I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finnar + styrketräning?

Övrigt - Blandat

2007-01-22 21:34

Finnar + styrketräning?

Så hur är det med denna frågeställningen myt eller sanning?
Är det bevisat att man får värre acne eller mer finnar om man styrketränar`?

jajjamensan

2007-01-22 21:35
tvärtom för mig... så jag antar att det e individuellt :)

MYT
The sky always had little fluffy clouds..

2007-01-22 21:35
hormoner jao

2007-01-22 22:11
proteinpulver kan ju fucka med hormonerna..

2007-01-22 22:12
Är det bevisat att man får värre acne eller mer finnar om man styrketränar`?
jajjamensan

2007-01-22 22:46
Jag vet inte, jag har också fått för mig att man får mer finnar om man gymar mer.

Dock så är det väl bara att käka ordentligt med B-vitaminer och inte käka alltför onyttigt så ska det inte vara problem, ifall det inte råkar vara så att du har mer finnar än "Vanligt"..
Twang System fi de werl

2007-01-22 22:49
Kosten påverkar däremot väldigt mycket.
My oral illustration be like clitoral stimulation

2007-01-22 22:54
Dom är duktiga på kulstötning o "kast"-sporter som tex, spjut!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2007-01-22 22:54
menmen.. varför får man du i vissa fall fler och större finnar av vissa proteinpulver?

2007-01-22 22:57
Min erfarenhet är att jag fick fler finnar när jag började med proteinpulver. Sen slutade jag med det och då gick det tillbaka. Kändes som ett rätt klart samband, men kan ju ha missat nått..
Göteborg på låtsas.

2007-01-22 23:45
varför skulle man få finnar av proteiner? jävla skitsnack
--------------------------->

2007-01-22 23:47
Klart man inte får finnar av protein. Eller choklad för den delen.

Men nu var det inte det tråden gällde. Jag är också nyfiken. Har hört att pumpande ökar testosteronutsöndringen och därmed finnarna? Stämmer eller ej? Nån med fakta istället för gissningar?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-22 23:57
vad jag har hört så är det dom herrar som sysslar med andra typer av tillskott som drabbas av mer finnar...alltså mer åt det olagliga hållet dvs. något som min farsa sa till mig en gång iaf, han snackar dock väldigt mycket skit så någon som vet får ju gärna bekräfta eller dementera det

2007-01-23 01:08
folk som har fått finnar när de börjat träna och börjat med proteinpulver får nog finnar på grund av att de ändrar kosten något och det kan ha ganska stor påverkan om man får finnar eller ej. det är inte proteinpulvret i sig som man får finnar av utan allt i ett :)
Forumssignatur...<br>

2007-01-23 01:13
Som alkor säger..
Har man legat stilla ett tag och börjar träna så blir det en kraftig omställning.. oftast brukar man ju skärpa sig automatiskt med käket oxå...

att finnarna kommer är kroppens sätt att göra sig av med skit inifrån typ..

2007-01-23 01:27
annars sa skapar inte styrketraning mera finnar, som att saga att vilken fysisk sport som helst skapar mer finnar?:S

Nej, det är mer testosteronökande än vanlig idrott.

2007-01-23 02:09
Autopsy 

Valdigt givande kommentar dar
så är det med det som det är med det som är.....

2007-01-23 02:46
Märker man att man får finnar av något så vet man ju det. Jag får t.ex. finnar om jag äter mycket choklad. Många talar emot att man får finnar av choklad, och vad vet jag, dom flesta kanske inte får det. Men jag struntar väl i vad andra privatpersoner som vetenskapliga undersökningar visar, man märker väl bäst själv. Testa istället för att lita på andra. Det värsta som kan hända är ju en finne eller två. :)
Stora variga K.

2007-01-23 02:56
att finnarna kommer är kroppens sätt att göra sig av med skit inifrån typ..

va??? nej. man får finnar för att talgkörtlarna producerar för mkt talg (ofta i tonåren då hormonerna är en aning ur balans) och då bildas en pormask. en finne är en inflammerad pormask. annars ksulle man ju få finnas varje gång man äter chips o godis? får iaf inte jag. jag har alltid lite, men får extra under mensen och även när jag äter choklad. (ren kakao pajjar ju inte huden, men marabou är inte ren kakao :P ) .

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-23 05:19
Över konsumtion av protein pulver kan ge finnar, men håller man dieten som man ska så borde det inte vara några problem.
Rocka kamelen en gång

2007-01-23 05:51
Haha jag är så trött att jag uppfattade tråden som "finskar och träning", voi voi...
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-01-23 09:30
anabola får man finnar av
UK

2007-01-23 10:27
DioPerdona P0 jag har blivit förd bakom ljuset..

2007-01-23 10:29
det hade gått fint att läsa ditt utfall utan caps lock by the way..

2007-01-23 10:49
Princess_S F22

Styrketräning påverkar hormonsystemet.. låter det bekant ?

DioPerdona P0

Cocosolja faktiskt :)

2007-01-23 11:21
Finnar beror inte av diet över huvud taget. Det spelar liksom ingen roll vad ni "upplevt", era egna finnar beror av så många faktorer att det inte blir en tillförlitlig källa. De studier som gjorts visar att det sannolikt är helt oberoende av vad man stoppar i sig.

DioPerdona

Vad i hela världen äter du för choklad som innehåller olja? Och varför skulle olja ge mer finnar än något annat fett?

2007-01-23 11:53
Refused P26

Choklad innehåller olja, cocosolja. Eller vad menar du ?

2007-01-23 12:04
Det ar val olika for vissa....

2007-01-23 12:05
kreatin fuckar väl din hy?

2007-01-23 12:07
Fritz:

Jag måste säga att jag aldrig har hört talas om kokos i choklad. Vilken choklad innehåller det?

2007-01-23 12:08
Mycket möjligt... när jag jobbade med ckoklad körde vi med cocos- och akomic-olja

2007-01-23 12:09
http://en.wikipedia.org/wiki/Chocolate

Ingen olja, eller kokos. Var har ni fått det ifrån?

2007-01-23 12:10
Sen kvarstår ju frågan - varför skulle man få finnar av olja just när den förekommer i choklad? Är det en speciell sorts olja? För olja i övriga sammanhang är ju iaf inte finnbildande.

2007-01-23 12:10
Det kanske är cocoa liquor ni tänker på? Det är alltså kakaosmör.

2007-01-23 12:14
Refused P26 Jag producerade choklad för Kraftfood dvs Marabou och norska Freia...

Jag vet vad jag snackar om

2007-01-23 12:14
DioPerdona:

Tja... enligt de studier som gjorts ger choklad inte akne, som sagt.

2007-01-23 12:17
Fritz:

Ok, ja jag tror dig, man har säkert ofta i en massa skit för konsistens och smak (och pris). Men det verkar ju iaf inte vara någon huvud- eller nödvändig ingrediens.

2007-01-23 12:35
Nee säkert inte... har garanterat med priset o göra. Eftersom det var masstillverkning.
Sen var lecitin tvunget o användas oxå för att "bryta sönder" oljan...

Och lecitin e riktigt vidrigt... skulle nog få en del chokladlovers att sluta äta haha

2007-01-23 14:16
sökte på det, verkar ju hur bra som helst!

"Lecitin
har förmåga att emulgera fett inte bara i kroppen; det kan också användas till att göra hudvårdande lotions."

2007-01-23 14:31
Refused P26

"Finnar beror inte av diet över huvud taget. Det spelar liksom ingen roll vad ni "upplevt", era egna finnar beror av så många faktorer att det inte blir en tillförlitlig källa. De studier som gjorts visar att det sannolikt är helt oberoende av vad man stoppar i sig."

Get your facts straight?

http://www.thepaleodiet.com/articles/Final%20Acne%20Article.pdf

"A substantial body of literature now exists that directly implicates diet as the most likely enviromental factor underlying the development of acne."

2007-01-23 14:35
Styrketräning är för övrigt också hormonfrisättande och kan också ge akne.

2007-01-23 14:40
Paodi:

Då finns det väl uppenbarligen olika tolkningar av studierna. Det här var alltså en tolkning publicerat på en sida som gör reklam för en viss diet. Det skulle ha förvånat mig mer om de påstått att dieten inte spelade någon roll.

Notera också att även den här texten menade att choklad inte påverkar akne.

2007-01-23 14:43
Haru nån url till studien/studierna du syftade på?

2007-01-23 14:45
Här finns referenser till studier med slutsater åt bägge håll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acne_vulgaris#Misconceptions_about_causes

2007-01-23 14:47
Där konstateras iofs att mat med höga halter av hormoner (mjölkprodukter t ex) påverkar aknen, så på så sätt kan man ju säga att dieten faktiskt spelar in.

2007-01-23 14:50
Jod skulle tydligen också kunna förvärra existerande akne, hmm... mycket man får lära sig här.

2007-01-23 17:17
Som-Om P19 haha koolt... men i den renakoncentrationen jag hade var riktigt vidrig... bajsbrun sörja som luktar.... nåt äckligt

2007-01-23 17:27
dioperdona
när jag tränade för ca 3 år sen så använde jag kreatin och kollade upp ämnet i sig (precis som man borde göra innan man börjar använda ngt kosttillskott). när jag kollade upp det stod det att man kan få fet hud av kreatin och därmed finnar. jag uppdaterar alltså bara mig själv på området. jag behöver inte en enda anledning att gå å träna längre eftersom jag utför kroppsarbete som jobb. tack för det!

2007-01-23 17:47
Autopsy :

haha så jävla roligt....
Jag fiser THC !

2007-02-02 04:32
tänkte bara säga nån skrev där uppe att man får finnar av olja i chocklad? grejjen är chocklad innehåller inte nått som man får finnar av..

det är typ om du får fett å flott på händerna, vilket du lär få av chocklad du äter det med händerna sen petar å smeker dig i ansiktet då lär du få finnar..  vad jag läste i illusterad vetenskap iaf,

out.

2007-02-02 05:49

Man får finnar av choklad pga av Hormonpåverkan

Forumssignatur...<br>