I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Banker som undrar över ens pengar..

Övrigt - Blandat

2007-01-03 23:52

Banker som undrar över ens pengar..

Hur mycket kontanter kan man egentligen lägga in på ett o samma tillfälle UTAN att de undrar över var pengarna kommer ifrån? Har hört olika gränser.. 20 000, 30 000.. och tillochmed 60 000. Nordea pratar jag om.. om bankerna har olika gränser dvs. Hur stora mellanrum måste det vara mellan insättningarna? Flera dagar.. eller veckor?

PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2007-01-04 00:04
haru rånat en bank eller?
Vila i frid Daniel ! 091030

2007-01-04 00:06

2007-01-04 00:14
Crazy_breaker. Haha klockrent
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2007-01-04 00:28
Duude: Kolla på flashbacks ekonomiforum, de har diskuterat sånt här i evigheter och har många bra svar.

Men banker har skyldighet att kolla upp ALLA överföringar där de misstänker pengatvätt etc vad jag vet, inget jag är 100% säker på dock.

2007-01-04 01:15
Egentlligen är ju frågan varför bankerna ska bry sig? baah alltid ska det vara sånn jävla koll..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 01:18
hansel; okey inte dirkekt så jag menade, men surt att man inte ens ska kunna få sätta in pengar på baken utan att folk ska kolla upp var man fått de ifrån, de kan ju vara arv eller vad som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 01:38
pengatvätt heter det du söker

2007-01-04 01:54
gör som i weeds haha starta ett bageri eller annat där det inte sker så mkt inventering. sen cashar du in de på banken och säger att du bakade sjuhelvetes många muffins.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2007-01-04 02:00
Vad lite mer exakt menar du med att kolla upp? På vilket sätt och varför skulle din bank vilja kolla upp varifrån dina pengar kommer?

Bankerna har ingenting emot större insättningar, tvärtom såklart.

I alla fall så är det som så att om du sätter in mer än 100k på ett bräde så är din bank skyldig att underrätta skatteverket om detta.

Skatteverket i sin tur kommer att vara mycket intresserade om varifrån du har fått pengarna och mycket angelägna om att se till så att de beskattas - om det nu inte är skattefria pengar då.

Hur som haver så är det bara att sätta in beloppet och redovisa summan i din deklaration. Vidare så är det bara att meddela skatteverket, om de lägger näsan i blöt, att du just ämnar redovisa allt i din deklaration.

Men om det är svarta pengar, så är det såklart en annan femma.

2007-01-04 02:08

Jag har tvätt tid imorn kväll, Du kan komma över och ta med dig tvättmedel så kan du få Rena pengar att lämna in till banken, inte bra o göra det med Smutsiga sedlar.

- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-01-04 02:22
Hansel

Du borde dock komma över.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-01-04 02:26
Gränsen för pengatvättrapporteringsskyldighet ligger runt 110000kr, men bankerna håller även ögonen öppna för olika mönster i insättingar, t.ex. om det dimper in identiska summor med jämna mellanrum (utöver lön och liknande).
Lyricist

2007-01-04 08:15
Jag är fasiken mer intresserad av hur mycket och vart dom kommer ifrån, än vad bankerna kan vara. TELL ME