Blind jägare WTF!!!
"Blind i Texas kan få jaga Blinda ska få jaga med laservapen, föreslår en ledamot i Texas delstatskongress. Den blinde jägaren får enligt lagförslaget lov att använda vapen med lasersikte och ska ha en medhjälpare vid sin sida. När biträdet meddelar att vapnets laserstråle hittat målet är det dags för jägaren att krama avtryckaren. Texas har ingen lag som uttryckligen förbjuder blinda att jaga. Däremot förbjuds användning av allt slags ljus vid jakt eftersom det kan förmå viltet att stanna upp. En behjärtansvärd satsning på jakt för blinda har gjorts i delstaten, men det har visat sig svårt att hjälpa de synskadade att trycka av i rätt ögonblick utan laserfunktionen. TT-AFP "
the T A P dance to it 1017475779
Haha! USA... Vad ska man säga? Förvånad är jag inte iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja! Hahaha, skönt att dem slipper skjuta på måfå nue..
blåvitt!
inte det minsta förvånad faktiskt. snart får väl blinda jaga andra blinda. cs i verkligheten för blinda. haha
syumoan akoinwe!
vafan... acceptera att du är blind och INTE kan göra allt som seende människor kan göra. jisses vilken idioti.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Helhet F22 men blinda människor är ju också människor. o det är en människas rättighet att få jaga om den så vill. diskriminering annars, o det vill vi inte ens ha. inte ens byfånarna i texas;)
syumoan akoinwe!
syumoan klart att de också är människor, men måste de tro att de kan göra ALLTING?! okej, jag erkänner: hade det handlat om nåt annat än jakt hade jag förmodligen tyckt att det varit en fin tanke, men det här är ju bara absurdt. "jag vill väl också skjuta ihjäl djur, trots att jag inte ser dem!". och jakt är fan inte en mänsklig rättighet! :P
Helhet F22 om du inte förstod så var jag ganska ironisk. eller jag kanske inte förstod att du var ironisk nu? aja det är tidigt:D
syumoan akoinwe!
syumoan jo, jag förstod att du var ironisk. jag fick bara lov att förklara mig/förfäras lite till för att det är så urbota dumt. att det är dödsstraffstexas förvånar mig inte heller ett dugg. nästa steg blir väl att de låter blinda, utan medhjälpare, skjuta de som är dödsdömda. lite mer sport...
Helhet F22 haha ja lätt. ännu roligare hade det varit om nu det blev en tävling mellan de dödsdömda o de blinda. att de dödsdömde ska försöka brotta ner de blinda eller nått o då blir de fria. undra vem som hade vunnit? de blinda har ju en stor fördel och de är att de dels ofta har bättre hörsel och kan försöka höra sig till var de dödsdömda är. dessutom har de ju vapen. men de de dödsdömde borde ju kunna lura de blinda genom att kasta saker så att de blinda tror att de är på ett annat ställe så att de sen kan överrumpla de blinda o slå bort vapnet o vipps är de fri från sin dom. ja jag är knäpp:D
syumoan akoinwe!
varför är ni så trångsynta, på vilket sätt påverkar detta er? på vilket sätt är detta så idiotiskt som ni får det att låta? han ska alltså inte sitta själv ute i skogarna och skjuta så fort han hör nåt som rör sig.ska ha en medhjälpare vid sin sida. När biträdet meddelar att vapnets laserstråle hittat målet är det dags för jägaren att krama avtryckaren. undrar om detta egentligen inte är säkrare än att en seende jägare ivrigt ger sig ut för att fälla nåt djur. tänk lite innan ni skriver.att det är dödsstraffstexas förvånar mig inte heller ett dugg. nästa steg blir väl att de låter blinda, utan medhjälpare, skjuta de som är dödsdömda. lite mer sport... förstår att du är ironisk (?), men det känns ändå som du tänker så lite..
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
tahoma P23 nu förstörde du det roliga för oss:(
syumoan akoinwe!
sorry bout dat
Den stora majoriteten blinda som vill jaga är säkert gamla jägare som blivit blinda någon gång under sitt liv. Och om dom vill sitta på en pall i skogen utan att se ett skit för att få skjuta ett djur så ska dom väl fan ha rätt att göra det också. Jag tycker det låter som ett bra initiativ. Så länge dom kan klara någon sorts jägarexamen trots att dom är blinda.
Rehab is for quiters.
Jag är fett lat, så jag vill ha någon som går ut och jagar åt mig. Eftersom jag inte orkar själv. Logiskt? Nä inte det minsta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad händer om biträdet medvetet låter den blinde skjuta på något annat än ett djur? en människa tex.... vem blir dömd i ett sådant fall, och för vad?
skulle tro att biträdet åker dit för mord
tahoma hehe eller hur det är väl ganska klart....
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
men medhjälparen borde kunna neka att han sa åt den blinda att skjuta. och att det bara var ett misstag, ord mot ord ingen straffas. wie
tahoma: ja, det är ju frågan. vem döms för vad? kan den blinde dömas för någonting? känns ju nära till att man antar att biträdet skulle kunna dömas för mord, men man skulle kunna tänka sig ett händelseförlopp i stil med vad nhoj påpekar. vart går egentligen gränsen? skulle man kunna åberopa dråp? grönajätten: har du lust att förklara varför det är så 'ganska klart'?
tahoma P23 det påverkar mig inte alls vad eller hur folk skjuter på i texas. men måste de absolut skjuta på något när de är blinda? kan de inte bara sitta på en pall i skogen? kalla mig trångsynt, jag tycker bara att det känns absurdt att man ska få jaga utan att se. jag förstår heller inte vilket nöje man skulle få ut av det."han ska alltså inte sitta själv ute i skogarna och skjuta så fort han hör nåt som rör sig." jag förutsätter att de inte får jaga alls nu. och vem är det säkrare än? jägarna eller djuren? och nej, jag tänker inte så. jag är emot dödsstraff över huvud taget. jag ville förlöjliga texas eftersom jag tycker att de inte är riktigt kloka ibland.
En behjärtansvärd satsning på jakt för blinda har gjorts i delstaten den meningen var mycket roligare när jag läste fel och "för" och "på" bytte plats jag fattar ärligt talat inte vad folk har emot det här förslaget, annat än att man ogillar jakt. det känns som att folk tänker "ja se dessa tokiga amerikaner med deras fetma, automatkarbiner och stora bilar. hujedamig ett sånt land!"...fast det är klart. om medhjälparen säger åt en blinda snubben att skjuta och han inte skjuter direkt utan väntar en sekund och det råkar stå en liten femåring precis bakom rådjuret kan det ju bli problematiskt.
Helhet F22 blinda medför ju en ökad säkerhetsrisk vart fan dom än går...kan dom inte bara sitta hemma på en pall i köket istället?
Demento med ett vapen i handen blir det väl etter värre?! jag menar inte att jag tror att de utgör någon mycket större fara för att de är blinda. de har ju sina medhjälpare. jag förstår bara inte grejen med det hela. vari ligger nöjet?
Helhet F22 det är väl en vanefråga. det handlar troligen om mer än att bara se. hela upplevelsen att jaga är förmodligen mer än bara visuell (får man väl anta)
Det är en bra satsning. Ifall man bor i Texas och inte får leka med skjutvapen måste man känna sig som en andra klassens medborgare, om detta beror på ens handikapp är det ännu värre.
Demento jo, det är det nog. jag tycker bara inte att synskadade människor och skjutvapen hör ihop.
pryan Om du tar en blind mans gevär, riktar det mot någon person och säger till honom att han ska trycka av och personen dör så är det väl ganska uppenbart att du hade uppsåt och att du visste att personen kunde dö. Sen som vid alla brott är det inte alltid lätt att bevisa att det var vad som skedde men det är en annan sak...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
ja säger bara.... facking seriöst...
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Det är lite roligt att det finns en låt av W.A.S.P som heter Blind in Texas...
"Bara för att du är ful ska du inte tro att du slipper undan"
alltså han måste väll ha biträdet vid sin sida? bland folk som tycker jakt är helt ok ser jag inte problemet. jag ser det bara som lika fel som för en seende vanlig jakt.
* jag ser det bara som lika fel som jakt för en seende.
jag menar inte att jag tror att de utgör någon mycket större fara för att de är blinda. de har ju sina medhjälpare. jag förstår bara inte grejen med det hela. vari ligger nöjet? om det inte utgör nån fara, varför bryr du dig då? var nöjet ligger är väl upp till den blinde jägaren att svara på. jag ser inget nöje i att samla frimärken, men jag har absolut inte nåt emot folk som utför den hobbyn.
grönajätten: ja men det förstår väl jag med, men det är ju trots allt inte du som egentligen utför handlingen, det är det jag funderar kring...
jag säger varken att jag har rätt eller fel, jag yttrar bara min åsikt: jag tycker att det är idioti. man får väl tycka till om saker även om det inte påverkar en. irakkriget, som jag också tycker är idioti, har absolut ingenting med mig att göra, men det får jag väl heller inte ha någon åsikt om då.