det enda kloka att helt enkelt bara säga att du inte finns med? Men det troligaste är väl att det försvinner vad man gjorde innan man blev straffmyndig.
sweepboy - exakt... det är på tiden att man gör nåt åt skiten.
ah fan det tycker jag! strikta hänvisningar så man vet vart gränserna är exakt! på polisens hemsida kan jag inte hitta något om straffoch brottsregister för icke straffmyndiga?
kanske är för att det inte sparas några anmärkningar? kanske bara e hos socialen eller nått...
Skarpare lagar också... enormt mycket större befogenheter för lärarna...
asså fan säg som det är istället lär ju vara lugnt om du erkänner att du var typ 13 när du åkte dit för snatteri, dem flesta har snattat i yngre tonåren men sen lagt av. o dessutom så står det inte vad du snattade o så utan bara att du har åkt dit för snatteri du kan ju köra med att du tog en tablettask eller så... är ju bara pinsamt om dem iaf vill ha ett utdrag o du finns med.
Ingen klass - Bara stil
Det var ett dåligt råd fan... Som nån sa innan, lager gillar inte småtjyvar. Och han var 15 inte 13. Det är bättre att det blir lite pinsamt och du måste erkänna att "ja, jag snattade en gång när jag var 15" än att säga det innan och kanske inte få jobbet.
tror pigglaen P18 e lite ute och cyklar om jag inte gör det själv .. men de e 5 år hur som helst om du torskar på det vill säga och det spelar ingen roll om du e 15 eller 18 bara man e staffmyndig så är det 5 bast som gäller ! höll på lite grann förut så fick ja rättegång så skiten lär ha försvunnit vid det här laget,det var drygt 5 år sen
Ja vaffan man va ju nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig
men är man under 15 vet jag inte =)
Ja vaffan man va ju nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig
Om vi säger såhär.. tror du dom bryr sig om du snattade när du var 15 år? skulle knappast tro det iaf...
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
Nä precis, så därför ska han inte säga något. Kommer det fram så säger han bara "Ojdå, hade inte en aning om att det fanns med nånstans att jag snattade en porrtidning när jag var 15." fattar inte att jag skriver här än haha