Coca Cola Narkomaner, vår frälsning står för dörren
Det finns säkert fler än jag som är helt hooked on Coca Cola. Det hela började när jag sommarjobbade för första gången och var så otroligt trött varje gång jag kom hem att jag tog för vana att köpa en Cola på vägen för energin och sen har man ju alltid gillat hur de smakar. Det tog ju inte lång tid alls innan detta blev vanebildande och innan jag fattat vad jag hållt på med så har jag köpt en flaska varje dag i nästan ett år. Då hade man ju gått upp i vikt och hela härligheten så jag försökte sluta, men det gick ju sämre än anat. Så jag böt till Cola light och gick ner kilona igen, men även fast jag dricker cola light frekvent så kan jag inte påstå att jag är så överförtjust i det, det är mer en ersättare.
MEN NU ! Mina damer och herrar står nått otroligt för dörren, Coca Cola Zero som de säljer i Norge. Mina farbror köpte med sig sånt till mig då han var där sist och jag lovar er, det är en light revolution. 0.3 kcal per 100 ml och det smakar så gott som den med socker i . Tänkte bara få dela med mig av denna glada nyhet för er som vill dricka cola men som går upp i vikt av det. Om norrmännen gillar det så kommer det släppas här också. Av nån anledning fick norrmännen vara test-land för denna produkt.
facebook.com/idiomatisk - fan page
soft ju:O
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Fuck allt, finns inget som kan konkurera orginalet.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
betaform Trodde inte jag heller. Men jag har testat detta och det är lika bra som orginalet.
nya Cola Light med sucralose kan suga mig.. jävla dynga :( likförbannat hookt på den :) men den med aspartam va sjukt mkt bättre..
cry me a river! --> thcrew
joda Det är aspartam i Zero.
Kan man bli fysiskt beroende av Cola?
Var också beroende av coca cola en gång i tiden, nu smakar det inte ens gott längre var hur länge som helst sen jag drack det senast.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
fan va nice! aspartam är guds gåva till människan! Drog, socker?
Drog = Drogo
Värt att testa, men det kan inte vara drickbart. Lär ju smaka som Tab Xtra.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Drogo_05 F15 Klart man kan, är både socker och koffein i det och det är väldigt vanebildande.
joda men om det bara är sockret i cola som gör en beronde, kan man ju lika gärna ersätta colan med något annat. Jag har nämligen hört många som säger att de är beronde av coca cola, men det är ju för lite koffein för att det ska vara det. Det är ju bara sockret då, men då är man ju bara vanligt sockerberoende.. och inget annat?
vem bryr sig om cola överhuvudtaget när det finns julmust ! mmmmmmmmmhmhmmh
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Drogo_05 F15 Neh jag ser det då som ett Coca Cola beroende eftersom det inte går att lugna med vanligt godis. Det sitter nog mycket i huvudet tror jag.MickMästarn P18 Om man hade vart förtjust i julmust så ;) men tyvärr..
Moderator
2006-12-05 21:34
Man blir beroende av sockret i colan men man förknippar sitt sockerberoende med colasmaken. Så nej man kan inte bli fysiskt beroende av just coca-colan.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
mickmästarn: Word.. Tur att läsktillverkarna har skänkt oss påskmusten och festmusten också..
Rainmaker Allt sitter i huvudet... vilket jag f.ö. tror att näst intill alla beroende gör.
Hej whoa! Jag är så kallat cola-beroende enligt mig själv och alla som känner mig bra. Folk fattar inte hur jag kan dricka så mycket cola, och jag fattar inte hur dom INTE kan dricka cola så ofta. Grejen är att såhär har det gått i drygt 1 år och jag har fortfarande inte ökat i vikt pga cola-drickandet. Min vikt ökar endast pga att jag blir större/längre, och jag förstår inte varför jag inte blir mullig. Dock är ju det en stor fördel/nackdel för att inte öka i vikt pga colan + att jag inte fått dåliga tänder heller gör att jag fortsätter likadant med drickandet. I skrivande stund har jag just dragit i mig en cola och bara tanken att sluta upp med cola är helt omöjligt i min värld. Det är min syn på coca cola.- såkel.
Varför skulle de "lansera" Cola Light med aspartam här när de precis tagit bort den och gjort massor av reklam för Light med sucralose?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Dock kommer inte Coca Cola Zero bli en vana för mig att dricka istället för originalet, så antingen slutar jag dricka eller fortsätter det såhär. Rain, skicka en burk! puss - såkel.
Sönderslagen- P13 Det kan hända att du känner ett psykiskt beroende av cola, men det är egentligen ingenting som håller fast dig vid att fortsätta att dricka förutom din inbillning om att du behöver det.
Drogo_05 F15 Av samma anledning som folk kan bli beroende av att sitta på internet eller ha sex så kan man bli beroende av cola, Det frigörs dopamin i skallen då man använder det för att signalera att detta tycker vi om, och sen behövs det mer och mer för att få dopamin (som är en belönings substans) att frigörs så det ökar och ökar och tillslut ter det sig som ett kroppsligt beroende.
Aspartam är ett cancerframkallande medel.. men whatever.. man får ju cancer av allt nuförtin.. potatis, tomater, etc etc
(\_/) (O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help him on (> <) his way to world domination.
errrrrr cocacolaberoende bottnar väl i ett sockerberoende, och det hjälper fan ingen äcklig lightläsk mot marknadsföring brrrrrrr
du kanske blir beroende för att det finns beroendeframkallande medel i läsk?
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
jeg synes den smaker som cola light, som jeg synes smaker dritt.. derfor blir det vanlig cola uansett ;D
Oslo!!!!!! Norway!!!!
COCA COLA VANLIJ, FÖR ALLTID I MITT HJÄRTA
FÖRORT
va i sånt extas att jag stava fel på vanilj
FÖRORT
Orginal ftw,men man kan ju ge det en chans om det nu blir aktuellt.
vanilj va fan jääävligt gott .. nu hittar jag den aldrig längre finns de kvar nånstans ?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Producent
2006-12-06 00:24
Fuck dat, Pepsi e de som gäller, Pepsi Edge och Pepsi Vanilla, dats the stuff !
Since 1984 @realgizlee // twitter
äsh bara folk med diabetes som dricker light
droga, sen finns det ju koffein i colan också.. så det som gäller e cola decaf ;)
Noxx, senast i somras framkom att det inte är vederlagt att aspartam kan orsaka cancer hos människor..
Har _ALDRIG_ stött på en lightläsk som smakat annat än äckligt sött, stöter jag på just denna ska jag dock testa. Smakar den skit stämmer jag er :/
Look with your own eyes - See with your own mind
stocktown, lär dig läsa. Det finns inga vetenskapliga belägg för att aspartam orsakar cancer hos människor.
pendragon gamla lighten smakade ju inte äckligt sött..
Hahaha sluta lura alla stackare nu. Coca Cola Zero smakar typ exakt likadant som light-versionen, om inte sämre. vidrig blaska! Hellre Pepsi än Cola Zero liksom :| Det kommer aldrig kunna göras nåt i närheten av Coca Cola, utan socker, tillsatser osv. Finns bara en väg att gå, och det är orginal-vägen :)
CAMPIONI!
Såg den i kafeterian idag, blir till att testa imorgon.
California, knows how to party!
älska socker
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Kommer testa den om den kommer till Sverige, men knappas nått jag kommer hålla fast vid. Kommer göra vanlig Coca Cola nu, sen och ta mig fan föralltid. Fast fortsätter jag som jag gör nu lär jag dö inom 3 år :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
stackars dina tänder
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cola ligth man my self och jag driker aldrig vanlig cola, men jag har vant mig vid det och nu kan jag inte drika vanlig cola i stälet.
tack!... när kommer den till sverige sa du`?
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Jag hoppas det du skriver i första inlägget stämmer, jag är torska på coca cola, har ner graderat mig till cola light, och kan man ta steget till denna och sen steget till inget !! MOAAHHAHA
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
har bara ett tips till alla som vill sluta med cola, det funkade på mej. ta och ät tre muskotnötter utan något till. När du har gjort det mår du illa bara utav att känns colalukten, det funkade för mej, peace!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
joda Gör den ju! The horror :(
Look with your own eyes - See with your own mind
Coca cola II is the stuff. men det var väll århundraden sen den slutade säljas...
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Tror allt detta är bull. Cola Light med Sucralose är ju precis nylanserat, det är Norge som inte hänger med. joda: Vederlägga betyder väl iofs ändå motbevisa.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår