I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Porraktriser vs. Feminism

Övrigt - Blandat

   

2006-11-16 00:37

Porraktriser vs. Feminism

Nu blev det så här att jag satt och laddade hem talböcker imorse, lite smårebellisk och lat som jag är, och tyckte att jag kunde undervisa mig lite och lyssna på vad "mein kampf" har för skit att tillföra världen. Döm om min förvåning när jag upptäckte att jag fått hem fel bok. det var lite så här:"men vafan, det här är ju inte..det låter ju som..det är ju Jenna Jamesons självbiografi!"
Och självklart utvecklades ju chocken tids nog till en viss nyfikenhet vad denna blåsta bystdrottning kan ha för genidrag här i livet. Nu, flera timmar senare och fortfarande lyssnandes, sitter jag här med en helt annan inblick i en porraktris huvud.

Sakta men säkert fick jag bilden framför mig på en stark, sympatisk och självsäker människa. Som tagit varenda steg rätt på en minerad yrkesväg. Som använder sin sexualitet till vapen snarare än blir rånad på den. Som får stora farliga muskelknuttar att dansa och hoppa kring dom som hundvalpar. Och dessutom drar in mer cash än vad vi nånsin kommer göra.

Jag själv är inget för porr, av egna personliga själ, men jag har svårt att förstå hur det skulle kunna skada andra kvinnors integritet. Det kommer ju det här med att det ökar idealångesten och att alla andra får dåligt självförtroende, men face it; är det inte dags att få tummen ur röven och sluta hänga läpp för att andra har vissa attributer och man inte har det själv? Självkänsla får man inte av att alla man pekar på ska skämmas för deras talanger, utan det ska man skaffa genom att vara oberoende av andra. Och om det, som i det här fallet, har gjort att en person gått från botten till toppen, trivs med sig själv osv så kan man ju varken vara arg eller tycka synd om människan. Tjejer med dåligt självförtroende som inte hoppar in i porren kommer ju ändå hamna snett på nåt vis, bli prostituerade eller bli scientologer eller vafan som helst(politiker?).

Å andra sidan förstår jag tjejer som inte vill att deras snubbar ska sitta och glo på sånt, men varför skylla på porrindustrin när det är snubben som suttit och glott? när ni blev tagna med att tjuvröka i knatteåren vare väl inte tobaksbolagen som fick skiten, utan ni själva som gjorde tabben och därefter fick skället för det?(bortse att tobaksbolagen är världens största folkmördare genom tiderna)

Jag är som sagt inte porr-positiv i vanliga fall(eller något fall för den delen), varken på ett fysiskt plan eller nån förespråkare. Men den där självbiografin räckte för att jag skulle starta en liten debatt med mig själv, så nu för jag facklan vidare till er alla Ron Jeremys och Gloria Steinems därute, så jag får lite andra åsikter på ämnet!

Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know