I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill tacka Telia...

Övrigt - Blandat

   

2006-12-01 20:41

Vill tacka Telia...

...för all hjälp jag fått. Eller ska säga för all hjälp jag INTE har fått.

Skaffade mig ett nytt refill-kort eftersom jag flyttat till en by där mitt förra(Comviq) inte hade så bra täckning(lika med 0).

Dum som jag var skaffade jag mig Telias kort.

Allt var frid och fröjd tills jag skulle skicka sms med mitt nya nummer till alla som jag känner. (det gick att ringa)

Fick bara felmedelanden tillbaka, det går alltså inte att skicka sms...

Kollar igenom Telias hemsida men där finns inget om detta, de bara rekomndera folk att kontakta kundtjänst via telefon.

Ringer dit och självklart är det överbelastat och jag får en "kölapp" som det står 15 på... Efter 35 minuter kommer jag fram.

En kvinna svarar men verkar inte höra mig så bra, ser att jag har max. täckning och visst fungerade det att ringa för 5 minuter sedan. Har inga problem med mobilen.

Hon ber mig att höja volymen eller prata "närmare i telefonen".
Jag gör som jag blivit tillsagd men det verkar som att hon inte hör mig, hör henne väldigt illa också.

Efter att ha beskrivit mitt problem 3 gånger så börjar hon förstå mig litegrann, "Du har alltså problem med att skicka MMS?" säger hon och jag säger att det gäller SMS...

Hon blir sur och ber mig kolla insällningar i telefonen, jag frågade vad jag skue kolla efter, då svarar hon lite förbannat att jag ska kolla någonting med ett nummer... vet fortfarande inte vad det var...

Hon läser upp ett nummer samtidigt som jag försöker avsluta min mening: "vad är det för nummer och var ska jag skriva in det?"

Hon blir ännu surare och plötsligt börjar jag höra henne bra, ljudkvaliteten blir mycket bättre och henner röst hörs mycket bättre än innan, konstigt...

Då läser hon upp numret skitsnabbt så att jag inte hinner skiva upp det eller något och sedan så lägger hon på, vilken fräckhet!

Ringer tillbaka någon minut senare men det är en dator som svarar, och den verkar inte förstå ett ord av vad jag säger.

Är det såhär man behandlar kunder?

1. Är det någon som vet vad man bör ändra för att kunna skicka SMS? Har bytt refillkort om senna info nu är till någon nytta...

2. Vad bör man göra om en firmas hemsida inte har någon fungerande kundtjänst, telefon-kundtjänsten inte vill hjälpa en och mobilen inte går att skicka sms med?
(jobbar skift så sms är ganska så viktig del av komunikationen då man inte kan nå mig via vanlig telefon, speciellt på jobbet)

3.