I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dress code?

Övrigt - Blandat

2006-12-04 12:20

Dress code?

Imorn ska jag på arbetsintervju för en tjänst jag verkligen vill ha på ett företag som verkar schysst. Nu ringde nyss personen som jag ska ha intervjun med och snackade lite om tid och plats osv. och allt kändes bra tills hon sådär bara på slutet liksom nämnde "Ja just det, vi har dress code här så...du behöver ju itne komma i slips precis men inga blå jeans. Skjorta och byxor typ..."

Vafan menas med det? Vilken slags skjorta och vilka slags "byxor" är då OK? Jag har ju inte direkt några dockers på lager här hemma och jag vägrar gå i vanlig vit struken skjorta...vad är egentligen OK att ha på sig? Är det OK att ha helsvarta lite "finare" jeans?

2006-12-04 12:24
Helsvarta jeans är inte okej. Svarta finbyxår finns i en jävla massa olika modeller. Svarta byxor helt enkelt. Oftast brukar dress code betyde vit struken skorta, sorry ;)
Music is my boyfriend!

2006-12-04 12:24
haha byxår
Music is my boyfriend!

2006-12-04 12:25
kan en admin rätta till mina stavfel innan någon smarthead här på whoa börjar påpeka dom
Music is my boyfriend!
Rappare

vanlig struken skjorta är ju det ultimata om du vill ha jobbet!

Fina byxor som inte är blåa jeans? kostymbyxor skulle jag tro!
http://www.innuce.nu

Aaa min kompis som jobbar på EB games har liknande.. Ett par inte allt för stora byxor och en vit skjorta från H&M eller Dressman. Men jag det borde väll gå bra med kanske en piké också?

Dem vill väll att man ska se lite vardaglig ut?

Love Music And Dance

2006-12-04 12:28
Hahaha...

Vad är det för jobb?
Love Music And Dance

2006-12-04 12:39
Vi har typ dresscode på jobbet och det kan vara lite jobbigt ibland men det betyder ju inte alltid att man måste klä sig som en 50-talist, vi "ungdomar" har ju ett annat sätt att klä sig propert på.

Jag kan t ex komma undan med ett par Levis ur deras skruvade serie och en skjorta med någon cool slirre och en brun kavaj.
Medans en 50-talist kanske skulle gå med marinblå skjorta och svart slips med svarta lackskor och brothers byxor.
Rock out with your cock out!

2006-12-04 12:46

naj svarta jeans funkar inte .
svarta kostymbyxor och nån skjorta !
mjao!

2006-12-04 12:47
Det är klart som tusan att svarta jeans fungerar med tanke på hur hon formlerade sig: "inga blå jeans"
Hade det inte varit okej hade hon sagt: "inga jeans"

2006-12-04 12:48
Hmmm så man kan alltså som "nästan 22-åring" tänja lite på det? Jag har några skjortor jag tycker är snygga men de är ju knappast vita, pösiga och strykta. De är snarare ganska tajta och har mönster. Är det OK? Och en pikétröja måste väl fan funka? Jag vägrar fan gå i chinoos så hyfsat tajta byxor som är svarta och inte tillverkade av jean?

Kanske borde jag modella lite och visa er bilder så får ni säga vad som är OK hehe. Jag ahr hursomhelst bokat en tid hos frisören för att ansa fluffet lite.

Eggyo P20

Hehe jag gillar din tolkning!

Rappare

2006-12-04 12:53
"De är snarare ganska tajta och har mönster. Är det OK? Och en pikétröja måste väl fan funka? Jag vägrar fan gå i chinoos så hyfsat tajta byxor som är svarta och inte tillverkade av jean?"

Ja, ja, och ja
http://www.innuce.nu

2006-12-04 13:00
Haha säg vad det är för jobb då! :D Och vad ska du ha för skor till? Sneakers till kostympaltor är allt annat än fresh
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2006-12-04 13:06
Jobbet jag söker är marknadsassistent. På mitt förra jobb, som marknadsassistent, var det ingen dress code. Klart man inte gick i trasor, man klädde sig snyggt och fräscht men det var ju ingen som gick i kostym direkt...

Nej. Tajt mönstrad skjorta, tajta svarta "byxor-ej-av-materielet-jean" och mockaskor får det bli.

Det borde väl vara OK?

2006-12-04 13:11
two_grand P25

"ett par Levis ur deras skruvade serie och en skjorta med någon cool slirre och en brun kavaj."

Det där lät ju cleant. Jag får helt enkelt gå ut och shoppa lite coola slirrar och jordfärgade kavajer!

2006-12-04 13:15
Har en outtalad dress code här på jobbet.
Man kan klä sig snyggt utan att konstra till det för mycket.

Just nu sitter jag i ett par T5S-jeans, lite gråblå nyans, svart LRG-tee ...och lyfter upp det hela genom att ha på mig ett par skinnskor av märket Perry Ellis - stilrena och får det hela att se snyggt och propert ut.

Har aldrig använt en skjorta på mitt jobb - någonsin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-04 14:12
officekjol, stövlar och svart tröja
nadia@the office like whoaaaaa
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2006-12-04 14:16
kash

...men sen är du iofs. en businesswoman! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-04 14:35
gå catwalk like whoa!
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-12-04 14:49
kash F25

Är officekjol ett myntat begrepp? Länka bildexempel!

2006-12-04 15:45
officekjol är väll en såndär rak svart modell som slutar precis under knät, med zipper där bak... typ
Rock out with your cock out!

2006-12-04 16:39
kostymbyxor och skjorta. ta eventuellt slips också och kavaj så ser det fin-fint ut. jeans funkar inte alls.

låna av en polare i värsta fall...
Delam tange barat

2006-12-04 16:54
Det behöver inte vara någon big deal, håll dig undan jeansen som hon sa. När jag ska leka uppklädd med jobbet drar jag på mig en skjorta, tight tröja över och - alltid - cleana sneakers. Har funkat wunderbar hittills. Dresscoden är lika bra åt båda hållen, man slipper komma med frack när alla andra har hawaiiskjorta, och man slipper komma i hawaiiskjorta när alla andra har frack.

2006-12-04 16:55
Dra på dickies kostymen..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2006-12-04 16:56
vafan se anständig ut så är det lugnt, flaxa inte för mkt med färger och håll det cleant.

och vafan är problemet med chinos?
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2006-12-04 16:57
hehe
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2006-12-04 17:00
 http://www.hs-zigr.de/~bgriebel/dresscode.JPG

randigt is teh shit!

hah : )
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-04 23:10
Alright, jag håller mig för att posta det här eftersom man inte ser klok ut på bilderna och de är...ja..väldigt suddiga och ganska dåliga men här har kommer alternativen.

Länk.

2006-12-04 23:16
#3 is teh shit,
Avslappnat men endå uppstyrt!
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-04 23:55
#2 OCH #3 var nice. kör på nån av dom.

2006-12-05 00:41
3an utan att tveka
- Alessandro Nesta

2006-12-05 00:58
2an eller 3an.
Fast med de business-glasögonen är jobbet redan ditt ändå!
Lycka till!
CAMPIONI!

2006-12-05 01:20
2an och 3an!
baeng

2006-12-05 01:31
med "blåjeans" menar hon nog den där vanligaste klassiska blåslitna färgen, som ser extremt vardaglig och tråkig ut. ett par heltsvarta jeans går nog, som ser snygga och rena och så ut, inte slitna i röven och låren osv

2006-12-05 01:52
nummer 3.

anledning.
Den vita skjortan piggar upp det istället för den rutiga som bara murrar till hela looken ännu mer. Det blir alldeles för mörkt. Och med den vita skjortan OCH slips... nja.. vet inte. Lite overkill. verkar konstlat.

Av alla 4 så ser du mest självsäker men ändå bekväm ut i 3an. Vilket är bra :)
mimmi - Imma smooth chick

2006-12-05 03:21

3an! mest för det bländande "yes-i-can"-smilet! ;P

2006-12-05 09:39

numero 3 ! glöm ej smilet och glassarna
mjao!

2006-12-05 11:54
Skriv gärna här sen hur det gick

2006-12-05 20:29
Tack för tipsen alla! Intervjun gick riktigt bra förutom att jag gick vilse på vägen dit.