I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I min stad dör folk som flugor... nästan!

Övrigt - Blandat

2006-12-05 20:38

I min stad dör folk som flugor... nästan!

Jag bor i staden som ryktena säger blivit utnämnd till Svriges tråkigaste stad TVÅ gånger. Staden som faktiskt räknas som en medelstor svensk stad heter Eslöv. Men ena gången var det en dum journalist som var här på en söndag och klagade på att allt var stängt, men jag menar... i vilken stad är allt öppet på en söndag? Nu till min riktiga frågeställning; är Eslöv verkligen så j*vla tråkit och pissigt så att två personer väljer att hoppa framför ett tåg med bara några månaders mellanrum? För så är det nämnligen. Senast idag hoppade någon framför ett fint hederligt pågatåg utanför vår kära kyrkogård (ironiskt nog) och för bara någon månad sen, en 60-årig man (tror jag) framför ett X2000 på stationen.
Var det en ren slump att det på någon månads marginal var två superjätteolyckliga människor som valde att hoppa framför tåg, eller är det bara så att Eslöv är en skitstad?

Man får fan ta sig en funderare alltså...

Call me Mr. Tibbs

2006-12-05 20:41
Det var väl egentligen inte bara trisstesen jag menade, det tog jag mer som exempel. Jag undrade varför så många (som det ju faktiskt är för en stad med ca 17000 invånare) tar livet av sig.

Citerar mig själv: är det bara så att Eslöv är en skitstad?
Call me Mr. Tibbs

2006-12-05 20:42
Kallades inte Eslöv sveriges rövhål av nån snubbe, författare eller liknande?

2006-12-05 20:43
Vill inte förstöra din tråd eller något, men räknas 17000 invånare som en medelstor svensk stad?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-12-05 20:50
fridge: du hajjar.

Eccan: det är faktiskt riktigt sant!
Call me Mr. Tibbs

2006-12-05 21:35
dags att flytta ?:)
Blääää

2006-12-05 21:58
Eslöv är en tråkig stad! :/

2006-12-05 22:17
Den ständiga brisen av avlopp/avföring kan ju också ha något med saken att göra...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-12-05 22:52
Har bara varit i Eslöv några få gånger men måste faktiskt säga att det är en otroligt tråkig stad. Nog anledningen till att jag inte är där så  ofta heller.
http://www.petar.se

2006-12-05 23:26
Två av 17000??? Låter inte som speciellt mkt....inte för att förringa det faktum att dom stackarna var olyckliga. Men det finns nog ställen med högre självmordstatistik
www.susei.blogg.se

2006-12-06 00:38

vart ligger eslöv??

muuuuuuu...

2006-12-06 01:00
att försöka komma på varför människorna tog självmord är väll lika menlöst som att gissa vad tupac tänkte när han dog
Follow the dao, right about....NOW!

2006-12-06 02:27
ja vafan...T.R var ju tvungen att flytta till malmö för att göra ordentlig gangstarap, eslöv är väl inte tillräckligt hårt antar jag...

2006-12-06 03:31
jag hade för mig att borås var sveriges tråkigaste stad. de ska ju ockå enligt engelska nyheter använda krematoriespillvärmen för att värma villor där.

I satn jag bor i är allt öppet på söndagar. vissa saker bara till fyra men endå.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob