Vad är skillnaden mellan fullkornspasta och vanlig pasta?
Jag har alltid trott att fullkornspasta är nyttigare än vanlig pasta, för oss som föredrar att ligga hemma i soffan hellre än att svettas på ett gym. Nu sägs det att det inte är nån skillnad på dom. Jag blir lika pluffsig oavsett? Vad ska jag nu ha i pastasalladen?
kompis du får stila upp din skit
Gör en vanlig sallad! ; )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
*..emelie..* skulle du vilja att jag bjussade dig på pastasallad UTAN pasta?
dekadent hahaha. nej, men en sallad utan pasta? ; )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Klart som fan att fullkornspasta är nyttigare? Eller har jag missat nåt? Tips: Kör på med fullkornspasta i pastasalladen, och lägg till kidneybönor! Sen drar du i olivolja, salt, peppar +nåt mer om du vill.. och senap! Smaka av efter behag osv
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
skillnaden är ju att fullkornspasta är långsammare kolhydrater . så du håller dig mätt längre
mjao!
..eller pasta utan sallad?
Ni förstår inte, jag måste ha pasta i salladen.
hlgrsn Jag har inte kunnat sova sen dess. *..emelie..* Du ska få smaka nångång så vet du vad jag talar om sen ;)
dekadent Okej! Säg till när det är pastasalladsdag! : D
dekadent Men... Är det nån som säger att du inte får ha pasta i din sallad? :(
hlgrsn Det är väl min spegelbild och Gul&Blå :D *..emelie..* Sen bjussar du på chips?
dekadent Det vet du väl? Men kan någon förklara vad som gör fullkornspasta så bra och vanlig så dålig? : /
var sägs det? och vad är det som sägs? går du på någon slags GI-diet? eller är du bara en sån som väljer lightalternativen och fullkornsalternativen, men är ovillig att för övrigt förändra någonting i ditt liv för att hålla vikten?
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
snorty där slog du huvudet på spiken!
det sistnämnda såklart
*..emelie..* långsamma kolhydrater höjer blodsockret långsamt. snabba kolhydrater höjer blodsockret snabbt. det finns många fördelar för en vanlig människa att äta långsamma kolhydrater. en av dem är att man håller sig mätt lite längre, att man håller blodsockernivån jämnare. i t.ex. montagniacs diet, som är en GI-diet, menas att när vi äter mat som höjer blodsockret får vi ett insulinpåslag, och insulinet gör att vi kan lagra fett. således: äter jag en klick smör och en potatis till så kommer jag att lägga på mig, äter jag bara smörklicken så är det lugnt. (förutom att man eventuellt kan ifrågasätta fettkvaliten eller något sådant). skitdåligt exempel. :) jag är verkligen skitdålig på det här, så någon som vet kan säkert rätta till det jag skrivit.
du får väl en fastare avföring om inte annat!
smisk, fnask och ganja!
tack alla ni som svarat, nu ska jag äta chips!
philip_birkensop P0 , jag tror fan inte pa hela den har anti kolhydrator bullshiten, min farsa ater typ bara kolhydrater (lite protein ocksa saklart, men inte mycket), han ar 60, ser hur bar ut som helst, orkar jobba en massa och springer maraton (okej, klarar inte under 3 timmar langre, men anda). det jag egentligen vill saga ar, YMMV. alla ar olika, man maste hitta det som funkar for sin egen kropp (jag skulle tex overleva i en vecka pa atkins, sen skulle jag behova magpumpas och ligga pa sjukhus typ)
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
ååh gud vad jag önskar att fullkornspasta är skitsnack. I ansiktet på alla som bara: det är godare med fullkorn.
jag hatar fullkorn, onyttigaste som kommit sedan lobotomin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
snorty: Eftersom du bad om rättelse så ;) Montignac är ingen GI-diet, eftersom den går ut på att helt slopa kolhydrater (väldigt ifrågasatt metod f ö). Tanken med GI-index är att man ska äta rätt kolhydrater, inte dra ner på dem.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Refused tackar! jo, det kan jag förstå. jag blandar gärna ihop alla dessa metoder.
weiner inga problem bara att käka fett så får man i sig tillräckligt med energi..
cry me a river! --> thcrew
vanlig pasta e inte dålig och fan så mkt godare!
fullkornsbröd däremot.. ojojoj helst med massa fröer å grejer =)
äh inget fel på fullkorn
träna lite, då kan du äta vad du vill :) det är fan värt det
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
weiner, lär man ju göra.. men särskilt bra tror jag inte att man mår.. av vilken anledning skulle man inte överleva? "n00b"
och självklart räcker det inte med proteiner och fett, du behöver mineraler vatten och vitaminer också.. En sak som är säker dock, utan fett så dör du =)
jag har gått på en diet ett tag nu där jag inte äter socker eller kolhydrater och små mängder fet. Måste säga att det är det bästa jag provat. Visst, kankse inte är bra för kroppen men förlorar vikt...ja det gör jag iaf! Men det lär ju vara olika för alla människor...vet bara att stora mängder kolhydrater gör att man går upp i vikt om man inte förbränner dom
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
man blir dum i huvudet av fullkorn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
philip_birkensop P0 , du verkar lida av en svar sjukdom som far dig att framsta i mycket daliga dagar nar du umgas/diskuterar med folk over 10, och det kan vara denna sjukdom som hindrar din hjarna fran att kunna bearbeta information som gor att du tex inte kan forsta att dieter ar inviduella.SanAndreas P2 , "man gör det? du vet väl att det finns en diet som heter.. nånting som bygger på det och dom som rättar sig efter den har nog inte dött. roflmao / 1337" om du menade Atkins, sa fick ju faktiskt Robert Atkins hjartproblem (nagot som manga anser att man kan fa av Atkins dieten) och dog av att hans lever la av. Men men, man kan inte saga att han dog direkt av dieten, finns sa manga faktorer. Jag smockar i mig massor med kolhydrater, bade langsamma och snabba, men jag har inga problem att forbranna dem och blir bara slo om jag inte kakar tillrackligt med kolhydrater.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."