I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Optimisktisk eller pessimistiskt?

Övrigt - Blandat

2006-12-12 15:36

Optimisktisk eller pessimistiskt?

Pessemisten: Glaset är halvtomt
Optimisten: Glaset är halvfullt
(Jag vet, det beror på vad fan man har i glaset, men ni fattar nog vad jag menar)

Men vem säger vad i detta fallet:
Halvsitta eller halvligga?
Vilket är det optimistiska och vilket är det pessimistiska?

Jag säger halvfullt och jag säger halvligger, så då borde väl att säga halvligga vara optimistiskt? :P

Långsökt? jag vet, men Skit i det =)

Men vad säger du?
så får vi se om vi kommer fram till nåt

Jag Är RapparKalja

2006-12-12 15:42
glaset är halvfullt.
men halvligga? nä
syumoan akoinwe!

2006-12-12 16:11
Jag gillar själva grundidèn med tråden, men ställer mig frågande till att utföra en undersökning där svarsalternativens olika värderingar är diffusa och oklara. Vad är vitsen?

och

Jag säger halvfullt och jag säger halvligger, så då borde väl att säga halvligga vara optimistiskt? :P

- Det är lika smart som att säga:

Jag äter rostade nötter, gillar soduko och anser glaset vara halvtomt. Alla jävlar som någonsin gjort japanska korsord eller ätit Estrellas Nutmix är pessimistiska, bittra individer? ;p
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-12-12 16:14
Det beror ju på vilken position man kommer ifrån, har du legat ner så halvligger du. Har du däremot suttit upp så halvsitter du.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2006-12-12 17:53
mitt glas är alltid halvfullt :]
- men nog om dig nu.

2006-12-13 09:16
phlegm P22
Detta är ingen undersöknig, det är bara en kul grej i en whoa-tråd
Jag Är RapparKalja

2006-12-13 09:17

när jag skrev det var det rätt mycket ironi i tankarna
Jag Är RapparKalja

2006-12-13 10:49
Mitt glas är tomt, och på den andra beror det väl på vem jag ligger med.
Rehab is for quiters.

2006-12-13 11:16
Potatisen P19
så om glaset var full och man dricker ur halva så är det halvfullt, och om det var tomt och man fyller på till hälften så är det halvtomt? :P
Jag Är RapparKalja

2006-12-13 11:17
halvhoppa eller halvstå?

2006-12-13 11:33
va?
Jag Är RapparKalja

2006-12-13 13:52

sånt här man tyckte va kul i 3an och ja jag e en jävla pessimist och tycker denna tråden e helt idiotisk

2006-12-13 13:56
fan bryr du dig då?
Jag Är RapparKalja

2006-12-13 15:04

Vem fan säger halvsitter? chillar kallas det. Chilla = en 360 dosa i handen ett par 3.5or i blodet, halvliggandes på en soffa, 24/7.

Halvliggandes låter bäst.. Det låter som att man ligger men att man valt det själv. Halvsittandes låter som att man inte vet hur man sitter. Det är även mindre beskrivande, typ halva röven utanför stolen, nästan ståendes fast lutandes mot väggen.. Kasst ord. Skrota det. Halvliggandes 4 president.

checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2006-12-13 16:43
jag säger nog halvligger, de låter mest avslappnat. jog e fö en riktig optimist o anser att glaser e halvfullt.

2006-12-13 20:21
...asså.. man får va bra jävla SLÖ om man inte orkar ligga mer än "halvt"..
däremot kan man halvsitta när man är lite trött.

och glaset är halvtomt.
heltomt. fuck it. i don't have a glas.

jag är inte en pessimist, jag är en realist med kass barndom
each one, teach one! för hiphopen vidare

2006-12-13 23:53
Rapparkalja
Ja, precis så tänker jag.
Har du druckit hälften av vattnet är glaset halvtomt, har du fyllt glaset är det halvfullt.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2006-12-17 18:30
så om glaset var full och man dricker ur halva så är det halvfullt, och om det var tomt och man fyller på till hälften så är det halvtomt? :P

eller om glaset blir halvfullt om man fyller på och tvärtom
Det finns ingen dålig musik
bara olika bra