I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Concerta" medicinering mot add/adhd

Övrigt - Blandat

2006-12-13 19:26

"Concerta" medicinering mot add/adhd

Nu är det såhär att mina läkare råder mig till att börja medicineras med medicinen "Concerta" mot min ADD.

Jag är lite orolig över bieffekterna och så med tanke på att det är från person till person om hur det blir eller om det funkar överhuvudtaget som hjälp.

Så jag är väl mer ute efter att få höra om det finns några här som provat på just denna medicin mot adhd eller add och om hur den funkat på dig?

Några frågor:
1. Har din livs-situation blivit något bättre mot hur den varit innan?
2. Fick du några bieffekter? (I så fall vad för några?)
3. Övrigt (T ex: något som kan vara bra för mig att veta, eller om det finns något du själv vill dela med dig av) (?)

Sedan är jag endast ute efter seriösa svar. Anledningen till varför jag frågar här är för min nyfikenhet att se om det finns mer som blivit hjälpta utav medicineringen eller mer som den inte funkat på. Och framför allt om hur det funkade på personerna.

Läkarna rådde mig till att tänka på saken under en vecka innan jag bestämer mig för om jag är beredd på att försöka. Så Jag behöver svar snarast möjligt.