I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur var eran jul? min var skit..

Övrigt - Blandat

   

2006-12-25 16:09

Hur var eran jul? min var skit..

Måste få skriva av mig lite till dom som inte hadde en så trevlig kväll som  ni hoppats på.

Jag började min jul med att gå upp klockan 08:00 för att åka till min farmor på sjukhemmet, var där strax innan 10:00 och hadde trevligt, fick 500 kr var *jag och min bror*, efter det åkte vi hem till min mormor och morfar där vi då skulle fixa julen, var där 12:35 ungefär och skulle äta jullunch med vänner etc, min polare var där å fick en julklapp av mig, allt var skoj.

Klockan närmar sig 15:00 och jag, mina 2 syskon, min kusin, min morbror, min mamma och min mormor/morfan började kolla på kalle anka som man alltid gör på julafton, käkade gott julgodis och hadde en almänt trevlig tid, tiden går och det är dags för middag då allt börjar.. min morfar som är halv alkis, inte alltid full men klarar sig inte utan alcohol, då tar min morbror fram lite snaps som man brukar dricka på julen, jättegod hemmalagad julmiddag och gott men det är då min morfar börjar dricka snapps, och jag fick nog ner sig ett par sånna här små snapps flaskor.. han hadde då druckigt lite folköl innan tror jag.. allt går bra och mormor och mamma/morbror diskar och vi alla äter mer godis och har trevligt.. runt 20:30 samlas vi och min lillebror är jultomten * weii jättte skoj^^* och delar ut julklapparna, vi öpnar dom och alla blir glada, efter en stund när morfar är lite halft i gasen så börjar han och grannen tjöta om hur det är att se jorden från rymden, dvs angåenge svensken i rymden, våran granne som är väldigt spirituel, tror på indiska kulturer om karma och sånt, ja ni vet vilken typ :)  jag håller med henne om att den upplevelsen man ser är helt makalös och kan förändra ens livsyn på lited, för dom första astruaterna som åkte upp.. många utav dom kom på sinnessjukhus eller blev religösa med vad dom såg för ingen hadde ju sett jorden på den nivån innan, iaf då säger min morfar att "neee.. det ända man ser är ju ett kävla klot" och grejen med han är att han ska alltid ha sissta ordet och trycka ner en så jävla mycket, kränka folk för att han ska ha rätt.. dom börjar tjaffsa om att att han ska lyssna på oss/våran granne och se vad hon menar.. men han gör inte det ovh blir sur.. sen ballar det ur totalt, han och min morbror börjar bråka då min morbror försöker lugna ner han, ber han sluta dricka etc.. grejen med min morfar är att han är så jävla falsk mot sig själv för att se bra ut när han gort fel * jag riktigt hatar sånna människor* och blev djupt sårad och ledsen och började gråta, han säger att det är allas fel och alla mår skitdåligt.. det blir värre och vi tar alla saker och går över till grannen, morfar skriker en massa saker och vi pallar inte mer.. alla gråter och mår illa, han gick och la sig till slut, mormor fick lugna ner han.

vi är hoss våran granne och jag gråter.. gort i över 1.5 timma nu *är väldigt känslig mot sånt och känner mig djupt sårad* hon kokar te, orkar inte dricka då jag är alldeles för ledsen, tiden går och det har nu gått 2 timmar, klockan är ca 01:00 jag och brossan tar våra grejer och åker hem till oss med våran piagio moppebil *riktigt ball* Jag och brossan * han som är 19 imoron* kommer hem, sitter vid datorn och pratar ut lite med n&

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."