I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bli inte slaktare.

Övrigt - Blandat

   

2006-11-28 14:04

Bli inte slaktare.

Ok, det började med att jag deltog i en jobbkurs, eller en "arbetsmarknadspolitisk åtgärd" som det kallas så fint, och där får man ju lära sig CV, personligt brev, hela den biten. Men vi fick också göra en del övningar för vår personliga utveckling och en av dom övningarna kallades "skityrken". Man ska ta ett yrke som man anser vara ett kasst jobb och vända det till det positiva.

Jag och en kamrat fick slaktare. Så ja, det var ett bra yrke dom valde, för i allmänhet verkar slaktare som ett ganska jobbigt yrke.

Så jag satte igång med att leta info, jag letade folk i mitt län som jobbade som slaktare för att intervjua dom, men antingen var de upptagna eller så jobbade dom inte ens med det. Efter ett tag sökte jag intervjuer på internet istället, och på arbetsförmedlingens hemsida hittade jag detta:

Slaktare (varning för lite slaktscener)

På höger sida finns en filmlänk man kan titta på.

Den där killen verkar så sorglig och han känns som utklippt ur Torsk på Talinn i princip. Hur fan ska man vända detta till något positivt? Det går ju nästan inte alls?

In the old days it was not a crime