I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skolfotobolaget

Övrigt - Blandat

2006-12-14 19:45

Skolfotobolaget

Jag vill bara klaga lite. Ett bolag knäpper våra klasskort, samt ett porträttfoto. Inget konstigt där. Vad vi får veta är de tar bilden men man behöver inte köpa den, och så brukar det ju vara ...

Jag, som inte vill ha några dyra bilder köper endast en skolkatalog när dessa är under försäljning _på_ skolan.

Före och efter jag köpt skolkatalogen så skickar bolaget ut några papper om att jag kan beställa mina bilder på Internet, varvid jag slänger dessa, och tänker inte mer på det hela.

Idag kommer ett antal kort och även en faktura på olika summor, och vill jag inte ha korten - så är det JAG som ska skicka tillbaka deras kort (visserligen i samma kuvert) men det är här jag blir irriterad.

Jag har inte visat något som helst intresse av att jag vill ha dessa kort, varför ska jag då behöva ödsla min tid på att skicka tillbaka dem?

Deras baktanke är självklart att många kommer att glömma bort detta, och till sist betala utan vidare; för att slippa få bekymmer.

Vilket sätt... Hade jag varit intresserad hade jag väl beställt korten -- men nu gör dig sig bemödan att skicka ut varan, som de sedan bara kommer att makulera vid retur.

Nej, imorgon tänker jag ringa företaget och framföra min kritik, samt säga att ifall de vill ha tillbaka sitt kuvert är de välkomna att komma hem till mig och hämta det -- i mitt tycke, inte mer än rätt.

Nej, det är inte svårt att skicka tillbaka det, men jag ser det som en principsak.

/Let the trash talk begin!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.