I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kompis utan egna åsikter

Övrigt - Blandat

   

2006-12-27 13:11

Kompis utan egna åsikter

hej allihop

jag vet att detta kommer vara en sådan sak som ni tycker är helt idiotiskt att haka upp sig på men behövde skriva av mig och kanske på så sätt släppa irritationen.

har en kompis vi är ganska nära och hon är en riktigt bra vän också men det som verkligen stör mig är att det verkar som hon inte har en egen åsikt...alls. allt hon gör ska på ngt sätt rättfärdigas av ngn annan, inte för att "en second opinon" kan vara bra vissa ggr men inte heeela tiden. Jag kan ta ett litet exempel av många; jag kan säga att jag älskar talib kweli och då har hon inte ens hört hans musik innan hon säger jag med! sen drar hon hem söker massa info om han kommer tillbaka och leker största fanet, detta har hänt massa ggr. okeey om hon tyckte musiken är bra(hon hade innan påpekat att hon inte tycker om rap, utöver det som visas på mtv) men behöver hon tvinga sig att tycka om det?, förstår inte vad poängen är. samma sak är det med mina övriga intressen, klädstil o.s.v

vissa skulle tycka att det var smickrande då folk vill kopierar en. Men det känns som att det är sånna saker som identifierar mig, måste vara därför hon beter sig så, eller varför jag finner detta jävligt irriterande, vad tror ni? eller har ni också varit med om detta i sånna fall sa ni då till personen att ni tycker det är irriterande det hon/han gör, för jag tror inte jag vågar säga det till henne av osäkerhet att vår relation skulle förändras för som sagt tycker jag att hon fö är en bra vän och jag vill fortsätta vara vän med henne