Jag vill vara perfekt...
Precis som alla andra har jag stora visioner, fantastiska drömmar och skeva föreställningar om hur jag vill vara mot mig själv och framförallt min omgiving. Tankar om vilka egenskaper jag vill ha och hur jag ska vara för att må så jävla bra som möjligt... Jag har därmed sammanställt en liten lista på kvaliteter, färdigheter och tricks som jag en dag ska ha. Vissa av dem är på väg att införskaffas, medans andra ligger lite längre bort i horisonten.
Personliga egenskaper:
* Ständigt på gott humör - Hur många nerkräkta käppar folk än försöker sätta i mina nyputsade hjul, ska jag alltid knäcka dem mentalt genom att vara glad och trevlig.
* Lugn som filbunke - Eldsvådor, rån eller hulliganbråk. Oavsett vad, ska jag alltid behålla mitt inre lugn och min förmåga att handla sansat och korrekt.
* Ett fantastisk sinne för humor - Sura pensionärer, garvade kåkfarare eller sockerhöga dagisbarn. Alla ska skratta och må bra tack vare min naturliga charm, mina trevliga historier och alla mina sylvassa observationer.
* Aldrig trött - Fyra maratonlopp, två samlag och en utskällning på samma dag? Spelar ingen roll. Jag ska fortfarande vara pigg som en koksad mört.
* Extremt lätt för att lära - Algebra, ikea-ritningar eller fysikprov, allt ska bemästas med en nonchalant klackspark.
Färdigheter:
* Rita som en gud - Har alltid avundats personer som kan slänga ihop ett malariasmittat lejon med 3d-solglasögon på ungefär en kvart.
* Snickra som en snickare - Vill kunna pilla ihop en altan på ett höstlov. Eller ett propellflygplan.
* Skriva som en Vice-skribent - DO \ DON`T-sektionen är en fröjd för själen och en dag ska jag nästla mig in i på den legendariska redaktionen.
Kommentera gärna listan, eller bidra med ett eget alster.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|