I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag vill söka till gymnasie, hur går jag till väga?

Övrigt - Blandat

   

2007-01-15 12:49

Jag vill söka till gymnasie, hur går jag till väga?

Kan inte och vill inte heller slänga upp hela min livshistoria här och nu, men om man ska göra en lång historia kort: Jag började första ring, för att sedan efter några månader få "psykiska besvär" i form av panikångest och något annat jag inte vet namnet på,vilket medförde att jag tyvärr hoppade av, sen dess har jag varken pluggat eller jobbat.

Nu, 3år senare (jag är nu 18år ) känner jag mej åter redo att få grepp om mej själv, jag vill börja gymnasiet igen helt enkelt. Men hur söker jag?

Jag minns inte hur man gjorde när man sökte i nian.

Kan jag ringa upp gymnasiet jag har satt som prio nr.1 och fråga direkt där om jag har möjlighet att börja där i höst osv? Eller måste det gå via något annat? Obs nu att jag inte har någon syo-konsulent att prata med.

Skulle uppskatta givande svar snarast möjliga då söktiden inte pågår så länge till. Och varför jag är sent ute behöver ni inte kommentera med spydiga svar, för den biten vill jag inte prata öppet om på Whoa.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.