I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Insamlare.

Övrigt - Blandat

   

2006-11-22 19:02

Insamlare.

Ja nu är det dags att prova på yrket och nu har jag fått ett.. 100:- inkl semester ersättning.

I alla fall så är jag helt oerfaren inom detta och tänkte kolla lite. All fakta jag skriver är sant och dessutom jobbar jag inom en organisation med 90 nr. Med andra ord som kotrolleras det noga av SFI . Med andra ord så kommer minst 75% av det intjänade till välgörenhet. Just det projekten jag arbetar med heter SAK ( Svenska afghanistan kommittén ).

Så om en kille kommer fram med en jacka i stan o säger till dig: " Hej, vad känner du till om situationen i Afghanistan?

Visste du att medelåldern för en afghan är 34 år? SAK försöker hjälpa personer i nörd med bland annat utbildning, läkarvård och Rehabiltering. Rehabiltering? Tänker du men 4 personer varje dör varje dag tackvare minor och tänk då hur många som skadas?

SAK mål är att  1.) Stötta en nationell självständighet 2.)  Utveckling 3.) Sprida kunskap och dessutom rörs 1.5 miljoner människor tackvare SAK's utbildningsprogram. "

Plus lite mer då men pallar inte skriva ner allt..

Så förutom att säga att du inte har pengar eller tid, vad skulle få dig att donera? Vilka frågor skulle du ställa om detta eller allmänt?

Mycket intresserad om några tidigare har jobbat som detta och kan ge lite råd..

Om du inte har något vettigt att skriva skriv ingenting alls isf.
 
Kan tillägga att jag har fast lön och får inte mer pengar hur många jag värvar. Jo ajg får en bio biljett om jag värvar 4 på en dag men det e skit samma.

PEACE Peter-pan-komplex

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger