I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur vanligt är det egentligen med celluliter?

Övrigt - Blandat

2007-01-25 17:07

Hur vanligt är det egentligen med celluliter?

Jag har börjat på en ny kurs på SU (Stockholms Universitet), nämligen sociologi och ett ämne som kom upp på dagens seminarium var utseendefixering i samhället och som exempel tog de upp en tidningsartikel som sa att "90 procent av alla kvinnor har celluliter på benen" vilket jag tycker låter helt skumt.

Jag har aldrig i mitt liv sett en kvinna med celluliter på benen - never ever. Hur vanligt är det egentligen med celluliter? Är det något som tjejer rent generellt har problem med? Och sätter de sig verkligen på benen?

Jag låter kanske lite skum nu men jag blev verkligen förbryllad av det där seminariet då jag är totalt främmande för att så skulle vara fallet.

Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-01-25 17:09
Jag trodde att alla människor hade celluliter. Bara att det kanske var så lite att det inte syntes på de flesta?

Fast jag har förstås ingen aning, bara min egen uppfattning.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2007-01-25 17:12
Jag tror (Notera TROR) att det sätter sig runt höfterna och låren. Men aldrig benen. Men jag tror att det är kvinnorna som har det. Visst, alla har det nog, men det är kvinnorna som man ser det på.
*snaark*

2007-01-25 17:12
ja det är jättevanligt med celluliter. alla tjejer har det mer el mindre.
Tizzle Tazz

2007-01-25 17:24
Som Booo säger så är det väldigt vanligt, dock har de flesta inte sådär märkbart mkt celluliter, jag har celluliter men ingen har ens märkt av det, inte ens min pojkvän  förrän jag visade upp det för  honom, så det är lite olika...

2007-01-25 17:32
Mjauv

Låter helt sjukt att du aldrig sett en kvinna med celluliter, det är ju standard för de flesta redan som 16åring typ.. Däremot är det väl mindre vanligt med extrema celluliter som syns i alla ljus. Många har nog mest lite smått gropiga lår som kommer fram i fula ljus. 

2007-01-25 17:38
"benen" låter ju lite fel, få som har celluliter på vaderna liksom.. men dom flesta har på lår/röv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2007-01-25 17:50
Säger det samma, det vanligt med celluliter... spelar ingen roll om man är tjock eller smal. Men man kan ju ha olika mycket.. å som sagt, röva å låren sätter de sig på...

jag har iaf fått det med åldern, inte mycket.. men jag kan se det.
Jag skyller allt på Emma!

2007-01-25 17:52
Med "benen" så menade jag låren, har aldrig någonsin sett det.
Jag vill nu även inflika att jag inte är typen som springer efter fjortistjejer heller så att jag inte får någon taskig gliring gällande min tjejsmak :)

Men seriöst, gropar i låren? Never seen it ever.
Etzmaot Le Yehodim

2007-01-25 17:56
beror inte det på hur tjock man är? ju fetare destå synligare.

Det beror på att när fettcellerna blir fler och större så drar hudensförankringsställen ner huden efter som den är ganska oelastiskt där. typ något sådant :)
Forumssignatur...<br>

2007-01-25 17:57
Har du aldrig varit på stranden
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-01-25 18:00
Jodå varit på många stränder och aldrig sett gropiga lår. Är jag utvecklingsstörd eller så? :(
Det här känns ju fan dråpligt att jag skulle missat något som hela världen vet om...
Etzmaot Le Yehodim
Toastare

2007-01-25 18:03
de behöver inte vara gropiga, då är det ju tydliga celluliter... men som små ...ja.. inåtbuktningar. Kan vara svåra att se.. och de syns väl mer på stranden om man t.ex sitter på ett visst sätt.

Jag skyller allt på Emma!

2007-01-25 18:08
celluliter är ett sjukdomstillstånd som är ovanligt, apelsinhud har deremot väldigt många

2007-01-25 18:10

Och ni menar alltså att den här apelsinhuden skulle drabba kvinnors ben? Dvs låren?
Jag måste komma från en annan planet eller något...

Etzmaot Le Yehodim

2007-01-25 18:29
Mjauv P22
Du har aldrig haft ett långvarit förhållande va? Eller så är du inte speciellt uppmärksam, för i stort sätt alla som jag har träffat på har haft celluliter. Dejtat tjejer från 48 kg till 70 kg.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-01-25 18:45
Ja du är utvecklingsstörd. Eller så blockerar du alla småbarnsmammor, feta tanter och kvinnor som inte är supermodeller jävligt bra. Du har ett uppdrag i sommar, glöm inte sunlotion
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-01-25 18:50
Har bara sätt det på typ TV shop där det är sånna Före och Efter bilder.. men annars i verkligheten har jag bara sett de på gamlingar i badhallen men där får ju celluliterna tävla med rynkorna om att synas..
Straight up Menace

2007-01-25 19:06
vanligt som fan, höfterna enl. mina utforskningar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-25 19:11
det märks att killar är killar..... som alla säger: dom flesta tjejer har celluliter (eller gropiga lår om man nu vill säga så) men dom syns inte på så många....jag väger 50 kg och jag har celluliter så det handlar inte om hur tjock man är.....celluliterna syns oftast inte om man inte anstränger sig för att de ska synas, typ spänner musklerna då brukar de synas

Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-01-25 19:31
Poolmahn
Tack men nej tack, jag köper böckerna i ny uppsättning gratis.

Narcissus
Jag har varit med tjejer som varit både supersmala och mulliga, unga och äldre. Har aldrig märkt av det, ens med tjejer som är rätt chubby. Att de kanske har lite gropar på skinkorna - visst men aldrig någonsin låren.
Etzmaot Le Yehodim

2007-01-25 19:55
Mjauv

Har dom varit uppblåsbara? Sen behöver väl nödvändigtvis inte tjockisar vara mindre gropiga än spinkiga. Tjockisarna kanske ätit sig släta. Enligt min erfarenhet så syns de bäst på tjejer som gått ned i vikt. Men kom igen alla har de det mer eller mindre, bara man är uppmärksam, från modell till ugly betty. Kläm litet på dem så får du se. Celluliter är det sanna beviset på att din kvinna är en kvinna och inte en man som bytt kön.

Eller kör denna "Asså helt otroligt, du har inga celluliter, du är helt perfekt!" Tjejen: "Näääeee det är jag inte alls det, kom ska jag visa! Jag är jääättefuul :(" Så får du se, grejen är den att folk gör dem till en större deal än vad de egentligen är. Världsligheter och fåfänga.

Det som förvånar mig är att du missat apelsincellulitmonstren på beachen. Det är över mig... huuuur?!

2007-01-25 20:30
Narcissus
Öh... alltså jag vet inte. Jag kanske inte är uppmärksam nog.
Etzmaot Le Yehodim

2007-01-25 20:31
Inte standard på mig :) Jag har inte en enda celluit på min kropp, itne heller har min mamma. Och ja jag är lycklig för att jag slipper det.

Jag har mest undrat varför man får dem. För att man rör sig lite eller liknande har jag fått för mig (och ja, gener såklart), men det kanske inte stämmer?
Fried little fishies

2007-01-25 21:08
Areskog: det handlar inte om fetma eller att röra på sig, det handlar mest om gener och hur ens hud är till naturen, kost spelar också roll för huden, men motion påverkar inte huden avsevärt

2007-01-25 21:10
...annat än att det är bra för blodcirkulationen (och därmed huden) har inget med celluliter att göra dock

2007-01-25 21:12
Claudia Schiffers celluliter. Kvinnan är supermodell och smal så alla behöver ju inte vara feta.

2007-01-25 21:14
Snarare så att du kan pajja din hud och få celluliter om du svälter dig själv då kroppen inte får rätt byggstenar och näring

2007-01-25 21:22
Celluliter, inflammation orsakad av varbildande bakterier i hudens bindväv och dess underliggande fettvävnad.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cellulite
all fire burns, little baby, you´ll learn

2007-01-25 21:28
Jag har inte påstått att det har med fetma att göra.

Jag bara ställde en fråga eftersom jag själv inte har en aning om fenomenet, och därav har jag bara kopplat till motion/gång, för det låter smått logiskt till mig.

Har också hört om kroppens gifter som inte kommer ut som det ska.

Fried little fishies

2007-01-25 22:44
tjockisaaaaaaaaar
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2007-01-25 23:17
folk har ju ofta bristningar också. men det syns ju inte så mycket. iaf inte efter ett tag

2007-01-25 23:59
kan man operera bort celluliter? Borde ju gå, med tanke på att man kan operara till och bort en massa annat sjukt på kroppen om man så önskar, men aldrig hört talas om att man kan operara bort celluliter?

2007-01-26 00:14
ALLA kvinnor har inte celluliter, men många. det hör inte nödvändigtvis inte ihop med kvinnans vikt; tunna tjejer kan ha det, och tjocka tjejer kan vara utan.

celluliter dyker upp på rumpan, och mot höfterna. ibland "går de ner" till låren också, då främst på baksidan av dessa.
We call them winerbrods.

2007-01-26 00:17
jag har celluliter men jag är inte tjock, din tjockis

2007-01-26 16:12
vadå på höfterna? aldrig någonsin sett en människa med celluliter på HÖFTERNA.