I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

arbetslösa whoaiter?

Övrigt - Blandat

2007-01-11 13:56
peaches
Ja, det är jättelätt att missuppfatta på internet. men men, så är det!

Ja, helt sjukt. en miljon sökande på samma jobb, lätt att få jobb då liksom!½
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-11 14:03
peaches
Vart bodde du innan sthlm?
Jo, jag vet! Jag är från en liten stad själv från början, men jag tyckte nästan det var lättare att få jobb därän vad det är här i sthlm. hmm. kanske var för man hade mer kontakter där nere. hm.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-11 14:05

Så du menar att du kan sluta jobba på Karolinska institutets ekonomiavdelning närhelst dina studier kräver det? 

HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2007-01-11 14:31
spelar poker, cs och äter skräpmat!
fortsättning följer...

2007-01-11 14:35
jeeej, jag ska på arbetsintervju på tisdag!!! : )
ooooh. underbart. : D

lite frågor nu då ni som kanske vet.

Hur får man tag på Personbevis & A-skattsedel? gaah.

2007-01-11 15:38
går i skolan, kokar crack, segar vid datorn, kollar dålig tv och dricker läsk alternativt öl..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-01-11 15:54
Hur får man tag på Personbevis & A-skattsedel? gaah.

Skatteverket.

2007-01-11 15:59
Jag är fast besluten att 80% av arbetslösa väljer att vara det för dom är för kräsna för att ta ett jobb under deras mått av värdighet.
Rock out with your cock out!

2007-01-11 16:48
peaches. okej, då förstår jag vad du mena.
Femme fatale

2007-01-11 16:49
two_grand P25

Är det något du har erfarenhet av? Folk du känner eller så?

Eller sitter du och gissar?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-01-11 19:32
Chico

Nej det är väll mer en fördom, men jag förstår inte hur så många kan vara arbetslösa när det ramlar in allt från 10 till 200 jobb per dag endast på ams... även om många av dessa jobb redan är tillsatta och endast visas pga avtal med ams.

Jag har vart arbetslös som längst 3-4 veckor på ett bräde och jag var ganska dålig på att skriva ansökningar och på att "sälja mig själv".

Själv startade jag eget, gick i konkurs, tog ett skitjobb och jobbade mig uppåt, nu har jag ett grymt jobb.
Det är ingen allmän uppfattning utan min personliga åsikt att människor som är arbetslösa saknar engagemang, vilja och självrespekt nog att göra något åt det.... långtidsarbetslösa that is.

2007-01-11 19:40
two_grand

eller så är dom jobbiga människor som ingen vill ha o göra med och därför int eanställa? duuh, säger väl sig självt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 21:07
Hallå, det här var roligt. Låt inte tråden dö :'( Har ni alla fått jobb eller? (HAHA riiiiiiiiiight)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-01-15 22:59
vaknar fett sent och mår dåligt över att jag vaknar så sent.. går upp sitter vid datorn kanske åker till stan o fixar något. åker hem sitter vid datorn o kollar på tv.. kuuuul

2007-01-16 00:12
vad har du för utbildning?

har ni gått till något ställe och frågat om prktik istället för att söka på arbetsförmedlingen?

tror de är lättare att få jobb genom att ha praktik för då kanske dom får upp ögonen för er istället :)

lycka till
Helt Okej Entertainment
HeltOkejENT.Blogg.se
Breakare

2007-01-16 10:03
super, bruden m.m
HERB, bust a cap in yo ass

2007-01-16 10:32
Jag sökte 97 jobb på 3 dagar och ikväll börjar jag på Sheraton som receptionist. Booyakasha! :D
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-01-16 10:39
Gött emil =)

2007-01-16 10:41
Grattis Emil! : ) Hoppas du trivs där.

Jag ska på arbetsintervju idag, dock inte så glamoröst jobb, reneriet! jeeej. städa hytter typ på Viking Lines båtar. Men vafan, bättre än inget ju! : )

2007-01-16 10:42
Alla jobb är glamorösa jobb. Det är bidragssugande människor som inte är glamorösa. Men dom kommer få bajs över sig nu efter mars när akassa och alla bidrag sänks... och så blir det ännu bättre för oss som arbetar eftersom vi får högre lön genom minskad skatt.

2007-01-16 10:45
Jag greppar till viss del att man har en viss värdighet, att vissa människor inte kan ta vissa jobb, för att dom tycker dom är värda mer.
Men vad jag inte kan förstå är hur man inte kan se det som en temporär lösning + att Om man har någon värdighet jobbar man för sina pengar även om det är så att man ska plocka bajs med händerna istället för att låta andra betala sitt tv tittande.

2007-01-16 10:46

många man där.... dom... whatever

2007-01-16 10:47
Jeeej! : )
Alltså, jag ser inte städjobb som någonting dåligt som många gör, jag tycker det är skoj att arbeta och känna att jag gjort någonting för att förtjäna mina pengar! Städa är skönt tycker jag, man kan tralla omkring i sin egna lilla värld och städa! : )

Emil
Fick du heltidstjänst eller?

2007-01-16 11:30
emelie: Japp, eller, vi har inte skrivit kontrakt än men om de gillar hur jag jobbar denna veckan så skriver jag på kontrakt för en heltidstjänst.

2007-01-16 11:32
spelar data eller playstation. Leker me hunden o röker.. det e nog allt
Carry on tradition.

2007-01-16 11:42
jag vill också ha playstation...

2007-01-16 12:10

lets blaze