I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inte glad över att få "dyra" presenter?

Övrigt - Blandat

   

2006-11-21 19:05

Inte glad över att få "dyra" presenter?

Hej whoa.

Jag har nyligen (några månader sen) börjat jobba extra på en leksaksbutik och fick min första lön (6000:-) förra månaden.
När jag fick den sa jag att jag skulle spendera allting på vin, kvinnor och sång - eller snarare öl, snus och tv-spel...
Min syster reagerade starkt på detta (som den äldre systern hon är) och vart arg på mig och påpekade att jag borde spara pengarna istället för att slösa dom på onödiga saker. Att det började bli dags för mig att växa upp liksom.

Trots detta så älskar jag min syster, och vill ge henne en Ipod Nano 4gb (jag har fan inte så bra lön att jag tänker köpa en 30/80gb ipod till henne) i julklapp!
Det kalaset kommer gå på cirkus 2000spänn.
(min nästa lön kommer ligga på mellan 5-9000:-)

Det enda jag är rädd för, är att hon kanske istället för att bli glad, reagerar typ: "Varför köper du det här för? spara dina pengar istället! gnäll gnäll tjaffs tjaffs."

Vad tror ni?
Jag vet att ni inte känner min syrra och så, men jag menar mer: hur hade ni reagerat? Hade ni blivit glada även om ni tyckt att ert småsyskon borde spara sina pengar och göra bra saker med dom?


Gatt mos! God jul i förskott!

damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job