I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Telefonförsäljare.

Övrigt - Blandat

2006-11-09 23:16

Telefonförsäljare.

tänkte börja på ett företag, jag har en polare som jobbar och han säger att man får 3500 kr i månaden. man ska arbeta 4 timmar
3 gånger i veckan med 20 min paus varje pass. man får utbildning osv inom detta först.

tänkte höra för med er andra hur mycket betalt ni fått? min polare har polare som redan fått betalt så det är inge skojjeri. man har fast lön. sen när man varit där ett tag så kan man börja sälja andra grejjer som man får provision på påslaget på fasta lönen.

2006-11-09 23:32
Har du inte arbetat med det förut så bör du inte sätta dig in i provision.
Har ett jobb där jag jobbar 4timmar, minst 3 dagar i veckan med 105kr timmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-09 23:55
Suger gör dom ju inte, allt beror på hur man är som person.
Det tar garanterat på psyket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-10 00:00
som Empire sa så tar det på psyket, man måste verkligen vara stark för att palla ett sånt jobb. jag gjorde det då inte:P pallade 3 månader sedan sa jag upp mig..

tjänade illafall 85 kr i timmen, 100 på helger, skulle jobba minst 44 timmar i månaden..fick välja dagar själv o det var ju iofs skönt.
efter man jobbat tre månader så höjdes lönen till 90, o efter tre månader till så vart det 95 osv osv...
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2006-11-10 00:01
Jag jobbar som det just nu ... 3,5 timmar om dagen, jobbar måndag-fredag .. fick 4000 efter skatt senaste månaden.. det är provision inkluderat .. slutsatsen jag kunde dra av det är att jag behöver komma därifrån fort som in i helvete. man blir dessutom jävligt deprimerad när man vart där ett par månader ..
telefonförsäljarjobb räcker över sommaren, inte mer alltså .
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-11-10 00:02
chiillum:
så jävla sant, dom hade aldrig tillräckligt med folk inne..
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2006-11-10 00:09
de ringer såna jävlar till mig flera gånger om dan vilket gör att jag kan bli jävligt otrevlig mot vissa av dom efter ett tag. Så om det var jag själv skulle jag nog aldrig pallat med att ringa till 50 personer som mig om dagen
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-11-10 00:13
Man får ju lätt ut 200 samtal på 3 timmar, många svarar ju inte och med företagens "30sekunders" regler så blir det många samtal.
Dom där jävla tonerna tar fan bra på en sen.

2006-11-10 00:15
hmm ,. vad finns de för sånna företag att välja på typ ? .. jag behöver ett jobb. fort :| o man måste väl inte vara över 18 .. ?
- men nog om dig nu.

2006-11-10 00:31
kan ju dela med mig lite av mina egna erfarenheter (i mitt hittills 17 år långa liv)

såg en annons i sthlm city för 8-9 månader sen om ett telefonförsäljarjobb där man skulle vara minst 16 o lite sånt, företaget i fråga hette "Ing Marknadsdialog".

själva jobbet gick ut på att 2-3 dagar i veckan sitta i 4 timmar och samla in pengar till något som hette "svensk cancer-rehabilitering".

fick en liten intern-kurs och första veckorna gick de hyfsat men sen blev man typ knäckt o pallade itne så ja la ner men fick iaf lite cash.

det sjuka med det hela är att i dagens avsnitt av insider så handlar det om såna bluff-företag och då handlar en stor del av reportaget om just de här "företaget" jag jobbade på!

rätt intressant att se mina 2 gamla chefer som ja ändå gillade rätt mkt bli rejält pressade av aschberg :)

var även på gotland hela juli o softade och jobbade 2 dar i veckan med att kränga kallingar för nåt annat tele-bolag, drog in lite stålar även där men de var mest för att fylla ut den uteblivna juli-lönen som ja inte fick från mitt riktiga jobb pga ledigheten.

jaja, hoppas ja bidrog me nåt, hela texten kanske e sjukt osammanhängande för ja kom nyss hem från skola+jobb efter 2 timmars sömn förra natten så e lite halvbäng :)

peace

Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-11-10 00:33
på nåt sätt känns det som att sensmoralen i mitt inlägg fick en örfil i och med att jag underskattade den stora betydelsen av att nämna rätt antal personer man ringer inom 4 timmar!=/
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-11-10 00:54
jag tänkte mest som extra knäck några månader. jag går i skolan och massor med träningar osv. ere nå bra att ha i CV senare?

2006-11-10 00:55
jag tvivlar på att det är bra att ha i CV .. om man inte ska söka mer försäljningsjobb då .
jag får då inte mer jobb nu än va jag fick innan jag började med det

2006-11-10 00:57
okej. enligt er ere för det mesta dåligt. vad skulle ni då rekomendera till mig, vill har lite extra cash.

enda fördelen är la om man behöver extra cash o vill ha flexibla arbetstider. eller bara är lat..som jag.

extra cash kan man också få om man delar ut tidningar.. om man är morgonpigg

2006-11-10 01:07
palla. har skola som sagt.

2006-11-10 01:13
Det finns massor, leta efter nått med timlön bara.
Inte svårt alls att fixa.

2006-11-10 01:16
Kanske vore nåt att testa på.. Var finner jag dessa jobb?
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2006-11-10 01:24