I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem ska med till en ö?

Övrigt - Blandat

2006-12-05 16:16

Vem ska med till en ö?

Nu har detta länge varit en tanke.
jag skapade en tråd här för jättejätte längesen då jag förklarade min idé exakt och jag fick faktiskt en massa här inne som ville hänga på.

hittar inte tråden och orkar tyvärr inte skriva allt igen =þ

Men!
jag ska till en ö o starta en ny civilisation.
ingen tv, inget internet, inga datorer, allt som vi har nu ska poff försvinna från vår verklighet.
Det är bara Vi och det vår kära Ö har att erbjuda oss.

En mans logik är vansinne för en annan

2006-12-05 16:17

Robinson stuk eller?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-05 16:18

robinson fanns inte när jag kom på att detta vill jag göra. dessutom har jag aldrig kollat på robinson. typ bara bytt kanal när jag sett det.

2006-12-05 16:22
Var ska du få tag i den ön någonstanns? Lär bli rätt svårt att bygga upp en ö från grunden. Sen hade ni nog tröttnat på ö livet efter ett halvår. Rätt jobbigt att aldrig träffa folk osv.

2006-12-05 16:23
jag är på, joibbar som kock så jag kan styra maten:) det kommer ju upp nya öar lite då och då, var kanske ett par månadre sedan sist.
Bullar o mjölk är fan det bästa som finns.

2006-12-05 16:26
en ö hittar man på en karta. eller åker runt o hittar en.

tröttna vet jag inte för man vänjer sig vid det livet. man har ju överlevnad o tänka på och måste odla käk, jaga osv...

folk förr i tiden hade nog inte de problem vi har idag som att tex. vi blir rastlösa om vi inte gör något tillräckligt "roligt" osv...

jag tror man hade mått mycket bättre. rastlös hade inte funnits längre.

träffa folk? man träffar dom på ön. det räcker. vad ska man med folk till? :S
Man har sin Tribe.

2006-12-05 16:28
cool idé kan ni ha en blogg från ön så ska jag följa er.. gärna med webcam

2006-12-05 16:28
robinson fanns inte när jag kom på att detta vill jag göra. dessutom har jag aldrig kollat på robinson. typ bara bytt kanal när jag sett det.

=

Jag vill betona att det är _MIN_ idé och att jag inte fått inspiration från någon!!!!!!!1111111111111oneone
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-12-05 16:29
Jag har haft samma tanke sen jag såg the beach för första gången, someday!

2006-12-05 16:35
wackcent P22
"ingen tv, inget internet, inga datorer, allt som vi har nu ska poff försvinna från vår verklighet."
dvs ingen cam :P ingen blogg heller.
sorry =P

Keffoo
har inte sett the beach heller =þ

men det e fett skönt ändå o bara komma bort från allt som finns här. det stör oss omedvetet och vi blir deprimerade.
istället för att leva som en människa ska leva så är vi förslavade, vi är som arbetarmyror, föds in i ett system o väljs ut till olika sysslor. jag e trött på det.
en människa ska vara en människa.

ni har ett val. välj...

2006-12-05 16:38
1000000 kr att du inte klarar av det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-05 16:40
haha
Precis, för man har så klart inget själv att säga till om gällande vad man gör med sitt liv... exakt :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-12-05 16:41
En surfingbräda, musik och ett plantage så kommer jag ;D
Jag pallar inte ha ett citat här.

2006-12-05 16:44
painted 

Musik får man skapa själva ;) har magen o trumma på tills vi bygger nåt.

kom igen folk, tänk efter nu. vill ni leva som boskapsdjur eller vill ni ut i det fira o leva som människor ska leva?

släng av dig samhällets tvångsryggsäck o lev.

2006-12-05 16:45
import av musik , surfbräda , skatepark, lite färg och penslar canvas så kommer jag till paradiset. massa HOTCHICKS måste jag ha så ja kan styra en emil byggs civilisation. NYA ROM!
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-12-05 16:48
emil-_- P18

haha emil emil emil =D
inget ska med. du får bygga allt, vill du ha en bräda, hugg ner ett träd.

sen de me massa hotchicks ;) efter några år där så kommer du nog tycka att alla tjejjer som är där är "HOTCHICKS"

vad är egentligen en hotchick? ;)
grottmänniskor tyckte säkert deras brudar va fina ;)
du får vänja dig =D

2006-12-05 16:49
Det måste vara en ö någonstans där det är varmt och där det finns en helvetes massa lättfångad fisk/krabbor/villebråd/frukter. Med andra ord vara så idyllisk att nästan inget behöver förändras. Då kan vi ägna all tid åt att göra totempålar, stamm-tatueringar, uppfinna danser och sätta på tjejer (typ som arawak-indianerna på jamaica)

Är klimatet kargt kommer folket att utvecklas och organisera sig för att överleva... det är därför vi i Europa blivit stressade hackers allihop.

Eftersom jag ska bli jurist åtar jag mig att skriva den nya civilisationens konstitution... där rätten till 6 timmars arbetsVECKA slås fast, och alla härskare förbjuds. Vi kommer även att behöva doktorer, tandläkare oc haschodlare...

2006-12-05 16:52
om jag får ta med min pojkvän och massa cb-frön så vi kan starta en fet odling så hakar jag på! :)
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2006-12-05 16:52
mästerkatten 

bra, vi har hittat en snubbe nu som är engagerad i sånt här...
men jag måste göra lite saker klart för dig =)

6timmarsarbetsdag osv håller jag inte med om, va ska ni göra resten av tiden?
det handlar inte om arbete längre. det vi gör där det är vårt liv.
vill du inte äta o sova under tak, jobba inte alls =P
vill du ha ditt käk o tak snabbt, då jobbar du på det tills de blir klart. inge tvång till nånting.

men däremot ska vi ha ett råd.
Jag tar det slutgiltiga beslutet av vad som sker.

mästerkatten 
Du ingår i mitt råd.

2006-12-05 16:53

spacecake F19

sure.

2006-12-05 16:57
Finns de ingen alkohol ?!
Men lika glad är jag för det!

2006-12-05 16:59
Men det finns nog ingen ö du kan få bo på gratis. Det är ju alltid nåt land eller en människa som äger en ö, tyvärr. Tvivlar på att ni skulle hitta en egen ö :)

2006-12-05 17:01
neapaal P18
jag personligen gillar inte alkohol och tror att det kommer att göra kaos för vår lilla ö =P
men de finns annat =)

Narkimic P20
de löser sig ;)

2006-12-05 17:01
Then count me out!

2006-12-05 17:18
neapaal - räcker det inte med röka?
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2006-12-05 17:20
Hade jag testat så hade jag berättat! finns inte sånt i mitt hood vettu

2006-12-05 17:21
nej för fan. tänk så finns the others på ön o kidnappar oss en efter en?

lost i verkligheten, nej tack.

eller jo, om någon av er ser ut o är som sawyer;)
då är jag på
syumoan akoinwe!

2006-12-05 17:28
Jag är lätt på! Jag har själv drömt om detta ett bra tag nu. Detta livet som jag/vi lever nu är jag så trött på.

Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2006-12-05 17:50
jag hade inte bangat följa med.

2006-12-05 17:53
haha fan vilken tuff idé! :D
Om ni hamnar på en "Lost" Ö så är jag på å, då kan jag leka att jag är Boone eller Locke och utforska djungeln.

Live Hard, Die Young
Moderator

2006-12-05 18:07
Utan någon som helst jävla tvekan. Dock föreslår jag att vi tar ett lite längre steg och tar med oss lite kossor och getter. Så vi kan få lite mjölk.

Sen svampar måste vi också odla. Eller ja....alla får odla vad de själva vill eller? Ska vi fungera som ett kollektiv eller att alla bara gör vad de själva vill? Och lagar mot typ våld och sånt måste väl finnas?

Jag kräver för övrigt en plats i rådet för jag har tänkt på det här många gånger också. Fast då har det inte hänt på en ö.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-12-05 18:22
Jag vill :)
Ingen kommer tro mej nu men min pappa blev erbjuden att köpa Phuket en gång i tiden för ca: 1 miljon men det var alldeles för mycket på den tiden..

synd att han sket i de :P 

2006-12-05 18:33
Och odla hampa!
...och det är det som är så fint med whoa!

2006-12-05 18:35
Reza_The_Slacker P21

6timmarsarbetsdag osv håller jag inte med om, va ska ni göra resten av tiden?

- Men de är ju det där tänkandet vi måste befria oss ifrån =) En stor del av jordens befolkning levde fram till för bara något århundrade sedan i kulturer där arbete i princip inte fanns.

Jag skrev 6 timmars arbetsvecka till och med. Det kunde vara den tid varje invånare är skyldig att utföra ett arbete som gynnar kollektivet... typ samla in mat eller snickra på hyddorna. Resten av tiden får man ägna åt frivilliga aktiviteter som gynnar en själv eller andra, eller bara är kul XD

Admin

2006-12-05 18:54
Det skulle ju vara asnice, fast inga lagar och shit, allt ska vara fritt och liberalt och fint. På sin höjd att man skulle upprätthålla den gyllene regeln att inte behandla andra som du inte själv vill bli behandlad, men det är allt, inget arbetstvång eller något annat som ärkekommunist mästerkissen vill införa. Bara göra det man vill utan att någon säger till en vad man ska göra =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2006-12-05 18:59
Fett att bo på en ö iaf om de växte gräs där så att man hade nåt att göra:)
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2006-12-05 19:30
KaptenKrok P21

Getter o kossor är en utmärkt idé, se bara till o hämta från båda könen så det kan bli fler.

Allt som tillåts och inte tillåts går igenom rådet.
Odla får man göra juh, odla vad ni vill.
Rådet kommer att tillåta det, de vet jag.

lagar mot våld o liknande kommer vi att ha.
Inget Onödigt Blod Spills!
Blir de tjaffs, Direkt till rådet! Vi kommer med ett svar, antingen den som gjort fel får svälja eller om vi väljer att denna konflikten kommer bara att växa om ni inte agerar så får ni ta en fajt i "cirkeln"

alla regler kommer gå igenom rådet.

för att du ska få en plats i rådet kan jag inte lova ut.
man måste bevisa sig värdig.

------------------------------------------------------------

painted

din papps har tydligen cash så dig behöver vi =)

Reta P21

kommer du så e du fiskare. men med någon. så du inte slänger in fiskarna i havet igen.

JP P22

aaa men vi måste ändå ha vissa lagar som e tydliga, bryter man mot våra lagar så blir man skickad till "sidan"
(en sida på ön där vi har allt vårt avfall) o där måste man vara tills man avtjänat sitt straff.

2006-12-05 19:35
Okey people, we´ve got work to do!

Moderator

2006-12-05 19:37
Reza_The_Slacker P21 Att jag fick längst svar visar väl att jag är värdig om något?

Men att ha en andra sida dit man skickar straffade lägger jag veto mot direkt, för blir det för många där så samlas ju alla bråkstakar på den sidan och då blir vi ju överfallna till slut. Mycket bättre då att inte utesluta någon utan bestraffa på annat vis.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-12-05 19:44
robinson ? klart det fanns när du fick denna snilleblixt eftersom boken är typ 100 år gammal, lycka till iallafall ...
Tråd dödadar!

2006-12-05 19:48
KaptenKrok P21

att ditt svar blev längst var att jag tror nog att alla vill vara med i råden o tänkte att medans jag svarar dig så gör jag de klart för alla andra oxå att det inte bara e o joina rådet =) men du tänkte gulligt.

sen angående "sidan"
där har vi allt vårt avfall, det är inte bekvämt o vara där borta så jag hoppas folk avstår från att mörda folk hos oss o typ sno alla frukter som stackars anna har samlat i 1 vecka.

vi ska vara ett fredligt folk.
blir det bråkstakar så tar man hand om dom direkt.
finns det något som stör vår harmoni, då tar vi itu med det.
finns massa metoder. därför vi ska ha ett råd.
jag är rätt hård i mina straff. därför behövs flera personer o vi diskuterar o till slut ger jag det sissta ordet.

2006-12-05 19:49
Jeppzo P18

människor levde såhär för jätte jätte jätte länge sen, långt före man kunde skriva en bok som hette robinson =)

2006-12-05 19:51
Vi langar diktatur, med en riktigt bra diktator som styr omkring så att alla blir nöjda och glada. INGA KLASS SKILLNADER! LÄNGE LEVE FIDEL!!(Inte så länge till faktiskt.)
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-12-05 19:53
Big-Jum P1

Jo det hade varit bra med mig som diktator.
men jag tror nog det är bäst med "Rådet"
låter mäktigare oxå.

"jag skall gå till rådet med det här"
Moderator

2006-12-05 19:58
Ja jag tänker då fan ha en plats i rådet. Jag har ju hur länge som helst drömt om ett enda råd som styr hela världen.

2006-12-05 20:02

nice :)

2006-12-05 20:05
"min pappa blev erbjuden att köpa Phuket en gång i tiden för ca: 1 miljon men det var alldeles för mycket på den tiden.."

jag tror att antingen är painted jättegodtrogen och hans pappa driver med honom just pga det eller så är det här det mest korkade försöket att ljuga nånsin.

2006-12-05 20:13
hmm.. ja kanske. lät lite sådär om jag ska vara ärlig men jag kan liksom inte säga varken bu eller bä där riktigt. ganska blank angående det påståendet måste jag nog säga att jag är. :D

2006-12-05 20:15
Reza_The_Slacker P21: där föll ju planen! bygga ett paradis skulle vara bättre , med alla softa saker , färg , brädor , parker , och sen starta en civilisation! fan utan allt , pengar o skit ! :P weho!
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-12-05 20:16
men vadå, låter inte "jag känner mäster BigJ!" bra eller?
eller typ "ååh bossBJ då är så mäktig!"
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-12-05 20:36

Det låter som en ganska härlig tanke men pessemist som jag är så ser jag en massa problem. t.ex vad händer när alla får malaria?

Reza_The_Slacker P21 sen tycker jag det låter skumt med rådet. Om man har ett råd borde det då inom rådet inte vara jämlikt mellan rådsdeltagarna? Varför ska du ha avgörande ordet? Om jag flyttar till ön kan jag lova uppror efter en vecka under sådana förhållanden!

Gerdaman