prishöjningen på tobak?
hur fungerar det? har affärerna redan höjt, eller måste dom sälja klart sina grejor först? tänkte gå å köpa men har inte råd med något 50 kr paket :( för att dom inte ska ta bort tråden så.. känner just du dig drabbad utav detta?
Har man inte råd ska man inte bruka heller. Skaffa dig ett jobb eller nått så du har råd o slänga ut 50kr varje dag på dina cigg.
frågade jag om det?hur fungerar det? har affärerna redan höjt, eller måste dom sälja klart sina grejor först? där är frågan, ditt kött.
Dom kommer höja snuset med ca 10 kr har jag hört.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det beror på affären, de själva märker inte av prisökningen förrän de beställer in ett nytt lager, så det är väl upp till dem att höja nu och tjäna lite extra KR eller sen när de betalat mer för skiten..
och ökningen går efter vikt, så lössnus blir relativt sett dyrare per dosa.
Men man kan ju inte höja om de står pris på ciggen?:P det är ju fan olagligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man får inte sälja snus och cigg med det gamla skattemärket. Affärerna måste altså kasta allt "billigt" snus och sedan köpa in det dyra.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
U-Nas Är du säker? Vi på pressbyrån tog hem en extra stor beställning nu innan så vi kunde sälja den billiga tobaken längre.
andiii Jaa det gjorde vi på de stället jag jobbar med!:P
Jag tror man får sälja klart det lagret man har, man behöver nog inte slänga det...
Frågan är väl vem som ska åka runt och kolla. fredrik reinfeldt?
ZoW; Men det spelar väll ingen roll om nya märken kommer, man måste ju fortfarande betala högre skatt på tobak "för att folk ska sluta använda tobak". Jag frågade i affären och dom sa att dom skulle höja priset på lågpris grejjerna med.
Så lössnuset ökar mer i pris än portionsnuset bara för att en lösdosa innehåller med tobak ? Ska fan ordna en kupp mot regeringen...
Vet och vet, damen bakom disken påstod detta när jag handlade mina tre stockar i lördags. De hade öppet ett par timmar extra, just därför att de blev tvugna att slänga det som de inte sålde ut.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
är det någon som har koll på hur många kronor rulltobaken kommer höjas med?
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
habibi_yayo: hade dom små paket blattar kvar eller? Eller vad är en blatteaffär?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
öö ess. tanken är nog att dom som använder droger också skall betala mer till sjukvården, alltså kostnaderna omfördelas. Sluta rök och sluta drick. gå ner i tid på jobbet... må bra!
Kungvikke, det är en såndär livs ute i orterna, typ, "Gorans Livs! Delikatesser från alla länder".
Producent
2007-01-01 17:23
kul att ingen gav ett direkt svar på frågan utan mest lallar :)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Producent
2007-01-01 17:27
och har man inget vettigt att säga typ om man inte vet, vad gör man då?Innan du trycker skicka! Säger du verkligen något vettigt i ditt meddelande. Det är INTE en regel på whoa att man måste skriva nåt i alla trådar man läser. Så skriv inte inlägg i stil med "Ok", "Cleant", "Ball", "Dra åt helvete", "Du suger", osv osv. Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt. :)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Moralist! Mänsklighetens undergång är nära!
jag köpte cigg för 10 min sen för 40kr!
((MAAD))
U-Nas P21 haha killen med koll.
Jag jobbar på en tobakshandlarkedja och jag har aldrig hört något så dumt som att butikerna skulle vara tvungna att slänga de tobaksvaror som inte blev sålda innan nyårsafton. Så skulle de stå ett par dagar utan tobak alls tills nästa leverans då eller? De säljer slut på lagret till det utsatta lägre priset. För övrigt försöker Gallagher, som satte lågpristobaken på marknaden, att gå ifrån lågpris eftersom det var en dum girig produktidé som vänder sig till småungar och som ingen ändå tjänar ett skit på.
va ajg hörde skulle ett paket marlbroro kosta tpy 47 kr eller nått..
Not all drugs are good. Some... are great!
köpte min sista snusdosa igår. nu e det fan slut med det.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
höj det till 500kr när dom väl e i farten.. så får man börja hassla på gataN! och det vet alla hiphoppare att det fan inte e lätt!:)
cry me a river! --> thcrew
fy fan 36 spänn för snus.. nä ska fan sluta nu.. inte bara därför iförsig..
en stock kommer kosta 100kr mer enligt turken på hörnet
jag har alltid rätt.
maja Jag jobbar på en tobakshandlarkedja och jag har aldrig hört något så dumt som att butikerna skulle vara tvungna att slänga de tobaksvaror som inte blev sålda innan nyårsafton. - Hehe, okey. Det låter inte vettigt, men ska man lita på tanten bakom disken i lörags så kommer iaf hon att slänga sitt snus.
U-nas , då fick du det billigare med andra ord? annars e de ju bara hålla koll på vart dom slänger de och plocka på sig? ^^ 31 kr för portion och 34 för lös, i min lokala tobaksaffär ;D
"byt regering", skriker moderåttorna "lägg en sats på er själva", det är erat måtto va? skicka tillbaka Bildt till Bosnien för att leta landminor jag såg den där vampyren suga på dambindor
36 kostade det där jag köpte idag.. diffar priset så mycket i olika affärer?
men det är väl bara "högsta pris" som höjs? eller måste affärerna sälja dom så dyrt`?
jag levde för kicken , precis som du
säljt till vilket pris du vill, inköpspriset som ökar antar jag efter skatterna.. klart man får sälja till vilket pris man vill eller? men det får ju den effekten, om ciggen säljs dyrare gross dvs så höjs priset i affären också?
soundcloud.com/brormusk/sets
U-Nas P21 om tanten slänger sitt snus så står du redo och tar allt hon slänger och säljer vidare till whoa pris :)
Rör inte min prilla !
Men jeez. Ingen butik kommer att slänga tobaken. Tanten sa förmodligen det för att få dig att tjacka ett par stockar extra. De flesta tobakshandlare har ju köpt upp sig på så mycket tobaksvaror de får plats med just för att kunna erbjuda kunderna billigare tobak.
maja F23 Nja affärerna köpte väl extra mycket för att dom förutsåg en ökad efterfrågan innan årsskiftet.
Ja, det var ju det jag skrev? Förutom att folk bunkrar upp hemma - vilket är självklart - ser ju butikerna mer än gärna att de är det enda stället kvar i området där man kan köpa cigg till det gamla priset. Sen är det ju en avvägning för butiken hur mycket de kunde ta in eftersom det innebär en höjd inbrottsrisk och krångel med försäkringsbolagen att ha så mycket tobak liggande, men det rör ju inte er som kunder.
Trodde du syftade på att affärerna bunkrade för att kunna erbjuda billigt snus i början av 2007.
Då blir det att börja åka färja och köpa cigg!!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
en knox kostar nu 20
jag har alltid rätt.
Keffoo: Just snus har ju inte en fast prismärkning på dosan, därför har butikerna fått rekommendationer och kunde anpassa priserna efter nya skatten 1 jan. Men de "gamla" ciggpaketen säljer butikerna slut till det gamla priset eftersom de redan är prismärkta. Och har butikerna ett stort lager kommer de ju sälja att de billigare ciggen i början av 2007.
ang prismärkningen hur kommer det sig att man pyntar mer i dessa automater när det står maxpris 41 på paketen?
cry me a river! --> thcrew
maxpris 46 står det på marlboropaketen nu.. helgad varde smuggelnäringen.. =D