I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skateboardspots, tips på ställen runt om i landet!

Övrigt - Blandat

   
Producent

2007-01-17 13:43

Skateboardspots, tips på ställen runt om i landet!

Ja här drar vi igång för fullt med skateboardtrådar, men vafan, det behövs, det finns ändå endel som skejtar här på whoa och alla behöver vi tips om lite feta ställen man kan dra till.

Jag tänkte mig något i stil med att man skriver var stället är, så detaljerat så möjligt så man hittar dit.. vad som finns på stället/i skatehallen osv.. detaljrikt och så många ställen som möjligt!


Lite tips från mig är att besöka bryggeriet i Malmö som är en omfattande skatehall för såväl en nybörjare som en duktig skejtare..
Det finns allt från flatcurbs > quarterpipes.. > miniramp har jag för mig, vert och allt sånt..
Hur man kommer dit får någon annan skriva ner..

area51 här i gbg är rätt schysst, det är mkt ramper avsedda för inlines och bmx, lite synd för en sk8errrrrr men det finns miniramper i några olika storlekar, en liten som är bra att börja med och bra att träna och prova nytt trick i..
För att komma hit så tar man 6an, 7an eller 11an från centralstationen mot kortedala/bergsjön, hoppar av vid SKF, går av, går över övergångstället mot torget (bakom dig ska du ha SKF, en stor byggnad.. ) du går väl en 50-70 meter in på torget tills du svänger höger, fortsätter gå så att du får nån videobutik som heter marilyn och ett apotek på höger sida och tar sedan första vänster å direkt första höger.. går rakt och sen så kommer du till ett gult hus där det står "AREA 51 ------>" pilen är med..
så går du runt huset och sen så är det bara att kliva in i berget!

masthuggets p-hus är okej för den som nöjer sig med flat och ett manualgap som även går att använda till gap för trick att göra över.. jag har varit där ett flertal ggr och det har aldrig varit problem i form med att någon säger till en..
hit kommer du genom att ta vagnen från järntorget mot majorna, t.ex, 11an, 3an (fyll på med hur man kommer dit).. går av vid masthuggstorget (hållplatsen efter järntorget) går av, går över så att du är på vänster sida i vagnens färdriktining och går åt samma håll som vagnen åker.. du glider fram till torget där du på andra sidan torget ser ett hemköp, till höger så är p-huset där, väl inne så åker du bara rakt fram så kommer du till the famous manualgap änna!

vid scandinavium finns det ett spot med trappa som börjar som 1-2trappa å slutar som 5-6a å blir större å större hela tiden så den är bra att träna på om man vill köra större å större trappor..
det går vagnar förbi en hållplats som heter scandinavium..
www.vasttrafik.se ,, sök på t.ex centralstationen > scandinavium, välj hållplats i alternativet så ser du linje och åt vilket håll..
kommer du ifrån stan så är det på vänstersida.. från t.ex korsvägen så är det på höger sida...


fyll på!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se