I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kärleksproblem

Övrigt - Blandat

   

2006-11-27 22:02

kärleksproblem

nån gång i slutet på sommaren träffade jag min tjej som jag just nu håller på att förlora. vi bråkar ovanligt mycke, men bråken har alltid slutat lycklit fram tills igår.

vi bråkade eftersom jag oväntat fick veta att hon lyssnade på ultima thule. jag har ett extremt hat mot musiken och klarar inte av människor som lyssnar på den, men vad skulle jag göra?

oavsett om ultima thule är ett rasistiskt band eller inte så är det ingenting hon bryr sig i eftersom hon endast lyssnar på musiken för hon (konstigt nog) tycker den är bra och vägrar förstå att hon stödjer bandet.

detta har gjort att min bästa kompis inte accepterat henne då han, precis som jag, har fördomar mot människor med tors hammare osv. problemet är att jag fortfarande älskar henne vilket såklart min kompis inte gör.

i lördags bråkade vi då jag tycker det är extremt jobbit när hon kommer full och bara drar samma skämt 10x och varje gång börja skratta för sig själv i minst 2 minuter.

jag är brutal när vi bråkar, jag säger ofta saker som får henne ledsen även fast det inte är meningen. jag ger mig aldrig och visar inga känslor när hon försöker såra mig, men hon är också brutal och jag mår dåligt av saker hon säger även fast hon inte ser det.

igår bråkade vi iaf i 7h över telefon, det kändes helatiden som om det va vårat sista bråk. när det bara va 2h kvar tills min första lektion sa jag bara hejdå och la på.
jag får sedan detta sms:

"Faktist så hatar jag dig, och vill inget mer med dig... speciallt efter ditt jävla hej då. Se detta som ett uppehåll!"

jag har flera prov i skolan och måste plugga större delan av fritiden för att nå mina betyg så "uppehållet" va till en början mitt förslag, då det till 90% slutar med att vi skolkar när vi sover hos varandra på vardagar.

just nu vill jag inte förlora henne och jag vet trots det hon skrev att hon inte vill förlora mig, men jag vet inte alls vad jag ska göra.

ska jag säga förlåt? det käns bara dumt när hon verkligen behöver ta åt sig det jag säger i diskussionerna. hon hatar tex feminister, men vet fan inte ens vad det är.

måste jag be om förlåtelse för jag försöker ge henne insikt om vad det egentligen handlar om?

just nu sitter hon i sin säng och gråter och jag vet inte alls hur man på bästa sett löser problemet. "prata med varandra" leder bara till bråk.

nån som har erfarenheter om hur man styr upp förhållanden, snälla hjälp mig!

Abou, prata inte med mej jao.