brev till häktad
Min bästa vän sitter häktad för diverse halvgrova brott. Jag har adressen till häktet han sitter i, så jag tänkte skicka ett brev och, well, berätta att jag tänker på honom. Åtal ska vara väckt om ungefär en vecka. Kommer åklagare/polis läsa igenom brevet? Jag tar för givet att dom kommer göra det, men jag vill veta säkert. Jävligt tacksam för svar, från någon som vet. Mvh
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Ja det kommer dom.
Hasta La Victoria Siempre!
Jag orkar inte gå 15 mil, tyvärr, men tack för tipset. ;) Men, om det är ett kuvert bara, med ett A4 i? Jag har ju en känsla av att dom kommer läsa det bara för att säkerställa att jag inte ger honom någon info, eftersom han har vissa restriktioner. Nu har jag ju inte tänkt skriva något om vilka som golar etc, utan det är mer.... Well, jag tänker liksom berätta hur mycket jag saknar honom och så, det känns inte så kul om en åklagare ska läsa det. Jag vet inte säkert vilka restriktioner han har nu, men han får ta emot brev iaf. Kan någon som varit i samma sits hjälpa mig att hamna på rätt spår? :) Vore grymt snällt.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Dom kommer iaf öppna brevet o kolla så att du inte hällt i lite vitt pulver
klart han inte bryr sig om någon som han inte känner eller någonsin kommer träffa läser att han saknar sin bästa vän. come on now...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Qid: Tyst.
jh:
" Restriktioner i häkte
Under tiden i häktet kan åklagaren besluta att en häktad ska ha restriktioner,
som kan innebära att han inte får ta emot besök eller läsa tidningar, att han inte får umgås med andra häktade, att post granskas av åklagaren, att han i vissa fall inte får se på TV eller lyssna på radio Oh, well. Får väl räkna med det då. :) Tack för hjälpen.
Rhetoric: Well, det är ju inte riktigt så simpelt som att jag postar att brev med en mening som säger "Jag saknar dig". Det handlar mer om själva grejen, att någon utomstående ska läsa vad jag känner och tycker om saker som hänt, situationer som inträffat och det som komma skall. Get real.
Nu har jag ju inte tänkt skriva något om vilka som golar etc, utan det är mer.... Well, jag tänker liksom berätta hur mycket jag saknar honom och så, det känns inte så kul om en åklagare ska läsa det. jag skrev ju att det uppenbarligen inte var därför. who's real?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
dom kommer nog läsa det, så skriv inget om att du torskade oskulden i helgen. Dom kanske garvar.
Yeah!
"klart han inte bryr sig om någon som han inte känner eller någonsin kommer träffa läser att han saknar sin bästa vän." Det är just det jag bryr mig om. Ingen åklagare/snut/häktesvakt ska läsa det. Om jag inte har nåt val, fine. Då får det väl gå. Det var just det jag ville få bekräftat från folk som vet, inte folk som låtsas veta, tror sig veta eller dylikt.
hehe du får klippa ut en bågfil ur papper till honom me :) nä men hoppas de går bra me brevet, skit ifall dom läser de, han kommer bli glad ändå
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
1+1 = ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Breakare
2007-01-04 10:30
egentligen så kollar dom inte personen i fråga e med plitarna när breven kommer så det inte e lite smtt o gott me i brevet :P
HERB, bust a cap in yo ass
har varit i din situation, brevet kommer "komma bort" eller fördröjas så länge att han förmodligen inte hinner få det innan han kommit ut eller till kåken.
Breakare
2007-01-04 10:37
fördröjja tror jag nog det blir men skicka inga cash för det kan dom sno dom asen!!!!
HERB, bust a cap in yo ass
Vadå, hur kan ni sitta och säga att brevet kommer komma bort? Jag, min bror, flera av mina kompisar har skickat brev till diverse folk som sitter i häktet. Dom har kommit fram, och det vet vi eftersom vi har fått svar tillbaks.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Vatos 4 life fick du många brev när du satt inne? fan jag borde ha skickat till dig din fåne!
Syftet med granskningen är att kontrollera om brevet innehåller otillåtna föremål. men det utesluter inte att dem inte läser brevet...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
jh...så du tror inte man kan läsa ett brev om man känner för det även fast man inte måste läsa det?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
dom kommer nog inte läsa det du skrivit, men dom kommer garanterat att öppna kuvertet
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Dom läser. dom censurerar om de hittar nåt olämpligt för din vän att läsa, men tänk på att åklagare osv. oavsett detta får den informationen så tänk på vad du skriver helt enkelt?
I'm having a bad day,don't make me take it out on you!
vad har han för restriktioner?
Diffe: Jag vet inte riktigt. Hårda iaf. Madass: Ja, nog fan tänker jag väl på vad jag skriver? Jag är inte två år. ;)
Tror knappast de får använda informationen i brevet i en rättslig process, rimmar riktigt illa...
Självklart tänker jag väl inte skriva något om brottet i fråga? Det trodde jag varenda människa tog för givet, det har man väl tid att snacka om hur mycket som helst, senare i livet, om man nu vill det.
Du kan ju alltid skriva ett mindre personligt brev nu och ett personligare senare då han kan få det utan att någon behöver läsa det.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Tycker du ska lämna brevet så du slipper få det läst. kan lova dom tycker det är både spännande och roligt att läsa andras brev, och att dom snackar om det på fikat.
" nu har krille kriminell fått brev från tjejen igen kom och läs här gubbar"
kungvikke men han får ta emot brev ?
Annars så kan du vänta efter han har blivit åtalad.
praoade på ett ställe en gång, och då fick jag sortera sånna brev osv. har för mig att dom bara kollar så de inte ligger nåt annat i, men läser gör dom väl inte.. och isånnafall bara advokaten eller nåt sånt. Jag fick inte läsa så tror inte dom får det heller.. Men brevet va iaf upprivet så ja kunde tjuvkika tror jag.. äh jag e trött skit i mig!
Har han restriktioner kommer han inte ens få brevet förens dom tar bort hans restriktioner. Och ja, dom läser brevet, dom läser breven i häktet och i fängelset. Som någon skrev tidigare så läser dom för att censurera om du skrivit något olämpligt. Dom kontrollerar allt. Men jag skulle inte bry mig om jag var du, förmodar att din kompis skulle uppskatta ditt brev och det är väl mer värt än att en plit jävel sitter o skrattar åt vad du känner. Btw, har dom säkert läst värre saker än så.
Ät mig