I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gjuta in saker i plast / glas?

Övrigt - Blandat

2006-12-18 17:46

Gjuta in saker i plast / glas?

Aloha!

Jag har en grej jag vill gjuta in och bevara för framtiden. Nån som vet var man kan hitta gjutplast i Stockholm?
Jag var inne på Kreatimas hemsida, men de verkar inte ha något, tyvärr : /

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-12-18 17:51
detta ska bli så jävla skönt o säga till en admin, vet inte fall ja vågar. Men www.google.se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2006-12-18 17:56
BANNA HONOM MABANDE, BANNA HONOM!
namaste

2006-12-18 17:58
Blir svårt att gjuta någonting i glas. Vad vill du "bevara för framtiden"?
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2006-12-18 18:00
Topp tre onödiga kommentarer vanns av al3 - Grattis! :)
Men eftersom jag är intresserad av lite mer specifika svar än Multisportkajak, så frågar jag hobbyfolket på Whoa.

Finns ett ställe i Nacka som kanske har, men det verkar tveksamt...
Skulle vilja ha ett ställe lite mer centralt.

10-4, over...

2006-12-18 18:02
betaform - Jupp, men tänkte att rubriken blir nog lite  tydligar om jag langar med glas, så att det inte bara verkar som att jag ska smälta ner ett big pack-paket runt objektet ;)

Just nu får det vara en liten hemlis vad jag ska gjuta in, men om det blir av så kommer jag langa upp bilder :)

10-4, over...

2006-12-18 18:55
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-12-18 21:01
mabande, men det underlättar ju helt klart om du ivf säger storleken osv. för kanske finns nån uppfinnarjokke som sitter med en brilljant lösning för mindre föremål men inte har en susning om det är större än en snusdosa... :) men annars är nog eniro din vän, ring runt å hör med företagen osv =)
((MAAD))

2006-12-18 21:02
om firmorna bara plastar in kanske papper så kanske dom ivf kan ge dig en fingervisning vars du finner det :) dom är ju ändå i samma bransch å så då,
((MAAD))

2006-12-18 21:05
e säkert svindyrt men haru testat o ringa till glasblåsarfabriker
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-12-18 21:07
mabande, köp epoxylack, det är väl tillräckligt bra för det du ska göra?

kanske beror lite på form osv, vad ska du göra mer exakt?
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-19 17:11
Det är ett objekt som är aningen mindre än en (liten) tändsticksask och av bly som jag skulle vilja "bevara för framtiden", som man snällt kan omskriva det som :)

10-4, over...

2006-12-19 17:53
hitta ett tandlaboratorium och be dem plasta in i akryl. ser väldigt bra ut...

2006-12-19 18:08
Haha, Mabande leker med tennsoldater av bly, vad nördigt, ät det inte bara, då får du blyförgiftning...
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-12-19 18:38
fader vad snackar du om? Det är en av kulorna han plockade ut på egen hand ur sin vänstra lunga när han i fjol blev överrasskad av två bannade kids från whoa. RaTaTaTttatatata.

akryl e sjyst, kör på d.. Eller testa o akrylera en annan grej först o se hur d blir.

Kör inte med glas iaf, kombinationen hett flytande glas VS bly verkar inte så bra.

2006-12-19 21:46

mabande, och själva formen den ska vara i ska se ut hur?

samma form som objektet fast större eller en vanlig geometrisk form?=)

cry me a river!
--> thcrew

2006-12-20 10:52
fader - Tyvärr inte, var på tok för länge sen jag hade en så pillig hobby : /

joda - Typ en kista, var det nog tänkt :)

10-4, over...

2007-12-22 15:53
Mabande

Det skulle ju gå att gjuta det i glas, men det blir nog rätt dyrt, och chansen att den kommer spricka senare är rätt stor.
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2007-12-22 18:39
Nu känner ju inte jag Mabande personligen eller så men jag antar att snubben är driftig nog att ha klarat av detta under det gångna året.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-12-22 21:26
http://www.kinn.com/?pid=168627

Jag blev intresserad av att gjuta in nått nu.
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2007-12-22 21:29
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2007-12-23 15:42
sån epoxylack eller vare nu är kan med fördel användas för detta ändamål..
blir hårt, hållbart, genomskinligt och enkelt.
inte särskilt dyrt heller.

cry me a river!
--> thcrew

2007-12-23 16:14
nää tråden är inte från förra julen
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2007-12-23 18:24
bättre svara sent än aldrig>!
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-23 18:55
Just nu får det vara en liten hemlis vad jag ska gjuta in, men om det blir av så kommer jag langa upp bilder :)

Show us :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.