I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bli inte slaktare.

Övrigt - Blandat

2006-11-28 14:04

Bli inte slaktare.

Ok, det började med att jag deltog i en jobbkurs, eller en "arbetsmarknadspolitisk åtgärd" som det kallas så fint, och där får man ju lära sig CV, personligt brev, hela den biten. Men vi fick också göra en del övningar för vår personliga utveckling och en av dom övningarna kallades "skityrken". Man ska ta ett yrke som man anser vara ett kasst jobb och vända det till det positiva.

Jag och en kamrat fick slaktare. Så ja, det var ett bra yrke dom valde, för i allmänhet verkar slaktare som ett ganska jobbigt yrke.

Så jag satte igång med att leta info, jag letade folk i mitt län som jobbade som slaktare för att intervjua dom, men antingen var de upptagna eller så jobbade dom inte ens med det. Efter ett tag sökte jag intervjuer på internet istället, och på arbetsförmedlingens hemsida hittade jag detta:

Slaktare (varning för lite slaktscener)

På höger sida finns en filmlänk man kan titta på.

Den där killen verkar så sorglig och han känns som utklippt ur Torsk på Talinn i princip. Hur fan ska man vända detta till något positivt? Det går ju nästan inte alls?

In the old days it was not a crime

2006-11-28 14:05
fan. ok, sök på slaktare så kommer ni dit iaf.
Graffare

2006-11-28 14:14

2006-11-28 14:32
Är glad att någon gör det, men skulle aldrig klara av det själv.
PS. Your cunt is in the sink

2006-11-28 14:33
Kazie: då ska du inte äta kött heller.

2006-11-28 14:36
Ja, för man måste ju vara kapabel till att slakta ett djur för få äta det.

2006-11-28 15:27
Skulle vara en fara för samhället om jag inte fick äta kött, så se det som en tjänst.

2006-11-28 15:41
habibi_yayo P26

Varför skulle man inte kunna resonera så för? Om du inte är kapabel att döda det som du äter på grund av att det tar emot och känns fel, varför äta kött isåfall?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-28 15:43
antwon: För att man tycker att det är äckligt att döda och slakta djur, men inet äckligt att tillaga och äta dom?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2006-11-28 15:46
Nej
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-11-28 15:47
Städa din egen skit
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-11-28 15:51
Jag har funderat på att bli slaktare.
My heart lives in my vagina.

2006-11-28 16:08
slaktare/styckare är ett hyffsat bra jobb ju, bra lön.. aningen jobbigare med ackord och allt slit man får stå ut med, menmen:P
va?

2006-11-28 16:13
Det positiva i att stå och mörda djur hela dagarna kan jag tyvärr inte heller finna. Men det är många som inte klarar av att ha ett direkt mord på sitt samvete utan lämnar över det till någon annan. Och nöjer sig med att vara indirekta mördare
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-11-28 16:13
Jag vill bli den som sätter kulan i huvet på ko-jäveln. Resten skiter jag i..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-11-28 16:19
Isons_tänder .. haha, kom o tänka på en scen i Analyze This.

2006-11-28 16:40
Haha neej det är inte direkt som att man blir jättesugen på att bli slaktare efter den filmen. Fyfan.

Jag vet då rakt inte hur du på något vis skulle kunna vända det yrket till något positivt.. speciellt inte efter att ha sett den filmen.
Gerdaman

2006-11-28 17:10
hällre det än liktvättar ims...
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2006-11-28 17:20
I somras var det någon "tävling" på nåt skojprogram på P3... sämsta sommarjobbet som det hette.

Vinnaren var en kille som jobbade på ett slakteri... :)

Men props till folk som orkar jobba som det.. så att jag får mat :|
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-11-28 17:28
Kontrast: nej vinnaren jobbade väl på ett reningsverk o han vart tvungen o vada i skit o plocka hårtussar. men det kom fram senare att det var en lögn..
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2006-11-28 17:29
Kanske var olika tävlingar, olika dagar eller så.. för när jag lyssnade så vann en på ett slakteri :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-11-28 18:18
Jag håller med Nöjd. 

2006-11-28 18:20

Det känns tungt när han pratar om sin goda relation till djur och samtidigt jobbar med att avliva och slakta dom.

Den fysiska och psykiska aspekten på det kan ju inte vara en barnlek direkt...

2006-11-28 18:23
BBC har en fin dokumentär som heter "Slaughterhouse - the Task of Blood" som jag rekommenderar skarpt. Filmat i ett slakteri i en liten stad i England, lågutbildade slaktare som får framföra sina tankar om det (allt från mobbingen på platsen till när de leker med/plågar djuren innan slakt).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.