I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp med jobb.

Övrigt - Blandat

2006-11-21 17:40

hjälp med jobb.

har jobbat på ett ställe i 3 månader nu. saken är den att jag är timmanställd men jobbar 40 h i veckan plus har en skitlön 70 kr i h. så hade tänkt mig att ta upp saken med chefen i veckan men hra ingen koll på vad det är för regler som gäller för anställningar osv. kan nämnas att det är ett litet place 7 anställda.

bögen som bajsar

2006-11-21 19:57
gå med i facket.. =P

2006-11-21 20:00
vad är det för typ av jobb + är du inte med i facket? du kan ju kolla kollektivavtalets lägstalön för din bransch för en hint om vad du bör ha.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2006-11-21 22:10
jag är inte med i facket. har inte råd med sånt haha lägsta lönen ligger på 69,87 öre i timmen eller nått, men det är inte främst lönen som är problemet utan det är väll anställningsformen. var sjuk för några veckor sen och får ju inte ut ett jävla öre då! argh kan man vara timmanstäld och jobba 40 h i veckan är väll den stösrsta frågan.
bögen som bajsar

2006-11-21 22:29
bajsbög P19

sjysst nickname...

men för att svara på frågan...Ja, man kan var timmanställd och jobba 40 h i veckan.
Idag är jag farlig

2006-11-21 22:32
detta är jag inte helt hundra på, MEN jag har för mig att om man blir sjuk, och har inplanerade schemalagda timmar, så gäller samma regler. dvs karrensdag och sen 80 (?) % av lönen.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2006-11-22 01:53
jag är timanställd o får ingenting när jag sjukanmäler mig
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-11-22 05:40
som timmanställd har du rätt att förhandla om lön inför varje arbetspass.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-11-22 07:21
70 kr.. Får du semesterersättning också? I och med att du är timmis??

2006-11-22 07:51
har inte koll på hur det är med semester ersättningen, men grjen är den att efter nyår ska jag opereras och kommer då bli sjukskriven i 2 vecko( chefen ve tine om detta) men jag vill fan kunna få sjukersettning då. lite sneaky av mig men jag är så jävla snäll med allt annat. nu kommer chefen over and out
bögen som bajsar