I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ironi-Symbolen

Övrigt - Blandat

   

2007-01-20 02:03

Ironi-Symbolen

När skall någon uppfinna ett tecken för ironi?

Alltför ofta så snubblar man över situationer på nätet då man misstolkar vad personer skriver, pga det antigen ÄR ironi eller pga att det INTE ÄR ironi...
Jag vet inte hur många gånger jag har blivit fundersam när jag har pratat med diverse personer på msn, det är ett helvete.

Antingen är det tjejen man är hemligt kär i som skriver flirtiga meddelanden fast som igentligen är med "Glimten-i-ögat", eller så är det dåligt formulerade skämt som folk tar som förolämpningar.

Charmen med ironi ligger väll igentligen till att det faktiskt är som det är, och saker inte riktigt ska framgå... Men på internet leder detta bara till missförstånd.
Det är påtiden att någon uppfinner en symbol som visar när någon är ironisk. Det skulle tabort den större delen av charmen, men tänk va många småbråk detta skulle förhindra. Så snälla någon ring nånstans och få detta avklarat, jag vill inte se att ett Tredje Världskrig brister ut pga av Internet-Ironins missförstånd...