I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bedrövligt (ang. studentmössa)

Övrigt - Blandat

2007-01-16 16:02

Bedrövligt (ang. studentmössa)

Som den rättshaverist jag är (med referens till min tråd om skolfotona jag inte ville ha: här), så har jag återigen ett litet klagomål att lägga fram.

Något studentmössebolag kommer till vår skola. Förvirringen råder då elevrådet inte lyckats ena sig om vilka typ av mössor vi ska ha, och vad det är som egentligen gäller.

Efter viss påtryckning så blir det dock bestämt en viss typ, och vad som ska vara standard för mössan.

Två stycken tonårstjejer som representerar bolaget sliter upp ett gäng laptops och det går bra att göra beställningar. Jag står och försöker bestämma vad jag ska brodera in på mössan då en av tjejerna råder mig att "besluta det där hemma", och berättar att det kommer komma upp en beställningssida på Internet.

Bra, fine tänker jag.
Tiden går, och beställningssidan kommer upp någon gång i november (slutet vill jag minnas). Efter att ha velat lite så lyckas jag inte få iväg någon beställning innan jullovet, och när jag sedan ska gå in och göra det så har självklart sidan stängt; och jag hänvisas till att beställa mössan separat.

Okej, visst.
Jag kikar dock på priserna och konstaterar att priserna är mycket högre.

Jag skickar ett mail till kundtjänst och frågar hur priserna ligger, och hur jag ska veta vad jag ska beställa för typ av mössa då jag uppenbarligen måste ställa in allt sådant själv.

Jag får svaret att jag 1) självklart får ett högre pris och 2) jag kan kolla på någon kamrats beställning för detaljer (som om de ens vet hur den ska se ut, och dessutom; som de inte vet, då det är elevrådet som specificerat detta).

Okej, what the hell, det är mitt fel att jag inte fått in min beställning i tid, det går jag med på. Men det har inte kommit några påminnelser, och med den stress som var innan jul känns det rätt svårt att jag skulle hunnit med det öht. varav jag tycker man kan ha lite mer överseende,

att åtminstonde ge en rabatt, för det är ju ganska tydligt att de mössor som beställs separat även kommer att göras/tryckas gemensamt, och således kommer det inte vara fråga om någon ekonomisk förlust för företagets sida.

Sniket, och värdelös kommunikation som jag delvis skyller på min egen skola.

Det känns sedan dumt att köpa en mössjävel för flera hundra som jag kommer använda en endaste gång...

Tvi för fittiga bolag, främst för att jag inte tror att det tar mer än ett halvår att framställa dessa mössor; men också för att de förmodligen skickar iväg beställningarna till något u-land och kammar hem storkovan på denna svenska tradition.

Av principskäl lär jag väl vara den enda som inte har en studentmössa väl framme, hur trist det än kan tyckas.

Åsikter?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 16:05
Din klant

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-01-16 16:07
Köp en på JC för 150 spänn eller så.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2007-01-16 16:07
Hehe var med om samma sak mer eller mindre. Slutade med att jag gick till en hattaffär och köpte en helt vanlig standard mössa för en tredjedel av priset.
PS. Your cunt is in the sink

2007-01-16 16:09
Men skit i mössan, jag orkade inte ens gå dit då jag tog studenten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 16:24
Bra idé, det får duga. :)

jkstR P19:
Ja men det är ju helt värdelöst att köpa nått skit bara för att man "ska" det. Blir bara mer pengar i fickorna för företagarna.

Emo P23
Gå och lyssna på lite lite depressiv tonårsrock kanske?

2007-01-16 16:26
librator
Det är väl det jag håller med om, jag har ingenting emot att betala egentligen, men det är det här att man inte kan vara lite schysst och försöka erbjuda kunden service, utan tar en möjlighet att tjäna en extra slant och surra om "ordinarie priser".

Kundtjänst brev var väldigt kryptiskt och osympatiskt.
"Du har gjort det här det här och det här, för att få mössa gör det här det här och det här. Priserna är ordinarie, sidan är stängd för länge sen, du är ett miffo".

~ vad som stod. :D

2007-01-16 17:51
nilsL - hade du v-e-r-k-l-i-g-e-n velat ha mössan hade du beställt den för längesen. men skitsamma. du kommer använda mössan EN gång, och det viktigaste är vad folk skriver i mössan, inte vad som är broderat.
We call them winerbrods.

2007-01-16 18:50
hade ni också redheaden med skägg?!
Men lika glad är jag för det!

2007-01-16 21:00
prone
Jag tycker den var lika nödvändig som förolämpningen jag fick, dvs, inte alls...

2007-01-16 21:01
neapaal P18
Redhead med skägg? :D

2007-01-16 23:58
Du är lite som Sverkar faktiskt. Men det är bra! På dem bara!
shake it!

2007-01-17 00:30
Vadå? Du har sumpat det och börjar gnälla på företaget för att dom inte arbetar så som du tycker? Det är ungefär som att säga till polisen när man får fortkörningsböter att man borde få rabatt för man inte körde JÄTTE mycket för fort.
Bit i den smittade kuken och skyll dig själv!
Mälaren är, trots sin storlek, lätträknad.

2007-01-17 01:12

Nils :)

One chapter a day

2007-01-17 01:18
skyll dig själv om du inte beställt i tid haha

2007-01-17 01:25
bygg en egen mössa i kartong och måla vit. fresh som fan!
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-01-17 11:39
Hatar det jävla företaget (tror att det är samma som kommer till i princip alla gymnasieskolor i Sverige).. Min klass mössor försvann på något sätt och kom tillslut fram jättesent... Har en känsla av att de gör sjukt mycket misstag fast de är så stora på marknaden så de får in så sjukt mkt pengar i alla fall även om de fuckar lite här och var...

När vi skulle prova ut mössor så fanns det en "lyxmössa" och en budget variant som inte hade riktigt läder.. Jag köpte budgetvarianten utan tvekan.. tänkte fan inte betala så mycket pengar för en mössa man använder en dag...

Dessutom försökte de övertala oss till att köpa nåt paket där man förutom lyxmössan fick ett champagneglas där det stod student 2005 (vad i helvete ska man med det till?) och någon annan totalt värdelös skit....

Egentligen är det värdelöst att det företaget kommer till skolorna. Eftersom de kommer dit så köper i princip alla sina mössor där och det innebär att det knappt är lönsamt för andra affärer att sälja studentmössor ute på stan. Bara för att det företaget kommer till skolan så inbillade jag mig på något sätt att jag var tvungen att köpa en sådan mössa för annars skulle jag ha en som inte stämde överens med de andras etc. Helt sjukt monopolsystem på den marknaden....

Så, nu fick jag skrivit av mig lite...
Så det så!!

2007-01-17 11:42
Du kan få en av mig... jag har 2 st! :) Jag va ordförande i elevrådet på gymnasiet och fick en enbart för det. Sen fick jag en till... så vill du ha den så skriv! hehe
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Manager

2007-01-17 11:58
Varför vill man ens ha en studentmössa? De ser ut som skit, de kostar pengar, och som du säger, man har de en gång.

Skit i den fan, det gjorde jag, och jag fick ta studenten ändå.
Redline!

2007-01-17 13:49
prone
Det är i mitt tycke både ett konstaterande och en förolämpning, men du har rätt, onödig kommentar från min sida; som jag dock inte tyckte var så faslig ändå. Jag läste på killens sida att han inte hette "emo" p.g.a. att han var så, utan att det var hans initialer, varav mitt lilla mothugg faktist bara fördummar mig själv och även det inte behöver ses som någonting mer än obefogat gnäll. Men jag har lite självdistans, jag tycker det är roligt att vräka ur mig sådana saker.

Har du egetintresse i frågan kan jag försöka styra upp blommogram till de användare Du anser vara drabbade av min bittra uppsyn, skulle det räcka som plåster på såren (annan kompensation kan diskuteras)?

oxjarpe P20
Nåja, så hemsk är jag väl ändå inte? Jag har ju bara missat att beställa en jävla mössa...

---
Och till dem trevliga kommentarerna.

kiddan F24
Für helvede, Sverker, jaa! Dagens kommentar, och den värmer verkligen! ;)

Jag kan tillägga angående skolkorten så ringde jag till sist ett surt samtal till bolaget och sa att de var välkomna att komma och hämta sina skolkort ifall de ville ha dem. Thus far så har ingen kontakt tagits med mig, och jag tvivlar på att det kommer komma några vidare repressalier... Men den som lever får se, och får jag något mer brev polisanmäler jag dem och har ett nytt scoop för Uppdrag Granskning.

dj_universe P24
Absolut, det är nästan den enda vägen att gå vid det här skeendet, och till skillnad från t.ex. den otacksamme Jesus som t.o.m. får en törnekrona ska jag bära min egensnickrade pappmössa med stolhet!

Little_Shine F20
Ja usch ... Det sorgliga är ju att folk köper det där skräpet också. Vill jag köpa en tröja som det står "Student" på kan jag köpa den dagligen på JC (eller ja, en tröja där det står "Marwin College" på -- men det är väl egentligen typ samma sak?) ...

Nej, här ska det göras beställningar på lyxpaket och liknande, samt ett jäkla mjölkande på oss stackars stundande studenter som även har en massa andra saker att köpa, kostym, festbiljetter och liknande även måste punga ut oanständiga summor på studentmössor.

Det skulle nästan vara värt att göra en studie över hur mycket pengar som dessa företag drar in...

Upp till kamp, mot normen, fram för ett homosex... ehm... fritt samhälle!

2007-01-17 14:32
alltså jag anser såhär, studenten tar man fan bara EN gång i livet, har man inte planerat tillräckligt bra så att man fått sin jävla mössa ska man inte sitta på whoa å klaga sen.. haha..

dessutom e de ju tradition att ha mössa, spela roll om den e skitful eller inte (tycker ja), men ja kommer ändå köpa lyxvarianten för grejens skull

2007-01-17 14:38
SupermarketSweep F18
Arbetslös, det blir man bara EN gång i liv... Eller vänta. Ja, det blir nog ett antal fler gånger för mig... ;)

Självklart bryr jag mig inte om hur den ser ut. Jag klädde ju ut mig till trollkarl förra året när jag "tog studenten" i USA. Men äsch, där kunde jag i varje fall komma undan rätt sent med att beställa grejorna...

2007-01-17 17:02
gör en själv, det vore ju om inte annat jävligt roligt.

själv skippade jag kostym och baler runt studenten, en mössa hade jag men den betalade nog mor och far om jag inte minns fel. hur som helst så målade jag ett stort Broder Daniel-märke på den på kvällen, jävla skitgrej.
Rehab is for quiters.