I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bedrövligt (ang. studentmössa)

Övrigt - Blandat

   

2007-01-16 16:02

Bedrövligt (ang. studentmössa)

Som den rättshaverist jag är (med referens till min tråd om skolfotona jag inte ville ha: här), så har jag återigen ett litet klagomål att lägga fram.

Något studentmössebolag kommer till vår skola. Förvirringen råder då elevrådet inte lyckats ena sig om vilka typ av mössor vi ska ha, och vad det är som egentligen gäller.

Efter viss påtryckning så blir det dock bestämt en viss typ, och vad som ska vara standard för mössan.

Två stycken tonårstjejer som representerar bolaget sliter upp ett gäng laptops och det går bra att göra beställningar. Jag står och försöker bestämma vad jag ska brodera in på mössan då en av tjejerna råder mig att "besluta det där hemma", och berättar att det kommer komma upp en beställningssida på Internet.

Bra, fine tänker jag.
Tiden går, och beställningssidan kommer upp någon gång i november (slutet vill jag minnas). Efter att ha velat lite så lyckas jag inte få iväg någon beställning innan jullovet, och när jag sedan ska gå in och göra det så har självklart sidan stängt; och jag hänvisas till att beställa mössan separat.

Okej, visst.
Jag kikar dock på priserna och konstaterar att priserna är mycket högre.

Jag skickar ett mail till kundtjänst och frågar hur priserna ligger, och hur jag ska veta vad jag ska beställa för typ av mössa då jag uppenbarligen måste ställa in allt sådant själv.

Jag får svaret att jag 1) självklart får ett högre pris och 2) jag kan kolla på någon kamrats beställning för detaljer (som om de ens vet hur den ska se ut, och dessutom; som de inte vet, då det är elevrådet som specificerat detta).

Okej, what the hell, det är mitt fel att jag inte fått in min beställning i tid, det går jag med på. Men det har inte kommit några påminnelser, och med den stress som var innan jul känns det rätt svårt att jag skulle hunnit med det öht. varav jag tycker man kan ha lite mer överseende,

att åtminstonde ge en rabatt, för det är ju ganska tydligt att de mössor som beställs separat även kommer att göras/tryckas gemensamt, och således kommer det inte vara fråga om någon ekonomisk förlust för företagets sida.

Sniket, och värdelös kommunikation som jag delvis skyller på min egen skola.

Det känns sedan dumt att köpa en mössjävel för flera hundra som jag kommer använda en endaste gång...

Tvi för fittiga bolag, främst för att jag inte tror att det tar mer än ett halvår att framställa dessa mössor; men också för att de förmodligen skickar iväg beställningarna till något u-land och kammar hem storkovan på denna svenska tradition.

Av principskäl lär jag väl vara den enda som inte har en studentmössa väl framme, hur trist det än kan tyckas.

Åsikter?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.