I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fikabrudar och snabbmatskillar

Övrigt - Blandat

   

2007-01-06 23:03

Fikabrudar och snabbmatskillar

När jag vandrar mina vägar till ingenstans, dyker tankar upp i virrvarret av mina normalt sett tomma, tanklösa hjärnceller.

Vare sig jag har sällskap eller inte, stannar jag oftast upp vid något mysigt café på satn efter bio, virrvarr eller shopping. En välbehövd paus från kaoset.

Men i caféernas population ingår nästan enbart par samt tjejer som myser i rummet där levande ljus dansar i luft fylld av ljuva aromer av bland annat kaffe, te och kanel. Killar som har en kaffekopp i handen tycks vara en utrotningshotad art (bortsett från killar med fyrkantiga bågar i sällskap av en laptop).

Väljer jag istället att gå in till närmaste snabbmatsställe, frodas mestadels killar med en cheeseburgare/kebabrulle i handen, vilken förtärs i otakt med populärmusik/arabhits i luft fylld av os och diffusa dofter.

Hur kommer det sig att tjejer söker sig till caféen medan killar dras till snabbmatställen?

Är det för att killar ser mer till funktion i sitt handlande, att rent fysiskt mätta sin hunger, medan tjejer är onödiga och tar hellre en kaffe och en läcker bakelse?

Eller finns det osynliga regler och normer, så som min bror så fint uttryckte sig:
"Det är 'GAY' att sitta på café"
och därmed inte accepterat att killar tar en lugn mysig stund på ett café (så länge han inte har sin brud med sig)?

Vad tror ni? Hur väljer du på stan?

Delam tange barat