I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har du erfarenhet av att dela ut gratisprover i livsmedelsaffärer?

Övrigt - Blandat

2006-11-21 14:33

Har du erfarenhet av att dela ut gratisprover i livsmedelsaffärer?

Nej, detta är ingen tråd där jag undrar hur jag ska vara på en arbetsintervju, det vet jag redan! : P
Det är så att jag ska iaf på arbetsintervju imorgon, kommer inte ihåg vad stället heter och kommer inte heller ihåg vad det kallades det jag skulle göra. Mitt minne är på topp som ni kanske märker! ; )
Jag ska iaf dela ut smakprover på ica, coop, konsum osv. 

Det jag undrar är om någon har erfarenhet av denna typ av arbete? Isf, hur är det? Är det så tråkigt som det låter eller är det i själva verket Jätteroligt?

Hjälp mej.

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-11-21 14:42
Gå till en mataffär, leta upp någonstans där de delar ut gratisprover.
I ett obevakat ögonblick ställer du dig på andra sidan disken ...och känner efter.

:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-21 14:43
Jag tror det är skitballt, ingen lär ju någonsin klaga liksom. Gratis grejer har man ju ingen rätt att gnälla över.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2006-11-21 14:45
Man lär ju bli små irriterad tyå när samma person återkommer 25gr å tattar käk...som jag alltid gör när det är gratis..:P

GRATIS ÄR GOTT!!

2006-11-21 14:45
daviden
hahahaha. jaa så¨kan man ju alltid göra! ; ) du tror inte jag minimaliserar min chans till att få jobbet då? haha. sen. vem orkar åka runt hela sthlm för att leta upp en såndär smakprovstant? haha.

Brunsås
Jag hoppas du har rätt. Det låter skoj. men gubben som ringde sa att dom kollar på kvittot sen när dagen är slut och kollar om jag lyckats sälja mera! fett jobbigt ju. tänk om alla hatar mej och inte vill köpa? : (
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-11-21 14:46
Om du delar ut ananasar så älskar jag dig!
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2006-11-21 14:48
Xela
Då får du komma till sthlm och älska mej! ; )

2006-11-21 14:49
*..emelie..* Nyckeln till alla lyckade säljare stavas "urringning", glöm inte det :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2006-11-21 14:51
Brunsås
hahahaha. vet inte ens om jag äger en tröja med mycket urringning! hahaha. så det får nog vara! : )

ingen som har erfarenhet?

2006-11-21 15:19
klä dig i urringat så ska du se att folk köper

2006-11-21 15:36
nej, jag frågar inte heller om någon specifik produkt eller hur?
Jag undrar om någon har haft samma jobb och vad de tyckte om det.

okeej?

2006-11-21 15:40
Fridge: Vad du personligen tror om saken är väl inte riktigt av intresse, då hon frågade efter folk som faktiskt har erfarenhet, inte efter folk som inte har någon aning om det men som gillar att öppna käften.

2006-11-21 15:44
Känns ju inte som att dina tankar kring jobbet spelar någon roll för henne eftersom du egentligen inte kan backa upp dom med någon slags erfarenhet / fakta annat än den du har i huvudet.

Men nog off-topic från mig nu, låter tråden användas för det den var menad :)

2006-11-21 15:49
Brunsås har så rätt!

Fridge, jag bad inte om din personliga åsikt, utan frågade om det fanns Någon som hade erfarenhet av jobbet.

Så då var det sagt.

2006-11-21 15:52
Kan du inte bara lägga ner någon jävla gång? Har du inget bättre för dej än att sitta och klaga eller bestämma?

Tyst istället, snälla!

2006-11-21 15:53
fridge P17
Tankar är alltid bra oavsett om de är urkorkade, och att "öppna käften" kommer man långt på i livet så fortsätt med det.

Brunsås
Sluta klaga, ge tips eller knip.

*..emelie..* 
Har en kompis som stått och delat ut smakprov, skulle vara riktigt tråkigt. Men är du en glad och rolig person är det ju bara att skoja till det med "kunderna" för att få en bättre stämning och sälja mer !
Rör inte min prilla !

2006-11-21 15:57
Orphan
ah okej. det låter ju inte speciellt skoj att stå där i 8 timmar, men det är ju ändå ett jobb. Jag är glad, positiv och social som människa, så det kanske blir skoj! : )

Fridge
......

2006-11-21 16:01

Jag delade inte ut smakprover utan fick göra reklam för Nivea och försöka sälja mer ut av just deras produkter. Haha, jag hade hur roligt som helst faktiskt.
Men som allt annat beror det på hur man är som person, lycka till!

www.unt.se/musikbloggen

2006-11-21 19:02
får du jobbet emelie så kommer jag och smakar gång på gång..... på gång på gång..... påååå gåååååång....... får ja rabatt? :P

2006-11-21 20:24
Jag tror det är ett asgött jobb.. Skulle lätt vilja ha det..

Dessutom måste jag motsätta mig folk här i tråden som säger att tanterna ser sura ut.. jag tycker oftast de är glada och trevliga!

Lycka till!
Gerdaman

2006-11-21 20:40
*..emelie..*
Droppa PM sen och säg vart i Stockholm du kommer hänga och ge ut mat. Då ska jag komma till dig och dämpa min munchies.

2006-11-21 21:22
ReM, haha. yeah! du måste lova att handla isf!! : )

jag tror också att det kommer kunna bli ett roligt arbete, om inte annat, annorlunda! : D