I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kända krigsförband

Övrigt - Blandat

2007-01-23 11:21
Ja sorry för det, va inte meningen.

Jag vet faktsikt inte om kvinnor slåss med gerillan på sri lanka också eller bara är med i självmords opperationer.

Men jag vet att kvinnor behandlas mycket mer jämstält än i många andra armèr.

Jag menade inte att jämföra hur många självmord dom gjorde utan andelen kvinnor i dessa självmordsbombningar.

2007-01-23 11:28
uncrowned. du har inte heller tänkt på att de gärna vill ha tjejer som självmordsbombare då inte kvinnoliv i många länder ses lika värda som mäns?
Femme fatale

2007-01-23 11:30

uncrowned. jag vart inte sur eller så, sorry om jag lät otrevlig :D
Femme fatale

2007-01-23 11:31
Vad som är intressant med SAS är hur det "kom till" under andra världskriget i nordafrika :)

Suttit och sett hela "world at war"-boxen (36 timmar andra världskriget) där de bl.a. tar upp uppkomsten av SAS.

Mest imponerad blev jag av en viss Blair 'Paddy' Mayne (co-founder av SAS) som tillsammans med några väl utvalda soldater monterade automatvapen på jeepar och stormade helt sonika axelmakternas flygplatser och gick berserk på flygplanen (som stod på marken under nätterna).
Berättas även av en veteran hur Paddy hade fått slut på ammunition och springer av sin jeep, hoppar in i cockpiten i ett av planen och går loss med kniven på instrumenten :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-23 11:34
Haha de e lungt, jag lät kanske inte helelr så trevlig :P

Jo jag har faktsikt tänkt på det, men i och med att det är en ära att dö i ett självmord, så blir dom faktiskt "upphöjda" till mäns status.

Gillar du sånt här borde du läsa boken :Med livet som vapen: jätte bra bok.

2007-01-23 11:40
uncrowned-. det är klart att många av dem blir upphöjda, men det betyder inte att man ogillar kvinnor bara för att man inte ser de som likvärdiga. de är inte så att någon tänker: onej vi kan inte sända ut en kvinna at språnga sig själv, tänk om hon blir hyllad!
de ser ju sig som ett team med ett syfte. det jag menade var att man ska akta sig för att jämföra sådana saker emd jämställdhet.
haha är det jämställt om lika många kvinnor spränger sig själva som män? :)
tänk också att det kan driva en kvinna mer, mer än 50% som du sa, eftersom de ofta inte har ett alternativt liv än att bli hemmafruar.

männen har störra möjligheter som oftast, just därför kan kvinnorna uppvisa en säskild typ av fanatism, den sort som om det enda man hade i livet var just sitt uppdrag, vilket så är fallet för många kvinnor. bli en hjälte eller hållas hemma resten av sitt liv med skitsysslor?
Femme fatale

2007-01-23 11:42
Ni offtopicar lite nu :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-23 11:44
daviden- vi diksuterade tamiliska krigarna och självmordsfrekvensen mellan kvinnor och män i gerillan. sluta retas nu
Femme fatale

2007-01-23 11:45
vi kan väl starta ett eget krigsförband

2007-01-23 11:50
daviden P25 Låter värt o checka !

storpajsarn P23 Lätt.. jag ska starta närstridstekniklektioner för brudar hemma hos mig isåfall. Du kan vara min assistent ;)
The sky always had little fluffy clouds..

2007-01-23 11:51
jag är ju redan närstrids instruktör för real så blir det blir inga problem.

2007-01-23 11:56
storpajsarn P23 jassåå... men jag är bäst i sängen! Vad är du instruktör i  ?

2007-01-23 11:59

omfg, daviden!! så skyller du på mig?
Femme fatale

2007-01-23 12:01
jag instruerar folk i bujinkan och aikido men håler mäst själv på med shooto nu för tiden. jag instruerar inte i sängar men det kanske du gör.

2007-01-23 12:05
storpajsarn P23 Kool !  Mjukt o gött serru..

2007-01-23 12:09
mycket möjligt, det ät inget det klubbar jag tränar på kommer ta in dojon tror jag.

2007-01-23 12:10
sensei storpajsarn.
Femme fatale

2007-01-23 12:10
Jag startar egen klubb... are you in ? ;)

2007-01-23 12:15
om jag måste brottas i sängar med dig så nej tack

2007-01-23 12:15
Fritz

Nu offtopicar du din egen tråd.
Det skulle diskuteras militärförband, inte klubbar om träning i sängen.

2007-01-23 12:27
Armageddy

Spetsnaz aint no children.
Var förövrigt inte något krigsförband, utan var Sovjets elitstyrka.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-01-23 12:30

Jag kan tänka mig att nordkoreanska elitsoldater inte är ett kul gäng killar. SAS är som alla redan vet väldigt väl ansedda, hur svenska SSG ter sig i jämförelse vågar man egentligen spekulera i för det är inget kul att se Sverige bli sågat längs med fotknölarna men av det man läst i tidningarna så verkar de ju vara rätt väl ansedda efter sina prestationer i Afghanistan.

Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-01-23 12:30
Men annars borde väl de israeliska elitsoldaterna vara de absolut bästa, de får ju om inte annat väldigt mycket praktisk erfarenheter
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-01-23 12:36

Mjauv

Sätt Moussad gentemot dessa.
Moussad har nothing.

- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-01-23 12:37
daviden P25 jaja... vad säger du om amazonians då ?? ;)

2007-01-23 12:39
vm i exercis isåfall haha

2007-01-23 12:46
mycket möjligt.. danskarna verkar ju rätt så skillade faktiskt.

2007-01-23 13:08
Mjauv

SSG gör ganska mycket mer än vad som står i tidningarna.
Enligt en god vän, som är yrkesofficer, har SSG väldigt stor respekt på utlandsmissioner bland andra förband.

Det finns ett skäl till att pengar satsas på NBG och att den är svenskledd.

2007-01-23 13:08
Fritz

mycket möjligt.. danskarna verkar ju rätt så skillade faktiskt.

Ja, helst på att skjuta ihjäl varandra ;)

2007-01-23 13:16
haha det vet jag inget om... men dom skickar ju rätt mycket folk till utlandet... har jag missat nåt ?

2007-01-23 13:31

2007-01-23 14:16
Konstig att ingen nämnt "the swiss guard", de är mytiska :)

2007-01-23 14:19
daviden:

är nog för att vårat hemvärn i västerås hade spöat dom

2007-01-23 17:18
daviden P25 En vän till familjen har utbildat swissguards.. sådeså :P

2007-01-23 18:21
Fredrik P25: Tveksamt då dom faktiskt anses vara ett av dom bäst trännade förbanden i världen. Dom vaktar ju för fan påven !

Och ingen behöver utala sig om ironin att säga fan och påve i samma mening.

2007-01-23 18:41
uncrowned

dom gör ju uppenbarligen inte sitt jobb, påven dog ju för något år sen!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2007-01-24 18:31
NickoKick P19 Shit så kul d va :P

För hjälpkurser i humör ring 495 never mind never mind.