I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad betyder Thug ?

Övrigt - Blandat

2007-01-16 22:16

Vad betyder Thug ?

ja har aldrig tänkt på det ordet... :S  lr inte bryt mej om va de betyder , men en kompis sa att de va typ ett annat ord för gangster... men stämmer det ;)??

Östergötlands Finest :P hehehe

2011-06-13 12:36
"The Hate U Give Little Infants Fucks Everyone"
Thug Life - tupac shakur

2011-06-13 14:48
Jag är en thug , svarar på alla frågor om thugs , har ni nått ni vill veta bara fråga på :)

MVH GangstaGangsta
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-06-15 01:24

Det här är en gangster. Vad "gangstas" & Thugs utger sig vara vet jag inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-15 09:43
Såhär står det på urbandictionary:

1. thug

As Tupac defined it, a thug is someone who is going through struggles, has gone through struggles, and continues to live day by day with nothing for them. That person is a thug. and the life they are living is the thug life. A thug is NOT a gangster. Look up gangster and gangsta. Not even CLOSE, my friend.
"That boy ain't a gangsta, fo'sho'. Look at how he walks, he's a thug. life. That's the saddest face I've seen in all my life as a teen."

Det är en av förklaringarna, en annan är att det är en synonym till att knulla, hårt.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=thug
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-06-15 11:21
Annars kan man ju använda sig av ett amerikanskt hiphop lexikon

http://www.voxcommunications.com/slang15.htm
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-06-15 12:42
Vad är grejen med att uppa så här gamla trådar?

Jag har inget emot det, bara kul, men jag förstår inte hur det går till. Det ser alltid ut som att personen som uppat bara slängt in ett inlägg som om tråden låg högst upp i Blandat.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-06-15 15:32
idioter..

THUG = True Hero Under God

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-15 16:59
har alltid trott att thug helt enkelt betydde: buse

2011-06-16 16:08
haha så finns inte ens thug på det där hiphoplexikonet
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Moderator

2011-06-16 19:09
Haha, blev glad som fan när jag såg att massa gamla rävar skrivit i tråden. Så märkte jag att det var en gammal jävel, mysig tråd i vilket fall. Bushuset var roligt.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Hangaround

2011-06-17 10:06
Ush vilket töntigt inlägg jag skrev där 2008. Fy på mig för att sätta sig över folks huvuden så där på ett internetforum.

2011-06-17 10:12
Det betyder svart.
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-06-17 12:48
Kan inte sluta skratta, den här tråden gjorde min dag.
är du rädd för ditt eget barn, lilla mamma?

2011-08-15 22:31
Hehehe tråden gjorde min dag också.. gjorde den ju för ca 4 år sen, såg att folk hade uppat den :P grymt roliga svar jag fick. BUSLIV 4 LIFE!!
 Östergötlands Finest :P hehehe
Rappare

2011-08-15 22:33
ni alla är ju seemst thug betyder ghetto.... duuuuh
Wurrup?