När går gränsen?
Somliga av er har säkert upplevt käftiga kicker-kids på stan någon gång. Ofta raggar dom bråk med fraser i stil med "mannen, vad glor du på" eller "ey, checka tuffa-killen len". Ibland går dom istället rent av fram och muckar gräl helt obefogat med en knuff... nåväl, till saken nu. Var går egenteligen gränsen på vad man kan acceptera? Hur länge bör man bita ihop och ta förolämpningar på det viset? Är det vid första provokationen eller efter en lavett? Jag vet iaf ganska bra var min gräns går... och dom som överstiger den har lärt sig av sina misstag.. =) Vad tycker ni?
Jag har inte tagit mina piller idag.
Vart går din gräns då? Min går rätt sent. Dom ska helst veva innan jag börjar veva. fast jag har inte så mycket problem med bråkiga kickerkids iofs.. men om jag slåss så ska det rätt mycket till innan. Onödigt att hamna i trubbel för nån liten skitsak.
Skäms du inte?
Ultra P23 Jo, jag håller med dig. Min ribba är ganska hög också... jag slår faktiskt aldrig första slaget... men i mina ögon så ger det mig också fullmakten att därefter gå loss obegränsat på dom för om man slår någon annan obefogat så förtjänar man inte att leva... sådet så!
Jag har inte tagit mina piller idag.
Du har delvis rätt, tycker jag. Inte helt obegränsat, man kan slå tills dom ligger ner, finns ingen anledning att fortsätta sen. Tycker man det så är man ett psyk.
Skäms du inte?
Jag slår när dom inte kollar.
!! :)
om de säger hummer, så börjar jag veva...
Skåne!
hahaha:D! pappa ajo
!! :)
jag försöker nog undvika bråk helt ända tills den andra personen svingar mot mig :P då blir det fan alltså.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
beror väl helt på om det är 15år eller 25 och om det är 3st eller 10st. sen vilken typ av armering och skit man kan tänka sig det har på sig. menar jag är skinhead men det är ändå ingen som skriker efter mig även när jag åkt ut i det lite mer mupp tätta områderna där dom hänger direkt när man kommer ut ur tuben. kan dock lätt säga att även om det håler på så försker jag inte provocera tillbaka då det bara bli mycket väre då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen blir den stulen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ge en smäll direkt så fattar dom va som gäller.. varför ta skit ifrån någon?
för man kanske inte vill riskera att hamna på bild på efter lyst som den där killen som fick en kniv i bucken vid skärholmens station för man sa till 5 killar att sluta sparka på brand skåpet eller ändå väre sa till dem att dra åt helvte och slog en av dem på käften. själv har jag lite mer att leva för och störe grejer att dö för.
Sånna människor är så jäla töntiga. Dom tror bergis att det är hiphop, vill typ härma ghettot i USA eller nåt. Sjukt löjligt är det iaf. Vi har ett gäng här där ja bor som åker te fester bara för att bråka. Men en dag går dom ju på fel människor. Kan inte ens tänka mig hur det blir då. (Och jag hoppas innerligt att dom får på nöten)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Bara hamnat i en sån situation en gång någonsin, det kräket öste ur sig "vad nosar du på?" och jag hade ingen som helst aning vafan han yrade om. I hans fall var det iaf bara massor av prat och liten verkstad, så det löste sig genom att han slutligen gick iväg och var tuff någon annanstans :) Bråk på stan är så otroligt töntigt.
Look with your own eyes - See with your own mind
Där hjärnan tar slut tar nävarna vid. Ägnar mig inte åt handgemäng, det är lämnar jag åt ofrälse. Men det händer inte sällan att någon kicker till bredden fylld av hävdelsebegär eller någon fördrucken lallare försöker visa sig på styva linan. Bara ta det för vad det är - en löjlig grej som man i egenskap utav en civiliserad människa står över - och gå därifrån
Jag har sagt det nyss och sger de igen. "TÖNTIGT"....
Jag införde en nolltolerans för några år sen. Det hände lite då och då att jag hamnade i småbråk. Ni vet de där gångerna två killar knuffar varandra i bröstet i ett par timmar. Jag insåg att det inte höll längre. Min nolltolerans blev att varje gång nån knuffade mig så slog jag direkt, så hårt jag kunde, på näsan. Ofta så fick jag själv stryk, men det var över mycket fortare. Hett tips. Vid minsta provokation, slå folk.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Vill tillägga att jag är gammal nu och har inte slagit någon på ett par år.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Går det inte att prata om saken, döda dom.
WAC WAS OWS PBC
Går det inte att döda dem, prata om saken?
det var en snubbe som sa nått i en kaxig stil till mej för nån dag sen, jag var ganska arg på en grej just då, jag sa att han skulle hålla käften och att han var en fitta, då blev han tyst och han gjorde inget mer, skönt det.
PAO!
Igentligen handlar allt om omständigheter när det kommer till bråk.
Jag lyckas alltid provocera kickersbrudar. Men de slåss inte, de skriker ju bara lite. Då skrattar jag. Då blir de ännu argare.
My heart lives in my vagina.
jag ringer polisen på än gång haha
UGK 4 LIFE! RIP PIMP C
Jag tror mest det är killar som slåss, tjejer kör med psykning, typ elaka kommentarer osv. speciellt om man går själv.
är det bara jag som är jätterädd för att få stryk? jag är så snäll jag kan vara om det är mer än en kille.
PAO!
haha jävla svennar, svara med samma mynt istället för att stå där och ta emot.. var aggressiv, och brakar dte sänk två st och resten kommer inte röra dig..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
h8r P0 jag hoppas du förstår att jag skämtade
UGK 4 LIFE! RIP PIMP C
Vet också en som verkar supa enbart för att få bråka, stod och skröt för nåra helger sen om att han muckat gräl med 4 olika okända personer på en timme.. Sen helgen efter såg jag när han började bråka med "fel person", han och hans skinheadpolare började provocera fram bråk med nån 40 årig gammgubbe, gick fram och knuffade gubben. Då jävlar small det inte bara en gång gubben slet av han t-shirten och slog ner han flera gånger, grabben fick inte in en smäll. Och precis när hans skinhead polare kastade en kedja efter gubben som träffade ett fönster kom snuten framrullande runt ett hörn och tog in småpojkarna och lät gubben gå. Det var humor :D
Men lika glad är jag för det!
neapaal P18 Haha, sånt är helt underbart. Det enda positiva med kids som springer omkring och käftar på stan är att de i sinom tid springer på någon som inte tar deras skit och gör processen kort med dem :) Underbart!
Look with your own eyes - See with your own mind
Neapaal. Jag säger bara mumma^^
Det beror aldeless på situationen vart gränsen går, vad som sägs & görs.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Jo det var riktigt underhållande att se, vi var 10 pers som satt och garvade åt honom.. Nu kanske killen blir lite mer som folk!
Men lika glad är jag för det!
Jag har aldrig behövt svinga i hela mitt liv, och måste jag skydda/hjälpa en oskyldig människa brukar det räcka med en knuff och en hög och bestämd röst. Igår så var det en kille från Norge som kom fram till mig och började prata norska, jag förstod ingenting och svarade "excuse me?" och hans svenska polare kommer fram och börjar jiddra som fan. "Prata inte engelska med honom", "be om ursäkt", "pussa hans fötter", "rör mig inte" (rörde honom inte ens), osvosovosv. Sjukt dryg människa, och jag svarade bara på hans dissar och gick sedan lugnt därifrån, även om jag ville nita honom.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed__ sånt där ska man inte tåla vafan
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Och, om någon verkligen skulle vilja slå mig, skulle jag löpa.
TwilightSnow Möjligt, men jag står upp för mig själv utan att slå andra människor. Jag svarade att jag aldrig tänkte göra något sådant, och undra vad i helvete han var så arg på mig för.....var rätt trevlig mot hans norska vän.
men varför ?
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Jag ogillar att slåss?
såna där uppkäftiga elakingar fötjänar inte att man låter dom vara och går därifrån. fast, iofs så kanske nästa person dom stöter på kanske inte är lika ''toleranta''.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
haha då vann ju han.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.