I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Glömt mina tågbiljetter hemma!

Övrigt - Blandat

2006-12-24 20:40

Glömt mina tågbiljetter hemma!

Åh herregud, denna väldigt bra julaftonen blev plötsligt inte så jävla bra när jag nyss insåg att jag glömt mina tågtickets hemma i Göteborg! Perkele. Jag ska åka Umeå-Sthlm med Connex och Sthlm-Göteborg med SJ på annandagen. Köpte biljetterna över disk, med visakort, hos SJ så jag har inget bokningsnummer. Deras kundtjänst öppnar kl 9 imorrn och jag ska såklart ringa då och höra om det går att ordna. Minns inte riktigt om jag uppgav något personnummer.

Någon som har lite lugnande ord, kommer det att ordna sig eller bör jag redan nu leta rätt på en ny resa? Hur nu det ska gå till! Verkar rätt fullbokat överallt. Heeelp!

"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2006-12-24 20:50
har du uppgett personnummer går det säkert att lösa, annars blir det nog att hyra en bil eller något liknande?
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2006-12-24 20:51
Hanal

eeh, hade jag haft körkort så...

Faan, så äckligt typiskt mig! Jag hatar biljetter, jag ska alltid åka biljettlöst med bara visakortet.

2006-12-24 21:03
ja, jag vet ju om du har körkort eller ej..

2006-12-24 21:06

anal
inte innan men nu vet du, inte sant?

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Graffare

2006-12-24 21:07
Man borde få alla biljetter via internet på nått smart sätt.

2006-12-24 21:08
har du ditt visakort så ska allting ordna sig. lugn bara.
Rhetoric

2006-12-24 21:10
eller som ett kvitto på biljetterna till sin mail..

2006-12-24 21:18
PNKS
så som det fungerar nu ju. men det kanske var det du menade. svårt att avläsa sarkasm på internet :)
Rhetoric

2006-12-24 21:33
Hanal

Det var absolut inte meningen att verka otrevlig! Jag ber om ursäkt. Jag måste bli lite bättre på att uttrycka mig i skrift tror jag

2006-12-24 21:35
Alltså om man bokar via internet så får man ju en bekräftelse via mailen med bokningsnummer och avresetid och datum. Så funkar det med flyget också, vilket jag är van vid, då slipper man tänka på sånna saker. Jag ska nog hålla mig till det i fortsättningen...

2006-12-25 01:38
Kan du inte posta dem, då?
Eller är du på stationen?

2006-12-25 09:36
penguin

Jag befinner mig i umeå och ska åka imorgon, dessutom är det ingen som har extranyckel och kan gå in hos mig :/

2006-12-25 11:16
haha, sånt här är bråw.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-25 13:08

Transaktionen på ditt visakort fungerar som ett kvitto, genom att läsa av siffrorna på ditt visakort kan dom kontrollera vilka biljetter du köpt. Jag är säker på att det ordnar sig.

Rehab is for quiters.

2006-12-25 15:13
Phu, nu är det ordnat! Men det har tydligen väldigt mkt med tur att göra, vem man får tala med på kundtjänst. Första snubben jag pratade med sa att han såg att det fanns en bokning men kunde inte göra mer utan hänvisade mig till ett annat nummer, där svarade de inte, så jag ringde tillbaka till SJ. Då fick jag prata med en väldigt bra kille som hjälpte mig. Det största problemet var att hitta ett atg-ombud som de kunde skicka biljetterna till, mycket har stängt och de som hade öppet hade så mkt kunder att de inte verkade prioritera telefonsamtal. Han behövde alltså ett godkännande från dem innan han skickade biljetterna dit. Well, tillslut fick jag dem, och fick betala ynka 100 kr, jag är hemskt nöjd!

clone

Det hade jag också hoppats på, men tydligen så sparas inga kortnummer. Det som vart min räddning var att jag hade använt ett tillgodokvitto med nått sorts nummer på som kunde spåra min bokning!

2006-12-25 15:14
Frida
Oj då, tur att det löste sig i alla fall!
Rehab is for quiters.

2006-12-25 18:19
Rhetoric P21

Nej, speciellt nu efteråt så vet jag inte..

Frida F23

Det är lugnt, nice att det löste sig så enkelt som det gjorde

2006-12-25 19:39
Go frida ! snart i götet igen då :)

2006-12-25 23:38
Yes, onsdag morgon är jag i götet igen! :)