I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Operation av halsmandlar.

Övrigt - Blandat

2007-01-09 13:27

Operation av halsmandlar.

Ska göra det på torsdag, så jag undrar ifall det är någon som
har erfarenhet av operationen?

Vill veta om man behöver vara fullt frisk innan man opererar sig?
Jag är nämligen lite tjock i halsen, inte svullna mandlar eller något och luftvägarna är helt fria så det är inte snor/slem.

Sen, efter operationen, ändrades eran röst något? Har hört att
den ska bli ljusare efteråt. Hur lång tid tog det innan ni blev bra
i halsen? Vad åt ni under läkningstiden?

"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-09 13:34
Jag opererade bort mina när jag vad liten, spottade blod i en dag sen va det över. Ett plus är att man bara får äta glass :)

hade redan extremt ljus röst innan operationen, tror kanske att den blev mörkare.

2007-01-09 13:58
jag opererade mandlarna när jag var liten, men som jag kommer ihåg och vad jag hört så har inte min röst ändrats pga operationen...
under läkningstiden typ drack jag bara massa saft och käka soppa...
:::The Iranian Stallion:::

2007-01-09 14:02
Jag gjorde nåt liknande för några veckor sen. Har fått ta mkt stryk och smärta men ingenting kommer i närheten av det du kommer att känna då du vaknar upp efteråt. Skaffa massa smärtstillande piller så att du har i iallfall 2 veckor. Annars är du riktigt fucked.

Rösten är fucked ett tag. Mest för att man har så ont och föredrar att hålla käften. Men sen återgår den till de normala.
Är du rökare så ge fan i ciggen under läkningstiden.

2007-01-09 15:42
ska ta bort mina om tre veckor.
har  varit sjuk med typ tre veckors mellanrum sedan jag var 12.

ska bli galet skönt om man inte får ont i halsen efteråt, för jag har halsfluss jämt!

2007-01-09 15:49
Asdöd tror han är gangsta :) Själv vaknade jag upp mitt under operationen p.g.a. felaktig narkos. DET gjorde ont, m´man... Uppvakningen och veckorna efteråt var hur glassiga som helst i jämförelse.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-01-09 15:52

Asdöd

Hahaha, gött! Smärtan skiter jag i, eftersom jag haft halsfluss så
mycket. Hade halsfluss 5 gånger i höst och nu senast hade jag
halsfluss TVÅ gånger under samma månad. Bögsjukdom...
Och ja, ciggen lär ju få vänta ett tag, hehe.

Nouveau

Samma här, haft halsfluss ca. 26-28ggr enligt min journal :)

Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-09 16:38
min röst blev lite mörkare, jag var aningen förkyld, snarare snuvig när jag skulle opereras, men det var aight.. men jobbigt var det asså, drack vatten och åt piggelin i en vecka
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-01-09 17:29
Hanal

Hoppas inte att min röst blir mörkare, eftersom jag redan låter
som Bengt Magnusson.