I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lärare sjuk i huvet?

Övrigt - Blandat

2006-12-17 23:24

lärare sjuk i huvet?

när jag i höstas började andra året på gymnasiet såg jag fram emot det eftersom jag klarat mig igenom första året på gymnasiet. Jag tyckte för en gångs skull att det skulle bli kul att gå i skolan nu när jag såg studenten framför mig och allt flöt på bra.

så får vi veta att vi ska få en ny mentor och klassföreståndare.
okej tänkte jag, första dagen börjar han med att läsa alfons åberg för oss och berättade att han bara vart lågstadie lärare innan och att gymnasiet var helt nytt för honom.
ja det märktes att han bara haft lågstadiet tidigare för han tyckte att vi skulle få höra när han läste eva och adam för oss i 10 min innan varje lektion han hade, vilket är varje dag. för det hade hans tidigare klass gillat. sen gick det bara utför, han fick en massa utbrott på oss och kallde oss sjuåringar för att vi inte var "betedde oss", vafan du behandlar oss som sjuåringar när du sitter och läser eva och adam för oss varenda jävla dag.

till saken att han har skrivsvårigheter och ibland blir det lite fel om han ska skriva på tavlan, ett exempel på det är när han skrev onno istället för anna på tavlan en gång jag påpekade snällt att han skrivit fel, nej då får man bara en mördarblick.

Han "skojar" med oss på ett provocerande sätt genom att stå ivägen med sin fula äckliga mage om vi ska in i klassrummet eller dra bort handen om vi ska ta en stencil av honom.
och varje gång vi ska göra något så ska han alltid dra lott, spelar ingen roll vad det handlar om. Ibland har jag bara lust att puncha han i magen och se honom vika sig dubbel.

I fredags hade vi betygssnack och då har han kommit på ett nytt kriterie för betygen "diciplin och uppförande i klassrummet"
jag fick g- där för att jag inte var intresserad av hans lekar eller nått liknande.

han är omtyckt av så många också, för att dom får mvg av honom. Jo det är så att han sätter mvg eller vg på allt och alla.
Jag har skrivit en lista med punkter på saker han gör fel enligt mig och ska få med mig nån till rektorn för att ta upp hans beteende. men nästan ingen vill följa med på grund av att dom får så bra betyg.

så vad ska jag göra för att han ska fatta att han inte kan fortsätta som han gör?