I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fixa bostad i Stockholm?

Övrigt - Blandat

2007-01-13 13:26

Fixa bostad i Stockholm?

Såhär ligger det till. Jag har just flyttat tillbaka till Stockholm efter sex års frånvaro. Bor just nu hemma hos min mamma. Har fixat ett jobb, och vill nu flytta ut igen.

Vad finns det för hemsidor förutom blocket där man kan leta bostad?

"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2007-01-13 13:28
bostad.stockholm.se   fast där lär du ha stått i kö ett tag för att få tag i nått :>

2007-01-13 13:42
www.bostaddirekt.com om du kan tänka dig andra hand

2007-01-13 13:49
blocket!!! vi hittade våran skitschyssta lägenhet i villa där :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-01-13 13:53
Coolt, tack. Allt är av intresse. Ärligt talat vill jag nog börja med ett kortsiktigt andrahandskontrakt för att kolla in olika områden innan jag köper lägenhet. Bor för tillfället i Danderyd men står inte ut. Tänkte flytta till Solna eller innerstaden.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2007-01-13 14:16
isåfall är nog blocket en bra idé, där finns det massor med andrahand under kortare perioder
- Det släcks.

2007-01-13 14:17
oj, såg inte att du skrev alla förutom blocket.. my bad!
- Det släcks.

2007-01-13 14:17

Ja, om du ska ha ett kortsiktigt andrahandskontrakt så är nog blocket det bästa, där hyr ju folk ut sina lägenheter som tokar!

Lycka till!

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-13 14:24
med cash har man det mesta ganska snabbt
- Det släcks.

2007-01-13 14:25
skaffa cash så har du bostad ganska snabbt.

Jag har inget jobb, ändå fick jag en helt underbar lägenhet och jag har inga mängder med pengar heller. Lever på existensminimum, så pengar är inte alltid allt!
Självklart underlättar det om du har lite mer cash och fast jobb, vi hade kanske bara tur som fick en sån bra lägenhet så snabbt och såna underbara hyresvärdar! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-13 14:26
Men allt är väl från person till person! : )

hoppas det löser sig för dej iaf!

2007-01-13 15:49
fisk fisk
banan banan

2007-01-13 16:01
vadå danderyd är ju fint :]
http://www.kalvinhiphop.com

2007-01-13 20:29
Om man gillar fisförnäma tanter och bortskämda brats ;)

2007-01-13 20:59
Good luck
19

Din IQ beräknas vara 126 - 135. Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126. 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.