I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

om din flickvän drack + festa varje helg

Övrigt - Blandat

   

2006-12-16 01:08

om din flickvän drack + festa varje helg

japp, hur skulle du reagera då?

Jag har träffat denna tjejen ett tag nu, vi har vart tillsammans i ca 4 månader. Jag tycker om henne jätte mycket, men vi är väldigt olika när det kommer till & festa eller dricka alkohol. Jag stör mig enormt på att hon ska dricka/festa varje helg, jag vet hon gör precis som hon vill.. Men eftersom jag som hennes pojkvän, inte delar hennes intresse för detta, alkohol & festa fenomen så kan det bli lite jobbigt.

Jag har pratat med henne om det, hon säger att hon aldrig skulle "göra" något mot mig osv, men det är nog inte det som gör mig ledsen/irriterad.. Det är nog det att hon jämt måste dricka varje helg.. Hon är hur gó som helst min flickvän, men jag gillar verkligen verkligen inte detta beteénde hoss henne.


Sen att hon alltid börjar med ;

"Jo du, jag ska till ett par kompisar ikväll, vi ska kolla på film & mysa..."

Sen slutar det med att jag ringer senare på kvällen å dom sitter å "dricker lite" och sedan på måndagen på skolan får höra hur hennes vänner pratar om hur mycket sprit dom hade delat på och hur kul & full dom hade blivet osv.

Eller att hon verkligen inte vill berätta.. så här kan det se ut på ett ungefär:

Vad ska du göra ikväll?

Hon : vara med en kompis bara :)
Okej, vad ska ni göra då?
Hon : Nää inget speciellt, kanske ska till en annan kompis sen
aha, men vad ska ni göra där då?
Hon : Dom skulle kanske dricka lite, men du vet jag har inga pengar hehe
Så med andra ord, du ska festa ikväll & du kommer förmodligen bli bjuden på en gratisfylla?
Hon : meeh, hehe typ :P

Hon vet att hon ska dricka men hon vill inte säga det, för jag tror hon skämms, men jag vill inte heller att hon ska gå bakom ryggen på mig..


Jag tycker om henne som sagt, men jag känner att jag behöver en trygghet, en stabil flickvän som inte ränner ute varje helg..
Å även om hon bättrade sig, så vill jag ju inte heller att hon ska sitta hemma med mig bara för jag vill det, när hon egentligen vill vara någonannanstans..

Kanske var denna tråd bara till för att få skriva av mig lite, men om ni har nå råd & tips kom gärna med dom med. SKriver av mig pga att som vanligt, hon är ute & super nånstans, men ni vet.. hon skulle ju bara vara med en kompis..

work some magic